AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Har livet egentlig noe mening i dag når man blir født stygg? Jeg føler ikke det, med mindre man får råd til å utføre x-antall plastiske operasjoner. Føler meg bare stygg og ussel hver dag når jeg skal på jobb, har lyst til å skulke i 99% av tilfellene fordi jeg føler ikke tiden der jeg føler meg ukomfortabel er verdt lønnen jeg får utbetalt. Kanskje dette er en refleksjon av nåtidens uoppnåelige skjønnhetsideal, men selv om jeg føler meg helt frisk en dag har jeg lyst til å bruke egenmelding for å slippe å dra på jobb, mest fordi jeg føler kollegene mine fortjener å slippe å ha noe med meg å gjøre... Føler meg stygg og ekkel hver dag, vil helst slippe at noen må forholde seg til meg direkte. Anonymkode: d6655...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Dette ville jeg snakket med fastlegen om, for å få henvisning til psykolog. Det er ikke utseendet ditt det er noe i veien med, men psyken. Det er hjelp å få! Anonymkode: 9898e...681 14
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 https://einarlunga.wordpress.com/2011/07/03/kroppsdysmorfisk-forstyrrelse/ Psykolog nå. Anonymkode: 5ddc2...c05 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Livet blir det man gjør det til men stygge mennesker har gode forutsetninger for et godt liv. Man har bedre forutsetninger for å bli tatt seriøst i yrkesmessig sammenheng og har høyere kredabilitet enn pene mennesker kun i kraft av at man ikke ser så bra ut. Folk tenker at stygge folk er smartere enn pene mennesker og det er lettere og få til meningsfulle relasjoner med andre om man ikke har utseendet med seg. Sett at du faktisk er så stygg som du sier: det er ingen som kommer til å gi deg en jobb, bare fordi du er pen, men fordi du har kvalifikasjonene til den. Det er ingen som kommer til å bli venner eller kjæreste med deg bare fordi du er pen, men fordi de liker deg og bryr seg om deg. Osv. Anonymkode: 20a15...e90
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Har aldri vært opptatt av pene mennesker. Å tegne et pent ansikt for eksempel er veldig uinteressant. Foretrekker at folk er ulike. Og det er vi alle. Vær stolt. Du i likhet med alle andre er bra nok. Anonymkode: b0948...f75 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Livet blir det man gjør det til men stygge mennesker har gode forutsetninger for et godt liv. Man har bedre forutsetninger for å bli tatt seriøst i yrkesmessig sammenheng og har høyere kredabilitet enn pene mennesker kun i kraft av at man ikke ser så bra ut. Folk tenker at stygge folk er smartere enn pene mennesker og det er lettere og få til meningsfulle relasjoner med andre om man ikke har utseendet med seg. Sett at du faktisk er så stygg som du sier: det er ingen som kommer til å gi deg en jobb, bare fordi du er pen, men fordi du har kvalifikasjonene til den. Det er ingen som kommer til å bli venner eller kjæreste med deg bare fordi du er pen, men fordi de liker deg og bryr seg om deg. Osv. Anonymkode: 20a15...e90 Dette stemmer ikke. Normalt pene mennesker blir behandlet penere, også i jobbsammenheng. De blir regnet for å være mer kompetente, smartere, og mer omgjengelige, og blir oftere ledere enn de som er mindre heldig med utseendet. https://www.arbeidsnytt.no/utseende/pene-folk-far-lettere-jobb/101306 Når det er sagt, jeg er mindre pen selv, jeg har et lyte som vises godt, men har ikke hatt problemer med å få hverken jobb, venner eller familie. Man har gode muligheter til å få et godt liv, til tross for et mindre heldig utseende. Anonymkode: 18243...c58 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg er stygg, men jeg har mann, barn, utdanning og interessant jobb. Utseendet kan en jo ikke gjøre noe med (med mindre en ønsker/har mulighet til å bruke mange penger på forbedringer i form av kirurgi etc), så det er nok hensiktsmessig å fokusere på noe annet. De fleste mister sitt gode utseende med tiden, og de færreste vil velge en vakker, men ond kollega/venn/kjæreste fremfor en stygg, men godhjertet/interessant/klok. (Det er selvsagt helt mulig å være pen og snill, interessant og klok, poenget var at du nok vil profittere på å forbedre personligheten fremfor utseendet.) Anonymkode: f7b35...790 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer ikke. Normalt pene mennesker blir behandlet penere, også i jobbsammenheng. De blir regnet for å være mer kompetente, smartere, og mer omgjengelige, og blir oftere ledere enn de som er mindre heldig med utseendet. Anonymkode: 18243...c58 Dette er dessverre sant. Hvor mange stygge kjendiser finnes det liksom... Anonymkode: c0ad9...414 2
KillerKitty Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre sant. Hvor mange stygge kjendiser finnes det liksom... Anonymkode: c0ad9...414 Sant, og de som finnes får bare roller deretter. Jeg tror det er vanskeligere å lykkes i Hollywood som kvinne om man er mindre heldig med utseendet, da.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre sant. Hvor mange stygge kjendiser finnes det liksom... Anonymkode: c0ad9...414 De er ikke alltid like perfekte om man ser på symmetri. Det er bare at man legger ikke merke til det på andre sånn som med seg selv. Jeg kunne tenke meg å fikse symmetri, nese, skjeve tenner, huden, holdning, pupper, rumpe, ben.. Mange ting, men etter hvert som årene går så er jeg egentlig ganske fornøyd 😊 Får oppmerksomhet fra menn. Det hjelper møte å gi litt faen og bare smile og være hyggelig. Anonymkode: 3d23f...08f 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Mennesker som er sykelig opptatt av utseendet er nok også fan av eugenetikk. Et samfunn hvor alle skal være vakre og se pene uut... herregud så kjedelig Anonymkode: f587b...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 8 minutter siden, KillerKitty skrev: Sant, og de som finnes får bare roller deretter. Jeg tror det er vanskeligere å lykkes i Hollywood som kvinne om man er mindre heldig med utseendet, da. Menn godtas som styggpene,men ikke kvinner. Virker som at kvinner må være pene, hvis ikke er de tydeligvis stygge. Anonymkode: c0ad9...414 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre sant. Hvor mange stygge kjendiser finnes det liksom... Anonymkode: c0ad9...414 Det finnes da drøssevis av kjendiser med mindre pent utseende eller helt alminnelige. De eller fleste. Anonymkode: b0948...f75 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 1 gåt til psykolog. Tror ikke på at du er så stygg som du sier. Man kommer langt med klær og sminke. Jeg hadde ett kompleks tok kirurgi og er fornøyd med livet i dag. Men i ditt tilfelle vil jeg ikke anbefale det en gang. Jeg er fornøyd med utseende men det gjør jo ikke livet i seg selv bedre. Jeg bare slipper å bruke massetid på å tenke på det ene problemet lenger. Anonymkode: 4c630...b35 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 Må du tro på den hypen som kun fokuserer på utseende da? Du velger jo selv hvilke verdier og hvilket fokus du har. Vær litt mer kritisk til hva du lar påvirke deg! Jeg leser ingen rosablogger, følger ingen influensere på insta. Føler verden har mye substans, ikke bare overfladisk. Så kan du begynne med å hver kveld ramse opp for deg selv hva du er takknemlig for. Det vil påvirke hvordan du ser på verden over tid. Så kan du begynne å engasjere deg i ting som har substans, som organisasjoner, klima, flyktninger, røde kors. Begynn med noe som utgjør en forskjell for andre, da vil du føle deg nyttig og verdsatt. Så ser du at alle mennesker er verdifulle og har forandringskraft! Drit i om utseendet er viktig for å bli filmstjerne i Hollywood, skal du det da? Hvis ikke, så legg bort den bekymringen. Du er du, med dine evner og erfaringer. Lit på dem som viktig. Noen dager er du på ditt aller beste, andre dager litt tufs. Sånn er det for alle. Anonymkode: 730f1...49d 5
tirben Skrevet 2. oktober 2019 #16 Skrevet 2. oktober 2019 13 timer siden, KillerKitty skrev: Sant, og de som finnes får bare roller deretter. Jeg tror det er vanskeligere å lykkes i Hollywood som kvinne om man er mindre heldig med utseendet, da. De færreste av oss prøver vel å lykkes i Hollywood da... Men når det er sagt, så synes ikke jeg at Liv Ullmann var så veldig pen. Man kan altså bli skuespiller uten å være billedskjønn.
Gjest CharlieB. Skrevet 2. oktober 2019 #17 Skrevet 2. oktober 2019 Bare et tips om at du burde se deg om etter andre forbilder. Mennesker med humor, med selvironi. Kloke mennesker med litt livserfaring og selvinnsikt. Varme mennesker. Drit nå i dette overfladiske skjønnhetshysteriet.
Kaisada Skrevet 3. oktober 2019 #18 Skrevet 3. oktober 2019 For noe tull! Stygge mennesker finnes ikke med mindre det har totalt skakkjørt moral og holdninger som strider mot allmenn lov og rett.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2019 #19 Skrevet 3. oktober 2019 Uansett om du er skikkelig uheldig og du har nesa nærmere tærne enn ansiktet så er det ikke det som gjør deg behagelig/ubehagelig og være rundt. Folk lurer kanskje på hvordan du får til å snyte deg en eller to ganger, men om du er normalt høflig, vennlig og blid så er det personligheten din og væremåten din det som gjør at folk vil være rundt deg. Anonymkode: 26bb4...0c3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #20 Skrevet 4. oktober 2019 Tidligere betydde utseendet ALT. Jeg rangerte dividerte og konkluderte inni meg-veldig overfladisk var jeg. Men jeg har endret meg - etter at noe tragisk skjedde og jeg ble tvunget til å finne min egentlige personlighet. Nå er jeg veldig nysgjerrig på andres personlighet og gjennomskuer så lett de overfladiske fasademenneskene- siden jeg selv har vært et av dem har jeg nå fått en innsikt jeg ikke ville være foruten. Anonymkode: e7f84...779 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå