Gå til innhold

Vanlig at 4-åring tester grenser og sier «slemme» ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan si ting som: «Kan jeg si deg noe?Jeg vil aldri være med deg», eller «Er du et monster»? til andre i barnehagen. Er det vanlig at de sier sånt, og bør man bare overse det eller forklare at det kan gjøre andre lei seg?

Anonymkode: 05715...2bf

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Veldig vanlig. Men man skal gripe inn og irettesette at det ikke er ok å si sånt. 

Skrevet

Er vel heller uvanlig med en 4åring som ikke er slik 😋😋 

Men ja d må selvsagt taes tak i.. men d må gjentar i noen år altså, det er helt normalt det og 🙈😉 

Skrevet

En av mine begynte på dette, stor nok som fire til å få det snudd, vi spurte hvordan han ville synes det var hvis andre unger sa det samme til ham så gikk det fort over.  Egoismen er en stor drivkraft😉

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan si ting som: «Kan jeg si deg noe?Jeg vil aldri være med deg», eller «Er du et monster»? til andre i barnehagen. Er det vanlig at de sier sånt, og bør man bare overse det eller forklare at det kan gjøre andre lei seg?

Hva sier bhg? 

Hvordan takler barnehagen barnet ditt når det sier slike ting? Skjer dette bare i bhg?

Anonymkode: 09872...d87

Skrevet

De færreste av oss ønsker at barna våre blir noen uoppdragne og bortskjemte barn som andre reagerer negativt på. 

Bruk vanlig folkeskikk og omtanke for andre som utgangspunkt for den oppdragelsen en vil gi barna våre.  Justere fremgangsmåten på den dialogen  etter alder og ordforråd på barnet. 

Anonymkode: 2548b...046

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier bhg? 

Hvordan takler barnehagen barnet ditt når det sier slike ting? Skjer dette bare i bhg?

Anonymkode: 09872...d87

Det er ikke mitt barn, men har observert dette bli sagt til andre i barnehagen. 

ts

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at de sier sånt, og bør man bare overse det eller forklare at det kan gjøre andre lei seg?

Det bør selvfølgelig forklares at det gjør andre lei seg. Det bør gjentas hver gang så barnet får bekreftet det. Det er jo litt sånn det er å være fire år og lære seg hvordan man skal samhandle med andre. Her må voksne være tydelige og konsekvente, ikke overse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...