Celli Skrevet 1. oktober 2019 #1 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hei! Har smått begynt å strikke, og har lært meg noe basic som rett, vrangstrikk, perlestrikk. Hittil har jeg strikket bare noen kluter og grytekluter, og nå som jeg har strikket 15 av hver i forskjellig strikkemønstre, så begynner jeg å bli litt lei. Er nybegynner, og målet er å kunne strikke genser, lue, sokker osv. Har dere noen forslag til hva jeg kan strikke? Skjerf har jeg også strikket, men det var ganske kjedelig, haha! Gjerne legg ved oppskrift om dere vil, så kan jeg prøve meg litt frem😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMinstelønn Skrevet 1. oktober 2019 #2 Del Skrevet 1. oktober 2019 Akkurat nå, Celli skrev: Gjerne legg ved oppskrift om dere vil, så kan jeg prøve meg litt frem😄 Dette er en farlig hobby. Flere og flere soldater i Afghanistan startet med denne hobbyen i påvente av oppdrag. En skled og døde pga strikkepinnene. Bewareofdastrikkepinns.ark Vår side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 1. oktober 2019 #3 Del Skrevet 1. oktober 2019 Hiv deg rett på genseren du. Mange flotte gensere der ute som er enkle å strikke. Cecilie Skog genseren i kos garn fra Sandnes garn er nydelig i mange farger. Enkel å strikke. Mange flotte sorbet gensere nå. Skappelgensere er enkle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peggy-Lovise Skrevet 1. oktober 2019 #4 Del Skrevet 1. oktober 2019 Sjekk ut petiteknit.dk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Del Skrevet 1. oktober 2019 Så lenge du har peiling på de ulike teknikkene så er det ingenting i veien for at du skal kunne strikke en genser 😛 sokker kan du også prøve deg på, men mange syns det er vanskelig med hælen til de knekker koden, så ha gjerne noen som kan hjelpe deg med det 😅 Anonymkode: 97a2e...9a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celli Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, Kontorotta skrev: Hiv deg rett på genseren du. Mange flotte gensere der ute som er enkle å strikke. Cecilie Skog genseren i kos garn fra Sandnes garn er nydelig i mange farger. Enkel å strikke. Mange flotte sorbet gensere nå. Skappelgensere er enkle. Takk for svar! Kanskje jeg bare skal hive meg på den😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celli Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du har peiling på de ulike teknikkene så er det ingenting i veien for at du skal kunne strikke en genser 😛 sokker kan du også prøve deg på, men mange syns det er vanskelig med hælen til de knekker koden, så ha gjerne noen som kan hjelpe deg med det 😅 Anonymkode: 97a2e...9a2 Er to ting jeg må lære og det er å øke masker og felle masker midt i. Kan felle av på slutten, men ikke midt i prosjektet. Men kan jo prøve😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Del Skrevet 1. oktober 2019 Garnstudio har masse oppskrifter og videoer! Anonymkode: 2da80...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontorotta Skrevet 1. oktober 2019 #9 Del Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, Celli skrev: Er to ting jeg må lære og det er å øke masker og felle masker midt i. Kan felle av på slutten, men ikke midt i prosjektet. Men kan jo prøve😄 Det står som regel godt forklart i oppskriftene hvordan du skal felle av og øke masker. :-) Og skulle det være noe du lurer på, så søk på youtube. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 1. oktober 2019 #10 Del Skrevet 1. oktober 2019 Denne er veldig enkel og uten forkortelser https://www.petiteknit.com/products/novise-genser?_pos=1&_sid=9ba6ad23a&_ss=r&variant=12766673895479 ellers skal sunday sweater også være enkel og strikke. Den finnes i cardigan også, og både genseren og cardiganen finnes i mohairversjoner https://www.petiteknit.com/products/sunday-sweater-forhandlere?_pos=7&_sid=c038bdc42&_ss=r Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, Peggy-Lovise skrev: Sjekk ut petiteknit.dk Petitknit har mange ganske avanserte oppskrifter og veldig dårlig forklaring. Ganske forvirrende.. ville ikke valgt det som nybegynner.. Anonymkode: 6aff5...8e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Del Skrevet 1. oktober 2019 Enkel raggsokk er fint som nybegynner. Jeg begynte rett på genser, og det ble kjedelig i lengden. Sokk går fort og man får øvd på nye ting Anonymkode: a9439...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. oktober 2019 #13 Del Skrevet 1. oktober 2019 Finn et plagg du har lyst på, og strikk i vei! Det er utfordringene man lærer av. Pickles sin Dagnykjole skal for eksempel være enkel, kan strikkes som genser også. Se litt på oppskrifter rundt omkring, og finn noe som ikke er kjent for å være altfor komplisert. Kanskje velge et med litt tykt garn så det ikke tar evig tid. Det er mye mer motiverende å strikke noe man faktisk har lyst til å bruke. Sokker ville ikke vært mitt førstevalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå