Gå til innhold

Hva syns dere om 12-åringer som har sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 93131...c1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det virkelig 12-åringer som har sex? Sykt synes jeg. 

Anonymkode: a07bc...4f3

• Liker 16
Skrevet

Synes det er helt sinnsykt. Barn skal ikke ha sex

• Liker 13
Skrevet

12-åringer skal ikke ha sex 

Anonymkode: 1fcbf...461

• Liker 13
Skrevet

Jeg syns det er sykt, barn skal ikke ha sex.Hvorfor lurer du ?

Anonymkode: 6d4ff...786

• Liker 9
Skrevet

Synes det er trist og ganske rart å tenke på, men vet det ikke er uvanlig å begynne når man er 12-13. Det var i alle fall debutalder for flere i klassen min på 90-tallet. 

Anonymkode: a480a...b87

• Liker 4
Skrevet

Kan faktisk påvirke jenta da ting ikke er ferdigutviklet nedentil. 

Så, jeg synes ikke det er akseptabelt. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, nei , nei.....det er ikke greit😟

Anonymkode: 929b1...7e1

• Liker 5
Skrevet

De er barn, de skal ikke ha sex enda. Tenker det er noe som har sviktet når 12-åringer debuterer seksuelt. Dårlig påvirkning, manglende trygghet og grenser. Jeg kjenner ingen som har begynt så tidlig tror jeg.

Anonymkode: b91ce...79a

• Liker 13
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er fordi det er en annen tråd akkurat nå om en 12-åring som har sex, hvor en lærer spør om hun bør varsle foreldrene om det. Overraskende mange som syns det er helt normalt og greit at 12-åringen har sex, og mener at læreren ikke skal varsle! 

Må si jeg fikk tilbake troen på menneskeheten når jeg leste svarene her. 

• Liker 6
Skrevet
31 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Kan faktisk påvirke jenta da ting ikke er ferdigutviklet nedentil. 

Så, jeg synes ikke det er akseptabelt. 

Hva mener du? Påvirke hvordan, mentalt, fysiologisk? 

Dokumentasjon på dette? 

Anonymkode: 626de...476

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tvillinger på 15 år, gutt og jente, og har vært litt nervøs i forhold til det at jeg har hørt rykter om at debutalder har sunket veldig. Da jeg vokste opp, i miljøet jeg vokste opp i, var det en eneste som debuterte som 15 åring, og resten da vi var 18-19 år. Når vi har diskutert det i ettertid har vi egentlig konkludert med at kvinnekroppen må være litt sen i utviklingen på den måten, for selv om vi var kåte tok det et par år før de fleste av oss fikk noe særlig utbytte av sex, selv om vi onanerte og hadde glede av det. Det virket likevel ikke helt som det skulle under samleie, selv for dem som hadde kjærlige og tålmodige kjærester. Våknet virkelig der nede først etter en stund. 

Jeg har derfor vært redd for at mine barn skulle begynne altfor tidlig. Så tidlig at de ikke er flinke til å sette grenser, hvor slikt riktig nok er spennende, men de egentlig ikke er modne til å ta godt vare på verken seg selv eller partner. 

Det har derfor vært viktig for meg å ha en åpen dialog rundt dette med sex... men ser ut som jeg fryktet noe som ikke er tilfellet i det miljøet barna vokser opp i. 

Det er riktig nok to jenter som gikk i klassen deres som debuterte tidlig. Begge fra familier der barnevernet er involvert, og foreldre ikke har brydd seg stort med at jentene begynte å vanke i byen da de var 13 år. For resten er ikke det å ha sex aktuelt ennå.

Det er et tema selvfølgelig, ikke minst i det at spesielt min datter er lei seg for at ingen griper inn i forhold til de to jentene som har røket utfor et miljø der de tydeligvis utnyttes av eldre gutter/menn. Foreldre har tydeligvis ikke evne eller vilje til å gripe inn, barnevernet gjør ikke noe og politi er heller ikke på hugget, selv om de er under seksuell lavalder, og gutta/menn betydelig eldre. 

Det er skammelig at ingen griper inn, og en 12 åring som har sex... selvfølgelig bør det meldes videre! Likevel, det er altså ikke sikkert at noe skjer. Noen voksne ser det tydelig ikke som et problem at små jenter har sex. Ikke engang om de utnyttes av eldre gutter /menn, og går på omgang i en gjeng der de også skjenke med alkohol og tilbys det som verre er. 

Jeg er iallefall skremt av at alle som kan gripe inn vender det ryggen. Vet hva som foregår, og gjør absolutt ingenting. 

Det er uansett verdt å forsøke å gripe inn. Forhåpentligvis har denne 12 åringen foreldre som bryr seg. Noen bør iallefall bry seg! Ikke vite, og likevel ikke gjøre noe. 

Anonymkode: 8dd48...6f9

• Liker 6
Gjest ana0603
Skrevet (endret)

haha 😂 i barndommen trodde jeg at bare 'de store' har kjærester og samleie, dvs, de som er 18 år gamle. Etterhvert innså jeg at det er greit å ha kjæreste i 13/14/15 årsalderen også, men å ha samleie, det er litt annerledes og burde ikke skje før 18 årsalderen.

Det er bare min mening ☺️

Endret av ana0603
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg håper virkelig dette ikke er normalt, de er barn for pokker og det er helt sykt at barn har sex.

Skrevet

Ser nå at 12 åringen det er snakk om er gutt. Kan det være derfor folk synes det er greit? Fikk har en tendens til å undervurdere seksuell problematikk når det gjelder gutter. Det kan være å overse store problemer. 

Hva får en så ung gutt til å være så proaktiv seksuelt? Hvem har han sex med, og er de seksuelle tilnærmelser en så ung gutt gjør, gjerne mot jevnaldrende eller yngre, ok? 

Var et tilfelle der en 10 åring bedrev seksuelle overgrep mot jevnaldrende og yngre, både jenter og gutter. Viste seg da at denne gutten hadde opplevd seksuelle overgrep, og det var det som hadde fått ham til å bli seksuell aggressiv. Ikke lyst egentlig, men indre smerte. 

Slikt må heller ikke feies under teppet. Det kan ligge ting bak slik seksuell adferd så tidlig, og en 12 åring har gjerne ikke et stort og velvillig harem tilgjengelig, så hvem har han seksuelle opplevelser med, og hvordan går han frem for å få sex? Er det noen som ser for seg en 12 åring som forfører kåte og velvillige jenter? 

Det ble også nevnt at dette var en elev med andre utfordringer. Kan de utfordringene faktisk være enda større enn synlig, men at dette er et symptom på noe verre? Bør ikke barnet få hjelp isåfall? 

• Liker 4
Skrevet

Da jeg gikk i åttende klasse hadde jeg sex med en jente på samme trinn.

Anonymkode: f3e5a...535

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg gikk i åttende klasse hadde jeg sex med en jente på samme trinn.

Anonymkode: f3e5a...535

Hva tenker du om dette i ettertid? 

• Liker 3
Skrevet

Egentlig er 16 ganske ungt også, så bør i hvert fall ikke senke lavalderen. 

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tvillinger på 15 år, gutt og jente, og har vært litt nervøs i forhold til det at jeg har hørt rykter om at debutalder har sunket veldig. Da jeg vokste opp, i miljøet jeg vokste opp i, var det en eneste som debuterte som 15 åring, og resten da vi var 18-19 år. Når vi har diskutert det i ettertid har vi egentlig konkludert med at kvinnekroppen må være litt sen i utviklingen på den måten, for selv om vi var kåte tok det et par år før de fleste av oss fikk noe særlig utbytte av sex, selv om vi onanerte og hadde glede av det. Det virket likevel ikke helt som det skulle under samleie, selv for dem som hadde kjærlige og tålmodige kjærester. Våknet virkelig der nede først etter en stund. 

Jeg har derfor vært redd for at mine barn skulle begynne altfor tidlig. Så tidlig at de ikke er flinke til å sette grenser, hvor slikt riktig nok er spennende, men de egentlig ikke er modne til å ta godt vare på verken seg selv eller partner. 

Det har derfor vært viktig for meg å ha en åpen dialog rundt dette med sex... men ser ut som jeg fryktet noe som ikke er tilfellet i det miljøet barna vokser opp i. 

Det er riktig nok to jenter som gikk i klassen deres som debuterte tidlig. Begge fra familier der barnevernet er involvert, og foreldre ikke har brydd seg stort med at jentene begynte å vanke i byen da de var 13 år. For resten er ikke det å ha sex aktuelt ennå.

Det er et tema selvfølgelig, ikke minst i det at spesielt min datter er lei seg for at ingen griper inn i forhold til de to jentene som har røket utfor et miljø der de tydeligvis utnyttes av eldre gutter/menn. Foreldre har tydeligvis ikke evne eller vilje til å gripe inn, barnevernet gjør ikke noe og politi er heller ikke på hugget, selv om de er under seksuell lavalder, og gutta/menn betydelig eldre. 

Det er skammelig at ingen griper inn, og en 12 åring som har sex... selvfølgelig bør det meldes videre! Likevel, det er altså ikke sikkert at noe skjer. Noen voksne ser det tydelig ikke som et problem at små jenter har sex. Ikke engang om de utnyttes av eldre gutter /menn, og går på omgang i en gjeng der de også skjenke med alkohol og tilbys det som verre er. 

Jeg er iallefall skremt av at alle som kan gripe inn vender det ryggen. Vet hva som foregår, og gjør absolutt ingenting. 

Det er uansett verdt å forsøke å gripe inn. Forhåpentligvis har denne 12 åringen foreldre som bryr seg. Noen bør iallefall bry seg! Ikke vite, og likevel ikke gjøre noe. 

Dette er bare trist 😔 Her mener jeg barnevernet svikter totalt! Dette kan potensielt skade barna for livet. Jeg blir så forbannet at jeg dirrer når jeg leser hvordan enkelte barn vokser opp. Hvorfor skal barn tåle så inderlig vel 😔

Jeg er 100% enig i alt du skriver forøvrig, og vi snakker også veldig åpent rundt dette temaet hjemme. Det virker som barna får et sunt og naturlig forhold til sex når det er åpenhet rundt det i hjemmet. Jeg er opptatt av at barna skal se på kroppen sin som verdifull, og sette sine egne grenser for hva som er greit og ikke greit. Alt skal skje på egne premisser, og grenser skal respekteres begge veier. Jeg er også veldig opptatt av at jenta i huset skal forstå at også gutter har grenser som skal respekteres! Det virker som mange tenker at det ikke er så farlig med gutter. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg debuterte når jeg var 13år. ONS og har aldri angret. Det var et aktivt valg jeg tok da. Var tidlig i puberteten og hadde hatt mensen siden 11 år. Når jeg var 12 ville kjæresten min fra samme klasse ha sex men det ble bare klåing fordi jeg ikke følte meg klar. Jeg hadde også hatt kjæreste når jeg var 10 og da utforsket vi kyssing. Men, jeg hadde en kjempefin barndom med nærværende fantastiske foreldre og et ekstremt trygt oppvekstmiljø, en liten bygd der alle tok være på hverandre. Dette var på 90-tallet. 

Anonymkode: 19776...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...