AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Mannen er trener for et 15-års ishockeylag. De trener 4-5 ganger i uka i tillegg til kamper i helger og cuper innimellom. Det krever en del på fritiden også i forhold til planlegging. Det tar mye tid. Vi har to yngre barn også, der jeg er lagleder for yngste. Å være lagleder og trener er jo dugnad. Og det er greit. Men, på laget til yngste, så blir ikke jeg som lagleder og treneren satt opp på annen dugnad pga at vi har tatt på oss dette. Men, jeg har nå blitt satt opp på dugnad på laget som mannen trener. Jeg syns det holder i massevis at mannen stiller opp for laget 4-5 dager i uka + kamper og cuper. Sendte derfor mld til hun som satte meg opp om dette. Det kan da ikke være meningen at jeg skal stille opp i tillegg til mannen? Da må mannen i tilfelle trekke seg som trener, for vi har ikke mulighet til å stille opp på en haug med dugnader i tillegg til å være lagleder og trener. Anonymkode: 0fb1d...829
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Jeg vet ikke hva som er vanlig kutyme i slike saker, men ville jo også tenkt som deg at trenerjobben bør være mer enn godt nok mtp dugnadsinnsats. Anonymkode: 61317...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Setter du ikke grenser så blir du spist med hud og hår, det er hvertfall sikkert. Det der er ren utnyttelse. Anonymkode: 92455...693 3
enkefru Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 I vårt idrettslag er/var trenerne unntatt dugnadsplikten, lagledere/oppmenn var ikke det (dette gjaldt partnere også)
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Hos oss (også ishockey) er trener og kona til trener, for let's face it, det er stort sett menn som er trener innen ishockey, fritatt for dugnad. Samme gjelder for lagleder og lagleders bedre halvdel. Dersom man har flere barn og man er lagleder/trener på laget til ett av barna er man ikke fritatt på det andre laget dersom man ikke har tilsvarende verv på det laget. Man er altså kun fritatt på det laget man har verv Helt fair ordning, for det er mye(!) jobb. Anonymkode: b4292...d86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå