AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg er i tidlig tyveårene, har drømt om å dra til midtøsten eller Nord-Afrika. Spesielt disse landene; Egypt, Marokko, Iran og Oman. Synes naturen, arkitektur, historiske bygningene og diverse i disse landene er utrolig flotte og har et ønske om å kunne oppleve det. Selvfølgelig er det mye fattigdom, høy kriminalitet eventuelt politisk uro som gjør meg usikker om det er verdt å reise. Noen synes at jeg er alt for paranoid, mens andre synes jeg er på bærtur for å vurdere disse destinasjonene. Hva tenker dere? Anonymkode: df606...efc
The Kitten Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Jeg tenker at så lenge du tar forholdsregler bør det gå helt fint. Jeg har vært på jentetur i Marokko og Palestina (så ja, blir jo litt annerledes enn å reise helt alene) men opplevde ikke en eneste ubehagelig ting i noen av landene. En venninne av meg var alene i Oman, men hun snakker arabisk så hun hadde jo en fordel der.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #3 Skrevet 1. oktober 2019 Vært i Iran og Oman alene, ikke noe problem Anonymkode: 46c8d...c30
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 bare ikke dra alene på fjellturer eller forlatte områder og du holder deg til reglene, men ville frarådet. folk der har et syn om at vestlige kvinner er sånn og sånn... så ja. Anonymkode: bafc5...499 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Tror Iran er det tryggeste landet av de du skrev da. Egypt er det visst mange som opplever uønsket oppmerksomhet Anonymkode: bafc5...499 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Forhold til deg stedene du drar. Husk at du drar på en annen side av verden. Og der er det helt andre levemåte og måter å tenke på. Som kvinne fra Midtøsten selv så ville jeg ikke frarådet deg å dra. Men husk å kle deg slik de ville gjort. Kriminalitet og uro er det overalt. Men du er lys og sikkert veldig pen som norske jenter vanligvis er. Bruk et sjal du kan ha over hodet når du går rundt på bazarer eller steder du vet kan være greit for å vise respekt. Og vær veldig lur på hvem du går bort og snakker til. Husk at det er mange som kan lure deg. De fleste er snille og hjelpsomme og syntes det er veldig fascinerende å se noen som ikke er fra stedene deres. Og det vil de merke tro meg. Veldig morsomt å oppleve det. Du lærer enormt mye av å se hvordan folk lever. Du setter pris på hva du har. Og du tør å gjøre så mye mer når du utfordrer deg selv. Og litt enig med noen her om at du absolutt ikke bør gå rundt steder aleine som kan være risikabelt for deg. Ellers så skal det være helt greit. De er mennesker de også. Men som sagt bare forhold deg til reglene der. Alle kulturer er forskjellige. Du drar tross alt til muslimske land. Og da håper jeg at du vil møte på en gjestfrihet som. Du ikke har sett maken til før ❤️ Vi er ikke hva media alltid sier. Det kan jeg love deg. Unner deg det at du kan dra. Jeg ville gjerne blitt med. Om jeg hadde råd til det.. Og ikke var gift... Med barn... Hehe 😏 Masse masse lykke til. Tror du kommer til å ha et av dine morsomste og største opplevelser. Dette går bra 👌 Anonymkode: 87947...83f 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhold til deg stedene du drar. Husk at du drar på en annen side av verden. Og der er det helt andre levemåte og måter å tenke på. Som kvinne fra Midtøsten selv så ville jeg ikke frarådet deg å dra. Men husk å kle deg slik de ville gjort. Kriminalitet og uro er det overalt. Men du er lys og sikkert veldig pen som norske jenter vanligvis er. Bruk et sjal du kan ha over hodet når du går rundt på bazarer eller steder du vet kan være greit for å vise respekt. Og vær veldig lur på hvem du går bort og snakker til. Husk at det er mange som kan lure deg. De fleste er snille og hjelpsomme og syntes det er veldig fascinerende å se noen som ikke er fra stedene deres. Og det vil de merke tro meg. Veldig morsomt å oppleve det. Du lærer enormt mye av å se hvordan folk lever. Du setter pris på hva du har. Og du tør å gjøre så mye mer når du utfordrer deg selv. Og litt enig med noen her om at du absolutt ikke bør gå rundt steder aleine som kan være risikabelt for deg. Ellers så skal det være helt greit. De er mennesker de også. Men som sagt bare forhold deg til reglene der. Alle kulturer er forskjellige. Du drar tross alt til muslimske land. Og da håper jeg at du vil møte på en gjestfrihet som. Du ikke har sett maken til før ❤️ Vi er ikke hva media alltid sier. Det kan jeg love deg. Unner deg det at du kan dra. Jeg ville gjerne blitt med. Om jeg hadde råd til det.. Og ikke var gift... Med barn... Hehe 😏 Masse masse lykke til. Tror du kommer til å ha et av dine morsomste og største opplevelser. Dette går bra 👌 Anonymkode: 87947...83f Fint skrevet. Men etter å ha lest, blir jeg egentlig ganske bekymret, når jeg leser hvor forskjellige mennesker kan være. Det høres ut som hun skal på en tidsreise på 200 år. Ikke rart vi får kulturkollisjoner. Anonymkode: 13beb...f38
StovnerJune Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Kommer an på. Man må ta helt andre forhåndsregler enn man gjør her. Det samme som kvinnene der gjør egentlig. Ikke oppføre deg veldig utagerende, ikke gå for lettkledd og ikke være alene på steder med lite folk. Noen steder, spesielt Egypt, er det en kultur for å beføle damer i folkemengder (taharrush). I noen land må du ikke finne på å anmelde det om du blir voldtatt, for da kommer du selv i fengsel (og voldteksmannen også) for å ha hatt sex utenfor ekteskap - sjekk lovene før du drar. Vi har historien om Marte Dalelv som ble sittende fengslet i Dubai etter at hun ble voldtatt av en sudansk kollega på hotellrommet og anmeldte det.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg er livredd bare når jeg går alene på kvelden her i norge, aldri i livet om jeg noen gang hadde klart å reise noe sted alene som kvinne 😰 Verden vi lever i er ikke trygg for kvinner. Vi i norge må gi anti-voldtektskurs til menn som kommer her fra andre land. Til syvende sist betyr klær fint lite, om en mann vil angripe deg, så gjør han det uavhengig av hvor mye hud man viser. Noen har kanskje lyst til å vise et poeng i å voldta deg for at du ikke går med riktige klær, men ofte har klær lite å bety. Anonymkode: f80bf...e7f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 Egypt er grusomt for kvinner! Skal aldri reise dit igjen! Masse seksuell trakassering og uønsket oppmerksomhet. Pakistan opplevde jeg som veldig positivt! Det er best i nord, der de er mer liberale. Sør er for konservativt, der ville jeg holdt meg unna. Men nord i Pakistan er en av de beste reisene jeg har hatt! Fantastisk natur, kultur og mennesker! Anonymkode: f049e...51b 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egypt er grusomt for kvinner! Skal aldri reise dit igjen! Masse seksuell trakassering og uønsket oppmerksomhet. Pakistan opplevde jeg som veldig positivt! Det er best i nord, der de er mer liberale. Sør er for konservativt, der ville jeg holdt meg unna. Men nord i Pakistan er en av de beste reisene jeg har hatt! Fantastisk natur, kultur og mennesker! Anonymkode: f049e...51b Sorry, så nå at Pakistan ikke sto på listen din 😄 Anonymkode: f049e...51b
StovnerJune Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verden vi lever i er ikke trygg for kvinner. Vi i norge må gi anti-voldtektskurs til menn som kommer her fra andre land. Dette var bare tull. Jeg kjenner mange innvandrere og det er ingen som ikke vet at voldtekt er galt eller kommer fra en kultur der det er akseptert. Det er bare det at mange oppfatter det som lett og risikofritt å voldta i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 Pippa Bacca, Jay Austin og Lauren Geogehan, Anonymkode: 8e4b6...914
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i tidlig tyveårene, har drømt om å dra til midtøsten eller Nord-Afrika. Spesielt disse landene; Egypt, Marokko, Iran og Oman. Synes naturen, arkitektur, historiske bygningene og diverse i disse landene er utrolig flotte og har et ønske om å kunne oppleve det. Selvfølgelig er det mye fattigdom, høy kriminalitet eventuelt politisk uro som gjør meg usikker om det er verdt å reise. Noen synes at jeg er alt for paranoid, mens andre synes jeg er på bærtur for å vurdere disse destinasjonene. Hva tenker dere? Anonymkode: df606...efc Er ikke kvinne, men har vært i alle disse landene. Iran og Oman ville jeg anbefalt. Her får du oppleve det virkelige og autentiske uten for mye vestlig påvirkning. Eksotisk! Og menneskene du møter her er varme, hjelpsomme og ikke for påtrengende. Egypt og Marokko ville jeg styrt unna. Her kan de være meget aggressive og påtrengende mot turister. Veldig slitsomt. Forøvrig må du som kvinne legge fra deg typisk norsk tenkemåte og klesstil om du reiser i disse landene. Mennene her tenker annerledes. Kler du deg feks som en typisk norsk kvinne hvor du viser for mye hud og hår blir du ikke respektert skikkelig som kvinne. Du blir oppfattet som en billig slut (beklager den) og blir behandlet deretter. Kanskje ikke åpenlyst enkelte steder, men det er det de vil tenke om deg. Ikke drikk alkohol og ikke gå ut alene etter mørkets frembrudd. Klarer du ikke holde deg til disse enkle reglene så må du kunne forvente å havne i ubehagelige situasjoner. Om ikke flaksen er på din side. Men er du smart sjanser du ikke på at flaksen er på din side.. Anonymkode: c99a8...317 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #15 Skrevet 3. oktober 2019 På 1.10.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev: Jeg er livredd bare når jeg går alene på kvelden her i norge, aldri i livet om jeg noen gang hadde klart å reise noe sted alene som kvinne 😰 Verden vi lever i er ikke trygg for kvinner. Vi i norge må gi anti-voldtektskurs til menn som kommer her fra andre land. Til syvende sist betyr klær fint lite, om en mann vil angripe deg, så gjør han det uavhengig av hvor mye hud man viser. Noen har kanskje lyst til å vise et poeng i å voldta deg for at du ikke går med riktige klær, men ofte har klær lite å bety. Anonymkode: f80bf...e7f Tror du bør jobbe litt med angsten din... Anonymkode: 46c8d...c30 7
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #16 Skrevet 4. oktober 2019 Kjøp deg en brukt giftering, det er en billig og enkel måte å signalisere til omverden at du ikke er fritt vilt. Anonymkode: 18447...09c 2
Djungelvrål Skrevet 4. oktober 2019 #17 Skrevet 4. oktober 2019 På 1.10.2019 den 10.42, StovnerJune skrev: Dette var bare tull. Jeg kjenner mange innvandrere og det er ingen som ikke vet at voldtekt er galt eller kommer fra en kultur der det er akseptert. Det er bare det at mange oppfatter det som lett og risikofritt å voldta i Norge. I noen kulturer som f.eks i Afganistan har menn lovpålagt rett til å voldta kona si så mye han bare orker. Det er hans fulle rett. I mange land har de lignende syn på kvinner og overgrep. Kvinner er verdt mindre enn kveg og ingen voldtekter blir anmeldt fordi det ikke er noe poeng. De fleste ofre for misbruk er tause for å unngå stigmatisering. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #19 Skrevet 5. oktober 2019 Jeg har vært alle stedene, og ville ha reist til alle stedene igjen, men aldri, aldri helt alene. Aller helst med en mann. Anonymkode: b3d58...94d
Heisann1234 Skrevet 5. oktober 2019 #20 Skrevet 5. oktober 2019 Ikke reis til Egypt alene, hvert fall ikke til Kairo. Visste du at mange kriminelle menn der nede blir betalt for å trakassere kvinner ute i gatene? Uansett hva slags klær de har på seg. Synes det var ubehagelig nok å være der med mannen min, så kunne aldri tenkt meg dit alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå