AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #21 Del Skrevet 1. oktober 2019 Herregud !!sterilisere de på dagen 12 uker! Anonymkode: eda1a...da3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #22 Del Skrevet 1. oktober 2019 Ja de kan parre seg med hverandre. Om moren har vært ute på tur, er det mulig det er flere fedre på det ene kullet Jeg tok mine to med vetrinæren når jeg fikk dem, 12 uker gamle, kostet ingen ting. Hun som solgte sa hun ikke ville si kjønn, og love noe, da noen hadde kommet tilbake før med en gravid «hannkatt» 😅 Om du har en av hver er det godt å være klar til å kastrere når de blir 4-5 mnd, for å være sikker Anonymkode: 72b22...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #23 Del Skrevet 1. oktober 2019 9 timer siden, SupaWoman skrev: Hvis du har tenkt å sterilisere de så skjønner jeg ikke hvorfor du spør om de kommer til å parre seg her? Da er jo spørsmålet irrelevant. 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #24 Del Skrevet 1. oktober 2019 4 minutter siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Også greier de å snike seg ut, møter en kjekk pus og gravid. Alt på et par minutter Anonymkode: f7ce1...61f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #25 Del Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Det må du gjøre, både for din egen del og kattens. Det er fryktelig stressende for katten å ha løpetid, og du kommet til å bli gal av mjauingen og masingen hver gang det skjer. Du planlegger dyreplageri, bare så du vet det. Anonymkode: ec52e...35a 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 1. oktober 2019 #26 Del Skrevet 1. oktober 2019 10 minutter siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Det er mye stress for dem og for deg å ha ukastrerte hokatter. Katter i løpetid er ofte stresset og spiser lite. En del markerer også inne. I tillegg til problemet med at de kan stikke av, de blir ofte veldig motiverte for det i løpetiden. Og jeg ser ingen grunn til å ikke kastrere kattene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #27 Del Skrevet 1. oktober 2019 13 minutter siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Sterilisering blir ofte anbefalt om du ikke skal bruke katten til oppdrett. En grunn er for å minimere faren for at katten får kreft. Fjerner man eggstokker ol. før katten begynner å produsere noe særlig hormoner, vil det redusere sjansen for at kreft kan danne seg. Du slipper en katt som blir litt «gal» i løpetida. Har vært hos noen med en ukastrert hunnkatt (innekatt), og jeg hadde blitt gal av all skrikinga 😧 Anonymkode: 72b22...7e8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #28 Del Skrevet 1. oktober 2019 19 minutter siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Det er ingen unnskyldning, de trenger å steriliseres. Fordi p-piller er kreftfremkallende og du minsker sjansen for kreft om du steriliseres. Det bør også gjøres tidlig grunnet hormoner og slikt. Skal ikke katten brukes i avl, sterilisere. uavhengig av om det er innekatt eller utekatt. Kattene vil bli gale rundt løpetid og som sagt, p-piller er dyreplageri og øker sjansen for kreft betraktelig. Man bør også sterilisere før første løpetid ever for å minimere sjansen for kreft. Altså ikke vent til katten har hatt 4-5 løpetider, da har du allerede satt helsen til katten på spill. Jeg har to innekatter, hannkatter. De er kastrert. Fordi de vil jo fortsatt ha markeringsbehov, uro og trang til å stikke av og være villmann om de ikke er kastrerte. Anonymkode: 94d30...2a5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #29 Del Skrevet 1. oktober 2019 Takk skal dere ha. Da har jeg fått masse nyttig info🙂 Ts. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #30 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Anne 69 skrev: 2 jenter som skal være innekatter trenger jeg ikke å sterilisere Det vil du nok lynraskt bytte mening om når de får løpetid! Det smarteste du gjør denne uken er å bestille time hos veterinær og få slått fast om du har to kjetter (hunnkatter), to hankatter eller en av hver. Og samtidig spør du når veterinæren kan kastrere dem. Anonymkode: 98743...b5b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #31 Del Skrevet 1. oktober 2019 Man kastrerer både hunnkatter og hannkatter, man bruker ikke begrepet sterilisere lenger da det er misvisende. Hokatter bør absolutt også kasteres,.selv om de skal være inne. Ellers blir det er helvetes mas i løpetiden. Og skulle de smette ut så blir de drektige på null komma niks. Anonymkode: 6c910...a15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #32 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 time siden, Tvist skrev: Det er mye stress for dem og for deg å ha ukastrerte hokatter. Katter i løpetid er ofte stresset og spiser lite. En del markerer også inne. I tillegg til problemet med at de kan stikke av, de blir ofte veldig motiverte for det i løpetiden. Og jeg ser ingen grunn til å ikke kastrere kattene. Pluss ekstrem sår jamring som skjærer gjennom marg og bein. Anonymkode: 10bae...568 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #33 Del Skrevet 1. oktober 2019 Fy faen for noen kverulanter dere er! Ts har aldri sagt hun ikke skal sterilisere/kastrere, men når hun selv har lært at det skal skje ved 6 mnds alder, så er hun vel redd det kan skje før de er gamle nok til å kastreres! Er det mulig å vri så på hva andre folk skriver hele tiden? Anonymkode: d86d9...c6f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 1. oktober 2019 #34 Del Skrevet 1. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fy faen for noen kverulanter dere er! Ts har aldri sagt hun ikke skal sterilisere/kastrere, men når hun selv har lært at det skal skje ved 6 mnds alder, så er hun vel redd det kan skje før de er gamle nok til å kastreres! Er det mulig å vri så på hva andre folk skriver hele tiden? Anonymkode: d86d9...c6f Det er jo nettopp det hun har sagt. Fjott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter #35 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Ts her. Jeg har akkurat vært hos Anicura og de sier at ideell tidspunkt for sterilisering er 5 måneder, og at kattunger fra samme kull kun parrer seg hvis de ikke har kontakt med andre katter.Ble veldig usikker nå. Jeg har også fått vite at det er en gutt og en jente...ikke lett å holde de atskilt i tiden frem mot kastrering🤔når man bor i 3 roms. Endret 1. oktober 2019 av Anne 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #36 Del Skrevet 1. oktober 2019 5 minutter siden, Anne 69 said: Ts her. Jeg har akkurat vært hos Anicura og de sier at ideell tidspunkt for sterilisering er 5 måneder, og at kattunger fra samme kull kun parrer seg hvis de ikke har kontakt med andre katter.Ble veldig usikker nå. Jeg har også fått vite at det er en gutt og en jente...ikke lett å holde de atskilt i tiden frem mot kastrering🤔når man bor i 3 roms. Gå til en annen dyrlege. Det hørtes veldig rart ut, både dette med å vente til 5 mnd, og dette med parring og andre katter. Anonymkode: 14baa...e4a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 1. oktober 2019 #37 Del Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå til en annen dyrlege. Det hørtes veldig rart ut, både dette med å vente til 5 mnd, og dette med parring og andre katter. Anonymkode: 14baa...e4a De parrer seg selvsagt med hverandre, hvis de ikke har kontakt med andre katter de kan parre seg med. Ganske logisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #38 Del Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, Anne 69 skrev: Ts her. Jeg har akkurat vært hos Anicura og de sier at ideell tidspunkt for sterilisering er 5 måneder, og at kattunger fra samme kull kun parrer seg hvis de ikke har kontakt med andre katter.Ble veldig usikker nå. Jeg har også fått vite at det er en gutt og en jente...ikke lett å holde de atskilt i tiden frem mot kastrering🤔når man bor i 3 roms. AniCura klinikkene er normalt mer enn bare godt utstyrt med siste skrik i medisinsk utstyr. Det er med andre ord svært overraskende at du påstår AniCura klinikken din ikke vil kastrere kattene dine før de er 5 mnd gamle når veterinæren også har blitt fortalt at kattene går sammen. Det er nesten ikke til å tro Anonymkode: 1af06...3e6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #39 Del Skrevet 1. oktober 2019 7 minutter siden, VoodooChild said: De parrer seg selvsagt med hverandre, hvis de ikke har kontakt med andre katter de kan parre seg med. Ganske logisk. Men en merkelig ting å si uansett, selvfølgelig tilsier all logikk at hvis de ikke er i kontakt med andre katter så kan de jo kun parre seg med hverandre, men det påstås da også samtidig de ikke vil parre seg med hverandre hvis de kan "velge" andre katter... Bare tull, rett og slett. Og at klinikken ikke kan eller vil kastrere før 5 mnd... En klinikk som uttaler slikt fremstår for meg som lite kompetent. Som sagt, jeg ville gått et annet sted, hvis dette stemmer. Anonymkode: 14baa...e4a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #40 Del Skrevet 1. oktober 2019 Helt enig i at det er for dårlig at klinikken ikke vil kastrere ihvertfall en av de nå. Du risikerer at de blir kjønnsmodne før du rekker kastere,og det er ikke noe stas med en av hvert kjønn i hus. Klinikken jeg jobbet på for ti år siden praktiserte kastrering på alle katter over 2 kg og rundt 4 mnd som rutine, men kasterte også selvfølgelig mindre katter i tilfeller der eier ønsket tidlig kastrering. Hvor mye veide dine nå? Anonymkode: 6c910...a15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå