Gjest Paramount Skrevet 1. oktober 2019 #1 Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Prøver meg som sexolog her Leser ofte i forskjellige tråder om par som har problemer med sex i forholdet, og det å bli avvist når en selv har lyst, noe som er veldig ubehagelig. Kombinert med at den ene, eller begge, sliter med å diskutere temaet gjør ofte at mange får problemer. Her er et tips som kan hjelpe dere som opplever dette som et problem: Bli enige om å varsle når dere har lyst. Dere kan bli enige om en ting i hverdagen, feks en tapebit på soveromsdøra, to krukker som dere setter en bestemt plass, eller snur på hodet når dere har lyst, to ulltråder knyttet på noe, samme hva egentlig. Det kan feks være to kosedyr som plasseres på en bestemt måte dere er enige om, en posisjon som betyr at dere har lyst. Men husk at du må fjerne varselet neste dag . Dersom det er den ene som sliter med lysten, mens den andre nærmest alltid er klar, kan kun den som sliter varsle, at i dag er jeg klar, ved hjelp av et hverdagslig signal. Dersom dere gjennomfører dette kan det også være at dere klarer å prate om det. Det er liksom mindre farlig dersom den ene klager ved å si "skjønner ikke hvorfor krukka alltid står opp ned for tiden", enn å kreve et svar på hvorfor det blir så lite. Dette kan jo, i en periode, være en morsom lek for par som ikke sliter også. Å ha noe i stua med spesiell intim betydning. Bare et råd, godt ment, som kanskje kan fungere, for noen, i en periode. (Burde kanskje ligget på "Samliv" denne tråden, tenker først og fremst på etablerte par her) Endret 1. oktober 2019 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #2 Skrevet 1. oktober 2019 Livet ass.. for en fryd et langvarig forhold er. Tiltak for å ha lyst på hverandre. Romantisk Anonymkode: d12b0...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Om man legger seg naken er det fritt frem 😁 Anonymkode: 3e9f9...76e
Gjest Paramount Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet ass.. for en fryd et langvarig forhold er. Tiltak for å ha lyst på hverandre. Romantisk Anonymkode: d12b0...8c1 Du høres veldig romantisk ut. Kanskje derfor du deler det som anonym?
ToMan Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man legger seg naken er det fritt frem 😁 Anonymkode: 3e9f9...76e Her i huset legger vi oss alltid naken sammen, så det vil være et litt utydelig signal. 😉 Helt klart kan det være vondt å bli seksuelt avvist, men det er jo noe som enn må forvente i et hvert forhold fra tid til annet. I alle fall jeg for min del forventer at min partner vil avvise meg enkelte ganger, men synes det blir verre dersom det skjer gjentatte ganger. Det at man skal være 100 % kompatible når det gjelder seksuell lyst og tenning er vel en utopisk tanke, eller? Skjønner heller ikke helt at man skal sende andre signal eller benytte andre varsler enn å snakke sammen. Så for min del vil det aldri være aktuelt annet enn å ta initiativ til sex og snakke sammen dersom man ikke har lyst.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Til spørsmålet i overskriften: Nei, har jeg lyst på sex så har vi sex. Begge blir opphisset av den andres lyst så det går begge veier. Etter over 20 år. Til forslaget i innlegget: Kan sikkert funke for noen, men for meg hadde det vært å ta vekk én av de viktigste ingrediensene i et godt sexliv, nemlig spontanitet. Så nei. Anonymkode: e0408...101 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Har på 12 år aldri opplevd at han ikke vil (en gang da han hadde omgangssyka). Har dermed aldri støtt bort i dette problemet. Anonymkode: 81dc3...242
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Nei. For oss som lever i et dødt soverom vil dette oppleves som sterkt nedverdigende, på lik linje som avvisning og pliktsex. Anonymkode: 98e0d...b17 4
MuffinStud Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. For oss som lever i et dødt soverom vil dette oppleves som sterkt nedverdigende, på lik linje som avvisning og pliktsex. Anonymkode: 98e0d...b17 Ja, min første tanke var også at for de par som klarer dette, så ville ikke problemet eksistert i utgangspunktet. Hvis man først er komfortabel med å være tydelig på at man ønsker sex, så tilfører det lite å pakke det inn i et signal. For de som er redde for å bli avvist, så hjelper det ikke å ha en mer utvetydig måte å be om sex på. Hvis dette signalet var for mannen, å vaske hele kjøkkenet og etterlate en rose i vase, så hadde det kanskje vært noe annet. At den andre parten i forholdet sier hva som ville vært en god hjelp for selv å komme i humøret. Og det er selvfølgelig alltid positivt at man snakker om ting. Det i seg selv kan jo utgjøre en forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til forslaget i innlegget: Kan sikkert funke for noen, men for meg hadde det vært å ta vekk én av de viktigste ingrediensene i et godt sexliv, nemlig spontanitet. Så nei. Anonymkode: e0408...101 Enig. Dessuten skjer det ekstremt sjelden at jeg bare blir spontant kåt helt alene og kunne hengt teip på døra. Som regel skjer det jo når vi koser i sofaen eller i senga, når vi kysser i det vi møtes etter jobb, når vi kryper inntil hverandre om morgenen og andre situasjoner der vi allerede er nær hverandre. Kåthet er også, i hvert fall for meg (kvinne), ferskvare. Om jeg skulle festet en teipbit på døra og ventet på at han tok signalet, hadde kåtheten gått over. Det tror jeg den hadde for ham også. Jeg vil også påstå at om man ikke både kan signalisere til partneren at man har lyst på sex og samtidig tåler at det ikke alltid passer, da har man egentlig et langt større samlivsproblem enn lite sex. For da fungerer ikke kommunikasjonen og man er en usikker, slitsom person. Jeg hadde aldri orket å være sammen med en mann som ikke tålte avvisning av og til. Og helt til sist. Om man er redd for å bli avvist, vil det jo ikke gjøre noe mindre vondt om man har festet en teipbit på døra og ligger i senga og venter på en partner som aldri kommer. Så hører man partneren gå forbi utenfor og skjønner at hen har sett teipbiten, men likevel velger å sette seg for å se på TV. Anonymkode: 475fe...32f 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg er så glad for at man kan onanere 😁 Anonymkode: b5404...ae6
Bamseklemmer Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, Paramount skrev: ..tapebit på soveromsdøra, to krukker som dere setter en bestemt plass, eller snur på hodet når dere har lyst, to ulltråder knyttet på noe, samme hva egentlig. Det kan feks være to kosedyr som plasseres på en bestemt måte dere er enige om, en posisjon som betyr at dere har lyst. Men husk at du må fjerne varselet neste dag . Mange gode ideer her, men lurer fælt på om denne tapebiten ville fungert på ei hotelldør?🙈 Tapebiten betyr jo "kom og pul meg"... svart tape for menn og rød for damer for å unngå pinlig overraskelser😂 Skulle ønske det har blitt en trend🤞
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 Liker at du har laget tråd og er sexolog, Paramount. Blir litt beskjemt når jeg leser svarene. Der er jo plenty av tråder om folk som blir avvist, og her har vi da altså en som ønsker å hjelpe, og så er svarene «Nei bæhe jeg vil ha SPONTAN sex» osv. Noe som typisk er problemet i første omgang. Har vært i forhold med et par kvinner hvor sex bare forsvant, og ble til ingenting, veldig raskt. Og da var problemet at det hele tiden kom unnskyldninger; - er for trøtt - sex er ikke alt i livet - det må skje spontant og hvis man forsøkte seg spontant; - det må planlegges, det må skje slik og sånn - etc etc etc En slik holdning er ekstremt nedbrytende. Det gjelder å se gjennom de som ikke vil snakke om hva som skal til, og hele veien skaper unnskyldning etter unnskyldning. Disse menneskene vil egentlig ikke ha sex, og det lureste man gjør for sin egen helse er å gå. Men så har du disse hvor sex bare dabber av. Den forsvinner ikke, men den er nedadgående. Jeg laget tråden om hvordan man kan vekke dyret i menn 40+, som ligger her. Vil absolutt tro at det finnes tilsvarende måter å vekke en kvinne. Jeg har selv en tanke som jeg mer enn gjerne deler. Hvis man vekker hverandre, vil dette med redsel for avvisning falle bort, tror jeg. Jeg synes temaet er høyaktuelt og støtter en hver slik diskusjon. Mitt input til tråden er at man FØRST sjekker med partneren om han/hun ØNSKER et bedre sexliv. Hvis man får ja, så må man snakke om hva man gjør og finne ut av det, blant annet ved å lese om ting helt til man finner noe som kan fungere. Hvis man ikke får et tydelig ja, så må man ta det som nei. Da må man ta valget om man ønsker å bli i relasjonen uten sex, eller å gå. Man bør ikke tenke «hva hvis jeg bare gjør sånn og slik». Tipset er inspirert av noe @MuffinStud skrev et annet sted (jeg er hun som skrev om å «slikke på armen» ) Anonymkode: 9d804...d77 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker at du har laget tråd og er sexolog, Paramount. Blir litt beskjemt når jeg leser svarene. Der er jo plenty av tråder om folk som blir avvist, og her har vi da altså en som ønsker å hjelpe, og så er svarene «Nei bæhe jeg vil ha SPONTAN sex» osv. Noe som typisk er problemet i første omgang. Har vært i forhold med et par kvinner hvor sex bare forsvant, og ble til ingenting, veldig raskt. Og da var problemet at det hele tiden kom unnskyldninger; - er for trøtt - sex er ikke alt i livet - det må skje spontant og hvis man forsøkte seg spontant; - det må planlegges, det må skje slik og sånn - etc etc etc En slik holdning er ekstremt nedbrytende. Det gjelder å se gjennom de som ikke vil snakke om hva som skal til, og hele veien skaper unnskyldning etter unnskyldning. Disse menneskene vil egentlig ikke ha sex, og det lureste man gjør for sin egen helse er å gå. Men så har du disse hvor sex bare dabber av. Den forsvinner ikke, men den er nedadgående. Jeg laget tråden om hvordan man kan vekke dyret i menn 40+, som ligger her. Vil absolutt tro at det finnes tilsvarende måter å vekke en kvinne. Jeg har selv en tanke som jeg mer enn gjerne deler. Hvis man vekker hverandre, vil dette med redsel for avvisning falle bort, tror jeg. Jeg synes temaet er høyaktuelt og støtter en hver slik diskusjon. Mitt input til tråden er at man FØRST sjekker med partneren om han/hun ØNSKER et bedre sexliv. Hvis man får ja, så må man snakke om hva man gjør og finne ut av det, blant annet ved å lese om ting helt til man finner noe som kan fungere. Hvis man ikke får et tydelig ja, så må man ta det som nei. Da må man ta valget om man ønsker å bli i relasjonen uten sex, eller å gå. Man bør ikke tenke «hva hvis jeg bare gjør sånn og slik». Tipset er inspirert av noe @MuffinStud skrev et annet sted (jeg er hun som skrev om å «slikke på armen» ) Anonymkode: 9d804...d77 Jeg støtter også diskusjonen, men mitt bidrag til den var altså at disse forslagene ikke hadde fungert for meg, fordi de tar vekk det spontane elementet. Hvorfor er ikke det en legitim mening? Anonymkode: e0408...101
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg støtter også diskusjonen, men mitt bidrag til den var altså at disse forslagene ikke hadde fungert for meg, fordi de tar vekk det spontane elementet. Hvorfor er ikke det en legitim mening? Anonymkode: e0408...101 Fordi den stopper diskusjonen der, i stedet for å si; «...men jeg tenker at kanskje X og Y ville fungert bedre, for meg, hva mener dere andre om det?» DET ville vært en legitim mening. Ja/nei/det funker ikke/sånn er det bare, er IKKE legitime meninger, det er trenering av fruktbar samtale, og i verste fall - i et romantisk forhold - er det psykisk mishandling. Anonymkode: 9d804...d77
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 Altså... Det å være redd for å bli avvist av en partner - smak litt på de ordene - det sier seg selv at dette er en tilstand ingen skal behøve å være i. Det er som å være redd for å si noe feil, redd for å ha svidd maten, redd for å lage lyder når man tygger maten, redd for å si sin mening, redd for å sovne om kvelden. Det er alvorlig. Man skal ikke ha det sånn. Livet skal være bedre enn dette. Anonymkode: 9d804...d77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå