Gå til innhold

Erfaring med "naturlig prevensjon"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har brukt temping/natural cycle og sånn, har lest at eggløsning kan jo komme før og senere enn vanlig, er dette noe som fanges opp av temperaturmåleren før det er "for sent"? Siden temperaturen i kroppen visstnok stiger etter eggløsning om jeg har forstått det rett?

Anonymkode: 4ff77...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er krise å bli gravid er det vel bare å kjøre på med naturlig prevensjon. Du får ned risikoen ganske mye i alle fall, forutsatt at dere følger opplegget (det gjorde vi 95% av tiden, men så slurvet vi litt og bang! der satt lillebrorspira :lol: )

Anonymkode: 3b912...9ad

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
På 30.9.2019 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er møkklei av p-pillene mine (cerazette, har prøvd den andre versjonen og med et annet navn, samme innhold).

Null sexlyst, jeg er et skikkelig usikkert og surt menneske og samboer sier jeg har forandret meg veldig. Jeg merker det selv også og jeg savner den gamle meg og virkelig ha lyst på ham igjen. Selv om jeg vil i hodet, så er jeg ALDRI våt der nede. Og da mener jeg ALDRI :( Dette tærer også på forholdet :(

Har gått på andre merker før og funnet ut at dette er ikke noe for meg. Så nå vurderer jeg kobberspiral, men er litt redd for at han kjenner den inni der..

Kom over en artikkel mens jeg søkte etter prevensjon, som handlet om p-pille slutt og bruk av termometer som du la under tungen og markerte røde/grønne dager. Høres jo ut som en drøm! Hadde vært på markedet i 30 år visstnok og 99,5% sikkert. Så til spørsmålet mitt;

Har noen prøvd dette? Fordeler, ulemper? 

Er mann, og  synes du reiser ein intrs. tråd som i høgste grad også burde angå din  samboer / partner og mange andre menn.   

Du skriver ingenting om dere har barn fra før ,og evntl hvor mange. ?  Evntl. planer om å få flere barn o.s.v.  ?

Er dere er  komt midtveis i livet ,så kan kanskje løpet allerede vere kjørt for at dere ønsker å få flere barn.   I samråd m/ legen tok eg valget om sterilisering ,  og har ikkje angret noe på det.     Inngerpet blei utført på det lokale sykehuset m / lokabedøvelse og tok omlag 45 min.   Måtte levere noen prøver  i etterkant for å konstatere at ein var kjemisk fri for sædceller. 

Med andre :  Eit steriliseringsinngrep hos menn er mye rimligere og enklere en hos kvinner, så hvorfor har dere ikkje vurdert den tanken  ?  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
4 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Er mann, og  synes du reiser ein intrs. tråd som i høgste grad også burde angå din  samboer / partner og mange andre menn.   

Såvidt eg har skjønt så har dere 2 barn, og spørsmålet er om dere har planer  om flere barn ?

Er dere er  komt midtveis i livet ,så kan kanskje løpet allerede vere kjørt for at dere ønsker å få flere barn.   I samråd m/ legen tok eg valget om sterilissering og har ikkje angret noe på det.     Inngerpet blei utført på det lokale sykehuset m / lokabedøvelse og tok omlag 45 min.   Måtte levere noen prøver  i etterkant for å konstatere at ein var kjemisk fri for sædceller. 

Med andre :  Eit steriliseringsinngrep hos menn er mye rimligere og enklere en hos kvinner, så hvorfor har dere ikkje vurdert den tanken  ?  

Vi har 1 barn og er i midten og slutten av 20 årene og har ennå lyst på flere, bare om et års tid i hvert fall, så derfor er ikke det et alternativ før vi er helt ferdige. Ellers tusen takk for innspill 😊

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 1 barn og er i midten og slutten av 20 årene og har ennå lyst på flere, bare om et års tid i hvert fall, så derfor er ikke det et alternativ før vi er helt ferdige. Ellers tusen takk for innspill 😊

Dere er i slutten av 20 årene (snart 30 år).   Snart pensjonister  begge før barna  kanskje  er ferdig utdannet.   Før de har fått seg en jobb,  og i beste fall fått etablert seg.     Mest sansynleg er dere komt alderhjemmet før dere får oppleve å møte evntl. barnebarn.  Idag føder kvinner igjennomsnittleg i  en  langt høgere alder en tidligere, og kvinner føder også  langt ferre barn.    Ønsker man seg barn, så er det vikig å tenke langsiktig både for barna sin del, og for egen del. 

Endret av Anonym Bruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...