Gå til innhold

Hva er et normalt familieliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjon: Hun er norsk, han er fra Sør-Amerika (ikke et av landene som er rammet av uro hvis det har betydning). 

De traff hverandre i USA og giftet seg. Begge hadde altså oppholdstilltatelse der, men ingen av dem har amerikansk statsborgerskap. 

Han jobber freelance (innenfor media) og fikk et jobbtilbud som kunne gjennomføres i Norge. De flyttet hit, og hun begynte i jobb. Så ble hun gravid. De søkte om permanent oppholdstillatelse for ham. Altså han hadde arbeidsvisum, men den var gyldig til prosjektet han arbeidet med var fullført. 

Han fikk avslag på permanent oppholdstillatelse fordi "Det virket ikke som om han var her for å føre et "normalt familieliv" siden han jobbet freelance." 

Jobben hans innebærer at han må reise i jobben, men det er det jo mange som gjør. Hun tjente nok til å forsørge dem begge (i henhold til reglene).  

Så hva er egentlig "et normalt familieliv?"

Anonymkode: e7448...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja si det! For oss har det faktisk vært å bo i forskjellige land i perioder, og måtte reise til og fra for å få sett hverandre. 

Det er da ikke hvilken jobb ene har som definerer om man har et normalt familieliv, men siden det er på det grunnlaget han har fått avslag tenker de antagelig at normalt er 8-16 jobb og så hjem hver dag. 

Ser at jeg kjenner mange som lever et unormalt familieliv. Det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: 513f4...e5f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja si det! For oss har det faktisk vært å bo i forskjellige land i perioder, og måtte reise til og fra for å få sett hverandre. 

Det er da ikke hvilken jobb ene har som definerer om man har et normalt familieliv, men siden det er på det grunnlaget han har fått avslag tenker de antagelig at normalt er 8-16 jobb og så hjem hver dag. 

Ser at jeg kjenner mange som lever et unormalt familieliv. Det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: 513f4...e5f

Nei, det er ikke godt å si. Det endte med at de flyttet til USA p.g.a at han hadde et jobbtilbud der. De reiste etter at hans egentlige utreisedato. Så kan man jo si at han burde reist innenfor fristen og hun kunne fulgt etter. Men det er snakk om 2-3 uker, og de hadde tvillinger på halvannet år. Hun sa det så fint til meg "hvis politiet kommer, så får jeg bare si at han må ta med seg en av tvillingene, hvem vil de han skal ta med seg?" 

Anonymkode: e7448...f21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...