Tough cookie Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #61 Del Skrevet 1. oktober 2019 25 minutter siden, Kontormus skrev: Altså, enkelte oppdrettere vil ikke kasterere tidlig fordi de mener at kattene kan få veksthemninger. Veterinærene er delte i synet på dette. Personlig ville jeg valgt å vente til 6 mnd og eventuelt gitt hunnkatten p-piller den siste måneden Fikk vite av veterinær at p-piller er det så og si umulig å få tak i da det nesten ikke blir produsert lengre, i tillegg til at det øker kreftfaren. Ts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #62 Del Skrevet 1. oktober 2019 27 minutter siden, Kontormus said: Altså, enkelte oppdrettere vil ikke kasterere tidlig fordi de mener at kattene kan få veksthemninger. Veterinærene er delte i synet på dette. Personlig ville jeg valgt å vente til 6 mnd og eventuelt gitt hunnkatten p-piller den siste måneden Dette anbefales absolutt ikke - p-piller er ekstremt kreftfremkallende og ingen seriøs veterinær skriver ut dette lenger. Å kastrere ei hukatt ved 4 er ikke spesielt tidlig, allerede da kan de bli kjønnsmodne og drektige. Anonymkode: 6c910...a15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #63 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det går fint, la de parre seg. Så koselig med kattunger😍😍 Anonymkode: 51fab...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #64 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint, la de parre seg. Så koselig med kattunger😍😍 Anonymkode: 51fab...036 Jeg håper du tuller? Anonymkode: 6e365...cb5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 1. oktober 2019 #65 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint, la de parre seg. Så koselig med kattunger😍😍 Anonymkode: 51fab...036 Der alle sammen dør i magen/under fødsel/nyfødte eller blir syke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #66 Del Skrevet 1. oktober 2019 Selvfølgelig kødder jeg. Men jeg synes splrsmålet er til de grader dust, så det fortjener et slikt svar. Hvorfor spørre likson? Har folk blitt totalt fullstendig idioter? Anonymkode: 51fab...036 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #67 Del Skrevet 1. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Pluss ekstrem sår jamring som skjærer gjennom marg og bein. Anonymkode: 10bae...568 Og ekkelt er det å... Pus får utflod... Anonymkode: 0cdaf...5cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #68 Del Skrevet 1. oktober 2019 18 minutter siden, Anne 69 skrev: Fikk vite av veterinær at p-piller er det så og si umulig å få tak i da det nesten ikke blir produsert lengre, i tillegg til at det øker kreftfaren. Ts. De øker ikke kreftfaren. De gir pus kreft. Punktum. Anonymkode: 0cdaf...5cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #69 Del Skrevet 1. oktober 2019 Det finnes veterinærer som kastrerer kattunger som er yngre enn 6mnd. Dette er helt vanlig i andre land. Det er også mere vanlig å bruke kikhullsoperasjon i utlandet, enn det er i Norge. Da går de inn fra siden, og katten slipper det store operasjonssåret under magen. Ofte trenger man hverken body eller skjerm i ettertid. Anonymkode: 00b41...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #70 Del Skrevet 1. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kødder jeg. Men jeg synes splrsmålet er til de grader dust, så det fortjener et slikt svar. Hvorfor spørre likson? Har folk blitt totalt fullstendig idioter? Anonymkode: 51fab...036 Hvilket spm mener du? Anonymkode: 76b31...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 1. oktober 2019 #71 Del Skrevet 1. oktober 2019 19 minutter siden, Anne 69 skrev: Fikk vite av veterinær at p-piller er det så og si umulig å få tak i da det nesten ikke blir produsert lengre, i tillegg til at det øker kreftfaren. Ts. Veterinæren burte vite at det nå brukes en halv Provera (for mennsker) når p-piller til katt er umulig og få tak i. P-piller er riktignok kreftfremkallende, men ikke SÅ kreftfremkallende. To av mine har gått på dem i 3 år, og er hyppig til undersøkelse. Ingen kreft foreløpig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 1. oktober 2019 #72 Del Skrevet 1. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette anbefales absolutt ikke - p-piller er ekstremt kreftfremkallende og ingen seriøs veterinær skriver ut dette lenger. Å kastrere ei hukatt ved 4 er ikke spesielt tidlig, allerede da kan de bli kjønnsmodne og drektige. Anonymkode: 6c910...a15 For noe tull. Hva tror du oppdrettere bruker? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #73 Del Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, Kontormus skrev: Veterinæren burte vite at det nå brukes en halv Provera (for mennsker) når p-piller til katt er umulig og få tak i. P-piller er riktignok kreftfremkallende, men ikke SÅ kreftfremkallende. To av mine har gått på dem i 3 år, og er hyppig til undersøkelse. Ingen kreft foreløpig. Takk for tipset 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #74 Del Skrevet 1. oktober 2019 4 minutter siden, Kontormus skrev: For noe tull. Hva tror du oppdrettere bruker? Veterinærene hos oss skriver ikke ut resept på p-piller (Provera) til huskatter, men oppdrettere får, siden kastrering er et dårlig alternativ... Anonymkode: 6e365...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 1. oktober 2019 #75 Del Skrevet 1. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veterinærene hos oss skriver ikke ut resept på p-piller (Provera) til huskatter, men oppdrettere får, siden kastrering er et dårlig alternativ... Anonymkode: 6e365...cb5 Ok, kan være. Er jo ikke anbefalt som en varig løsning, for noen. Men oppdrettere MÅ for å holde seg til regelverk hvis en hunnkatt skal ha mere enn 1 kull 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #76 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg fikk to pusejenter i hus. Plutselig en kveld klatra den ene oppå den andre og humpet i vei midt på stuegulvet. Jeg ble først litt sånn 😳😳😳 før jeg løfta på kattehalen og joda, der var det baller jo. Jeg hadde ikke tenkt tanken engang, dumme meg. Dyrlegetime ble bestilt asap, og ballene var borte dagen etter. Uka etter det steriliserte vi jentepus også. Hadde jo tenkt å gjøre det uansett, men det gikk litt fortgang i prosessen da kan man si. Har de fortsatt, nå er de 12 1/2 år gamle ❤️ Anonymkode: cd952...e1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 5. oktober 2019 #77 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har kattunger (jente og gutt). Dyrlegen sa at de kastrerer kattunger når de er 6 mnd, og over 2,5 kg. Siden min hannkatt er stor (3,5 kg og 5 mnd.) og vi hadde to av forskjellig kjønn - valgte han å kastrere pusegutten når han var 5 mnd. Lille pusefrøkna venter til hun blir 6 mnd. og litt tyngre. P-piller var uaktuelt, ifølge dyrlegen. Dyrlegen sa pusefrøkna er for liten og ung til å bli gravid før hun blir 6-7 mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 5. oktober 2019 #78 Del Skrevet 5. oktober 2019 29 minutter siden, Myrthel skrev: Jeg har kattunger (jente og gutt). Dyrlegen sa at de kastrerer kattunger når de er 6 mnd, og over 2,5 kg. Siden min hannkatt er stor (3,5 kg og 5 mnd.) og vi hadde to av forskjellig kjønn - valgte han å kastrere pusegutten når han var 5 mnd. Lille pusefrøkna venter til hun blir 6 mnd. og litt tyngre. P-piller var uaktuelt, ifølge dyrlegen. Dyrlegen sa pusefrøkna er for liten og ung til å bli gravid før hun blir 6-7 mnd. Dyrlegen har selvsagt rett i at pus er for liten til å få kattunger når hun er 6-7 mnd, men noen blir drektige så tidlig allikevel, og dør når de føder. Bra han fikk kastrert hannkatten litt før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #79 Del Skrevet 5. oktober 2019 On 10/1/2019 at 5:41 PM, Anne 69 said: Ts her. Jeg har akkurat vært hos Anicura og de sier at ideell tidspunkt for sterilisering er 5 måneder, og at kattunger fra samme kull kun parrer seg hvis de ikke har kontakt med andre katter.Ble veldig usikker nå. Jeg har også fått vite at det er en gutt og en jente...ikke lett å holde de atskilt i tiden frem mot kastrering🤔når man bor i 3 roms. HVA!?! Dette er graverende mangel på kunnskap om katter hos denne veterinæren! Bra du sier navnet på klinikken - de fortjener klager ! Anonymkode: eda1a...da3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #80 Del Skrevet 7. oktober 2019 På 1.10.2019 den 17.41, Anne 69 skrev: Ts her. Jeg har akkurat vært hos Anicura og de sier at ideell tidspunkt for sterilisering er 5 måneder, og at kattunger fra samme kull kun parrer seg hvis de ikke har kontakt med andre katter.Ble veldig usikker nå. Jeg har også fått vite at det er en gutt og en jente...ikke lett å holde de atskilt i tiden frem mot kastrering🤔når man bor i 3 roms. To fertile katter i samme hus vil selvfølgelig parre seg når hunnkatten får løpetid, - helt uavhengig om de er i slekt eller ikke. Det er ikke sånn at hvis du tar inn en fertil hannkatt fra et annet kull med andre foreldre så vil din fertile hunnkatt bare parre seg med ham når hun får løpetid. Siden ingen andre har sagt det ennå så kan jeg nevne at oppdrettere gjerne får satt hormonchip på katter de tenker bruke til oppdrett (men, ikke riktig ennå). Anonymkode: 98743...b5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå