AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Hei, jeg er møkklei av p-pillene mine (cerazette, har prøvd den andre versjonen og med et annet navn, samme innhold). Null sexlyst, jeg er et skikkelig usikkert og surt menneske og samboer sier jeg har forandret meg veldig. Jeg merker det selv også og jeg savner den gamle meg og virkelig ha lyst på ham igjen. Selv om jeg vil i hodet, så er jeg ALDRI våt der nede. Og da mener jeg ALDRI Dette tærer også på forholdet Har gått på andre merker før og funnet ut at dette er ikke noe for meg. Så nå vurderer jeg kobberspiral, men er litt redd for at han kjenner den inni der.. Kom over en artikkel mens jeg søkte etter prevensjon, som handlet om p-pille slutt og bruk av termometer som du la under tungen og markerte røde/grønne dager. Høres jo ut som en drøm! Hadde vært på markedet i 30 år visstnok og 99,5% sikkert. Så til spørsmålet mitt; Har noen prøvd dette? Fordeler, ulemper? Anonymkode: 4ff77...796
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er møkklei av p-pillene mine (cerazette, har prøvd den andre versjonen og med et annet navn, samme innhold). Null sexlyst, jeg er et skikkelig usikkert og surt menneske og samboer sier jeg har forandret meg veldig. Jeg merker det selv også og jeg savner den gamle meg og virkelig ha lyst på ham igjen. Selv om jeg vil i hodet, så er jeg ALDRI våt der nede. Og da mener jeg ALDRI Dette tærer også på forholdet Har gått på andre merker før og funnet ut at dette er ikke noe for meg. Så nå vurderer jeg kobberspiral, men er litt redd for at han kjenner den inni der.. Kom over en artikkel mens jeg søkte etter prevensjon, som handlet om p-pille slutt og bruk av termometer som du la under tungen og markerte røde/grønne dager. Høres jo ut som en drøm! Hadde vært på markedet i 30 år visstnok og 99,5% sikkert. Så til spørsmålet mitt; Har noen prøvd dette? Fordeler, ulemper? Anonymkode: 4ff77...796 Ingen prevnsjonsmiddel er naturlige. Metoden du viser til er høyst usikker. Du får serilisere deg om du ikke vil ha barn og ingen medisinske prevensjonsmidler fungerer. Anonymkode: 62c27...a7b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Ikke! bruk "naturlig prevensjon" om du ikke er veldig klar for barn eller et lass med aborter som konsekvens. Det er IKKE noe i nærheten av 99% trygt. Selv 50% er nok å ta hardt i. Anonymkode: 68dd5...368 1
Olaug Olsen Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er møkklei av p-pillene mine (cerazette, har prøvd den andre versjonen og med et annet navn, samme innhold). Null sexlyst, jeg er et skikkelig usikkert og surt menneske og samboer sier jeg har forandret meg veldig. Jeg merker det selv også og jeg savner den gamle meg og virkelig ha lyst på ham igjen. Selv om jeg vil i hodet, så er jeg ALDRI våt der nede. Og da mener jeg ALDRI Dette tærer også på forholdet Har gått på andre merker før og funnet ut at dette er ikke noe for meg. Så nå vurderer jeg kobberspiral, men er litt redd for at han kjenner den inni der.. Kom over en artikkel mens jeg søkte etter prevensjon, som handlet om p-pille slutt og bruk av termometer som du la under tungen og markerte røde/grønne dager. Høres jo ut som en drøm! Hadde vært på markedet i 30 år visstnok og 99,5% sikkert. Så til spørsmålet mitt; Har noen prøvd dette? Fordeler, ulemper? Anonymkode: 4ff77...796 Jeg har forsøkt. Jeg har to barn. Fordelen er at det er helt naturlig, ulempen er at man gjerne blir gravid likevel. En metode som Billings metoden, krever at mannen tar hensyn, når kvinnen har eggløsning. Dette er ok i teorien, men kan bli vanskelig å gjennomføre i praksis. Hvis du absolutt skal forsøke dette, bil jeg anbefale å kombinere med å hoppe av i svingen. Ideen er at om både mann og kvinne anstrenger seg for å ikke bli gravid, så er sjansene for å lykkes muligvis større. Det andre er at du bør være i et fast og langvarig forhold. Teknikker som disse er nytteløse, om man har løse forbindelser...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Kondom! P-ring, p-sprøyte, p-stav...! Eneste naturlige prevensjonsmiddel er sølibat.. Anonymkode: 900e7...06a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Jeg ble gravid med temping metoden. Var ikke planlagt. Bruker kondom nå istedet Anonymkode: 13c25...3d4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Kobberspiral er ikke bra hvis du har nikkelallergi...du kommer til å blø mye mer også. Jeg bruker hormonspiral fungerer veldig bra på meg, jeg tåler ikke østrogen og heller ikke p-piller/sprøyter. Anonymkode: 7819b...18e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Jeg har hoppet av i svingen i flere år uten å bli gravid, men ble derimot gravid på p-piller. Anonymkode: 950b8...0ce
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Jeg kartlegger mens og eggløsning i en app, og bruker pessar med sæddrepende krem de 5 dagene i mnd jeg kan bli gravid. Da har jeg det inne i mange timer pr dag slik at sexen likevel kan bli spontan. Kjøpte det på nettet. Anonymkode: 158d7...5b7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kartlegger mens og eggløsning i en app, og bruker pessar med sæddrepende krem de 5 dagene i mnd jeg kan bli gravid. Da har jeg det inne i mange timer pr dag slik at sexen likevel kan bli spontan. Kjøpte det på nettet. Anonymkode: 158d7...5b7 Hvordan får du det ut igjen, dét har jeg aldri skjønt...🙈 ( har vurdert det selv flere ganger) Anonymkode: 7819b...18e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan får du det ut igjen, dét har jeg aldri skjønt...🙈 ( har vurdert det selv flere ganger) Anonymkode: 7819b...18e Pessaret fungerer omtrent som en menskopp, men er lettere å løsne pga den har et lite gripestykke. Anonymkode: 158d7...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Brukte natural cycles, og var kjempefornøyd! Bonus var at jeg ble gravid på første forsøk pga full kontroll på syklus! Ville nok ikke brukt det om du absolutt ikke kan bli gravid, men for å utsette/time er det gull! Skal bruke det igjen så fort jeg får igjen sammenhengende søvn/døgnrytme etter baby 😊 Anonymkode: 8ad07...b59
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 Kondom ville vært sikre løsningen hvis man vil unngå hormonelle bivirkninger. Anonymkode: 49973...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pessaret fungerer omtrent som en menskopp, men er lettere å løsne pga den har et lite gripestykke. Anonymkode: 158d7...5b7 Men kjenner ikke han gripestykket, eller dytter den for langt oppi til å nå etterpå?😯 Anonymkode: 7819b...18e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kjenner ikke han gripestykket, eller dytter den for langt oppi til å nå etterpå?😯 Anonymkode: 7819b...18e Pessaret ligger helt stabilt over livmormunnen - som jo er "øverst på sida" av skjedeveggen og han kjenner det omtrent ikke. Det er mye tynnere og mykere enn en menskopp. Har aldri opplevd at det har flytta seg under sex (en menskopp under sex vil derimot flyttes ganske fort). Anonymkode: 158d7...5b7 1
kølla Skrevet 1. oktober 2019 #16 Skrevet 1. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kondom! P-ring, p-sprøyte, p-stav...! Eneste naturlige prevensjonsmiddel er sølibat.. Anonymkode: 900e7...06a Sølibat er ikke naturlig 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #17 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har spiral, og den kjennes ikke av ham. Om han skulle kjent, går man til legen og klipper den litt kortere. Anonymkode: 592a1...f78
Justheone Skrevet 1. oktober 2019 #18 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 18.41, AnonymBruker skrev: Hei, jeg er møkklei av p-pillene mine (cerazette, har prøvd den andre versjonen og med et annet navn, samme innhold). Null sexlyst, jeg er et skikkelig usikkert og surt menneske og samboer sier jeg har forandret meg veldig. Jeg merker det selv også og jeg savner den gamle meg og virkelig ha lyst på ham igjen. Selv om jeg vil i hodet, så er jeg ALDRI våt der nede. Og da mener jeg ALDRI Dette tærer også på forholdet Har gått på andre merker før og funnet ut at dette er ikke noe for meg. Så nå vurderer jeg kobberspiral, men er litt redd for at han kjenner den inni der.. Kom over en artikkel mens jeg søkte etter prevensjon, som handlet om p-pille slutt og bruk av termometer som du la under tungen og markerte røde/grønne dager. Høres jo ut som en drøm! Hadde vært på markedet i 30 år visstnok og 99,5% sikkert. Så til spørsmålet mitt; Har noen prøvd dette? Fordeler, ulemper? Anonymkode: 4ff77...796 Jeg hadde det som deg. Gikk over på P-stav. Det har funket som fjell på meg. Det er jo fare for at en blir en av de som blør hele tiden. Jeg har nesten mistet mensen helt og ingen smerter i forbindelse med deb heller
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #19 Skrevet 1. oktober 2019 Tusen takk for svar folkens! Ååh, jeg har nikkel allergi.. må vel legge fra meg tanken om kobberspiralen da 😕 Jeg er i et fast forhold, vi har et barn fra før og kunne tenkt oss flere, så det er ikke krise med graviditet, men vil helst vente et år til. Hmm.. lurer på om pessar gjerne kunne vært noe! Merker dere det veldig godt at den er der inne? Vil helst unngå alt som har med hormoner og gjøre Anonymkode: 4ff77...796
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #20 Skrevet 1. oktober 2019 Mannen og jeg har brukt en kombinasjon av hoppe av i svingen, sikre perioder og kondom i 10 år uten uhell. (Og de tre gangene vi har forsøkt å bli gravide har det skjedd på første forsøk. Så jeg er superfruktbar) Anonymkode: f83c2...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå