AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 Når vi besøker svigerforeldrene mine ( i en middels stor norsk by), så liker vi ofte å spise lunsj ute. Vi pleier å ta oss en tur i byen på dagtid og da er det gjerne naturlig å spise litt. Dette blir svigermor veldig fornærmet av. «Vi har jo mat hjemme!» Nå føler helst det nesten er et forhør når vi kommer hjem om vi har spist ute. Spiser vi ikke masse til middag, så er det i alle fall krise, for «da har jeg stått og laget mat til ingen nytte». Altså vi er 33 og 35 år med to barn og føler vi må snike oss rundt🙄 Anonymkode: 8e05d...dac
Kontorotta Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Ikke heng deg opp i det. Inviter henne med på lunsj. Eller se det positive i det. Hun vil så gjerne stelle og styre litt for dere. 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Kan dere ikke bare si det rett ut? «Vi synes det er så koselig å sitte sammen på en kafé, stemningen er så fin og det er så sjelden vi har anledning til å gjøre det.» altså la henne skjønne at det er ikke pga maten hennes ikke er god nok, men fordi dere nyter kafébesøket som kvalitetstid sammen. Anonymkode: 36601...f94 16
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Ta henne med på lunsj. Hun mener jo garantert ikke noe vondt med det, er nok heller det at hun vil ha den tiden hun får med sønn og barnebarn. Anonymkode: dedb9...d31 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Hun skjønner sikkert ikke at det ikke handler om hennes mat, penger eller tid. Dere må prøve å forklare henne at det er spesielt å gå ut å spise, dere synes det er veldig koselig og romantisk (??).. Få henne til å forstå følelsene rundt det så kanskje hun gir seg (selv om hun sikkert ikke skjønner det uansett 🙈) Anonymkode: 3fc95...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Typisk. Sånn sier min mormor å 😑 få mannen din til å si at det ikke er fordi dere ikke liker maten hennes og kanskje gi beskjed at hun ikke trenger å lage mat til dere Anonymkode: 32c5d...d34 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Svigermor høres ut som min mormor (hun var født i 1912 og døde på 70-tallet). Hun var oppvokst i et samfunn som var preget av to verdenskriger, og hvor det å nøde folk til å spise var noe som skulle gjøres. Det var en måte å vise gjestene at man hadde nok mat i huset. Anonymkode: 7832b...af6 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Kanskje ta kontakt med helsestasjonen for å få noen råd. Send svigermor på COS-kurs? Anonymkode: 79ec9...b55 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 Sier dere fra på forhånd da, at dere kommer til å spise ute? Anonymkode: c1029...4fc 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi besøker svigerforeldrene mine ( i en middels stor norsk by), så liker vi ofte å spise lunsj ute. Vi pleier å ta oss en tur i byen på dagtid og da er det gjerne naturlig å spise litt. Dette blir svigermor veldig fornærmet av. «Vi har jo mat hjemme!» Nå føler helst det nesten er et forhør når vi kommer hjem om vi har spist ute. Spiser vi ikke masse til middag, så er det i alle fall krise, for «da har jeg stått og laget mat til ingen nytte». Altså vi er 33 og 35 år med to barn og føler vi må snike oss rundt🙄 Anonymkode: 8e05d...dac Mannen din må jo bare sette henne ned og forklare henne at sånn oppførsel er uønsket og har ført til at han synes det er ubehagelig å besøke henne. Skjerper hun seg ikke må dere ta grep og besøke henne mindre. Begynner hun med noen stygge hersketeknikker (damer på den alderen er supergode på å gråte på kommando) så sier han "du skal få roe deg ned" og forlater rommet. Anonymkode: 2d0f5...b83 1
Maleficenta Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi besøker svigerforeldrene mine ( i en middels stor norsk by), så liker vi ofte å spise lunsj ute. Vi pleier å ta oss en tur i byen på dagtid og da er det gjerne naturlig å spise litt. Dette blir svigermor veldig fornærmet av. «Vi har jo mat hjemme!» Nå føler helst det nesten er et forhør når vi kommer hjem om vi har spist ute. Spiser vi ikke masse til middag, så er det i alle fall krise, for «da har jeg stått og laget mat til ingen nytte». Altså vi er 33 og 35 år med to barn og føler vi må snike oss rundt🙄 Anonymkode: 8e05d...dac Stakkar hun ønsker vel at dere spiser lunsj sammen med dem da? Og hvorfor inviterer dere dem ikke på lunsj ute når de lager middag til dere? 13
Maleficenta Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen din må jo bare sette henne ned og forklare henne at sånn oppførsel er uønsket og har ført til at han synes det er ubehagelig å besøke henne. Skjerper hun seg ikke må dere ta grep og besøke henne mindre. Begynner hun med noen stygge hersketeknikker (damer på den alderen er supergode på å gråte på kommando) så sier han "du skal få roe deg ned" og forlater rommet. Anonymkode: 2d0f5...b83 Herregud da hun er ikke så jævlig 10
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Det er jo vanlig at gjester som takk for oppvartningen enten lager mat en dag eller inviterer med vertskapet ut. Skjønner heller ikke hvorfor dere ikke inviterer dem med ut på lunsj. Anonymkode: 38237...9c6 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 Det er jo litt sånn den generasjonen er da, "man skal ikke kaste bort penger på slikt, når man kan spise hjemme". Bare forklar at det er en del av det å ha ferie og at dere synes det er koselig. Inviter hun med ut og spandere, så ser hun hvor godt det er å få servert mat og slippe oppvask. Anonymkode: 98e33...a4e 1
SPOCA Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 Nå står det ikke noe sted at ts og mannen ikke inviterer med svigermor ut. Men ærlig talt? Hva er det å ta på vei for at man spiser lunsj ute? Jeg fatter ikke problemet til svigermor. Hadde min svigermor blandet seg bort i hva jeg spiste til lunsj, hadde jeg sluttet å besøke henne. Ærlig talt, det har hun ingenting med. Rett og slett. Og tenk: innimellom dropper jeg lunsj helt. Gid altså. 3
Maleficenta Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt sånn den generasjonen er da, "man skal ikke kaste bort penger på slikt, når man kan spise hjemme". Bare forklar at det er en del av det å ha ferie og at dere synes det er koselig. Inviter hun med ut og spandere, så ser hun hvor godt det er å få servert mat og slippe oppvask. Anonymkode: 98e33...a4e Den generasjonen? Regner med svigermor er i 60 åra? Mange på den alderen som spiser ute 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 Det er selvsagt helt innafor at dere spiser lunsj ute, men om dere spiser så sent/mye at dere sitter og pirker i middagen som svigermor serverer, da skjønner jeg at hun blir irritert. Anonymkode: f644d...b8c 8
Khloe P.T Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 Hvor mange dager er dere hos svigerforeldrene dine og spiser dere ute hver dag? Jeg synes det har mye å si for svarene du får. 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mannen din må jo bare sette henne ned og forklare henne at sånn oppførsel er uønsket og har ført til at han synes det er ubehagelig å besøke henne. Skjerper hun seg ikke må dere ta grep og besøke henne mindre. Begynner hun med noen stygge hersketeknikker (damer på den alderen er supergode på å gråte på kommando) så sier han "du skal få roe deg ned" og forlater rommet. Anonymkode: 2d0f5...b83 Slike ting høyres så kaldt ut! Og egoistisk. Ein greier vel å vera høfleg utan å true med å slutte å besøke. Og kvifor ikkje gå på vafe ein annan gong og gjera svigermor glad? Anonymkode: 5538f...f53 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå