Gå til innhold

Hva gjør dere med kluter og svamper dere bruker til å vaske doen med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper billige First Price svamper og kluter som jeg bruker til å vaske doen med, etter det hiver jeg dem.
Min samboer mener jeg bare kan vaske dem, men for meg er bare tanken på å bruke de igjen, og ihvertfall å vaske dem i vaskemaskinen sammen med andre ting bare ekkel.

Han syns jeg er litt hysterisk.

Hva gjør dere?

Anonymkode: e527d...e19

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg bruker å vaske dem og ja du er hysterisk. 

Skrevet

Bruker ikke svamper. Men kluten vasker jeg bare. Kjør det på kokvask. Du er hysterisk 

Anonymkode: 9c512...a30

• Liker 7
Skrevet

90 grader bør da knekke det meste?

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker bare papir som jeg kaster i do etterpå. Pluss dobørsten som dynkes i klorin. 

Synes det er enkelt, greit, hygienisk og billig. 

• Liker 12
Skrevet

Vasker dem, ja. Kokvask.
Noen ganger bruker jeg engangskluter på de mest...eh... utsatte plassene før jeg vasker med vanlig klut.

• Liker 2
Skrevet

Vasker separat fra alt annet 

Anonymkode: 65313...e27

Skrevet

Bruker kluter i stedet for svamper, smler det opp, kjører en kokvask og bruker det om igjen. Å gjøre det du gjør er bare tull, du gjør jo ikke noe annet en å regelrett produsere søppel..

Anonymkode: c847b...bda

• Liker 6
Skrevet

Jeg sprayer doen med klorin, lar det stå litt og så tørker jeg av med dopapir som jeg kaster i doen etterpå. Hvorfor bruke kluter? Om du er litt nøye på slike ting kan du jo bare bruke dopapir istedenfor 😊 

Anonymkode: 4c80b...297

• Liker 6
Skrevet

Jeg bruker dobørsten nedi do + klut på setet og utenpå doen. Vi pleier ikke å skvette så mye rundt at det havner utenfor selve doskåla.

Kluten bare vrir jeg opp i klorin eller annet middel jeg vasker med. Urin er forøvrig sterilt og resten er da ikke farlig. Pleier liksom ikke spise med bæsj på fingrene.

Anonymkode: d9558...e22

• Liker 2
Skrevet

Bruker badspray og dopapir, ingen kluter.

Anonymkode: 97750...2eb

• Liker 1
Skrevet

Bruker bare kluter. Kjøper de First Price klutene. Vasker de på kokvask og bruker de på nytt. Kjører en klutvask i mnd ca. 

Anonymkode: 020a1...81a

• Liker 1
Skrevet

Du er hysterisk. En vaskemaskin er jo til for å vaske skittene tekstiler i🙄 kaster du trusene dine og? De er garantert like full av bakterier som de klutene du kaster🙄

Hvorfor ikke bare bruke spray og papir som flere her skriver? 

Anonymkode: b3be3...ba9

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker dobørsten nedi do + klut på setet og utenpå doen. Vi pleier ikke å skvette så mye rundt at det havner utenfor selve doskåla.

Kluten bare vrir jeg opp i klorin eller annet middel jeg vasker med. Urin er forøvrig sterilt og resten er da ikke farlig. Pleier liksom ikke spise med bæsj på fingrene.

Anonymkode: d9558...e22

Nei, det er faktisk ikke det https://forskning.no/bakterier-dna-menneskekroppen/stor-bakterieflora-i-urin/845196

Men, uansett. TS er hysterisk. Kluter kan fint vaskes i maskinen. Det er ihvertfall ikke miljøvennlig sånn som du holder på TS.

Anonymkode: 44bd5...ea7

• Liker 3
Skrevet

Bruker tørkerull jeg, i kombinasjon med egnet vaskemiddel på sprayflaske. Tørkerull smuldrer ikke like mye som dopapir kan gjøre så derfor synes jeg det er mest praktisk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker klorinspray og dopapir. 

Anonymkode: 97904...946

• Liker 2
Skrevet

Bruker bare engangskluter og papir rundt toalettet.

Anonymkode: 3aeaa...721

Skrevet

Man vasker dem selvsagt, herregud. Kjenner at jeg skulle ønske at flere opplevde hvordan det er å ha dårlig råd slik at de aldri ville tenkt tanken på å kaste mye av det de kaster. 

Anonymkode: 84942...f8e

• Liker 4
Skrevet

Kaster kluten, noe annet er uaktuelt. Bruker sånne universalkluter man får kjøpt på rema og coop til 10-15kr.

Anonymkode: 74422...85c

• Liker 1
Skrevet

Bruker klorin vaskeservietter (våtservietter) på doen som kastes etter bruk. Bruker klut på vasken osv som vaskes. Tips er våtservietter. 

Bruker baby våtservietter på babyer ved bleieskift. Føler klut til å vaske baby bæsj og så vaske i vaskemaskin er ekkelt. Men generasjonen før oss gjorde det sånn. 

Anonymkode: c5e78...46c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...