Gå til innhold

Spilling foran skolearbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går på ungdomsskolen og gidder ikke prioritere skolearbeidet. Han får laveste karakter i flere fag. Jeg prøver å hjelpe han å øve til prøver men ellers gjør han lite lekser selv om jeg ber han om det. Han påstår de ikke har lekser. Det er ikke riktig for siden han ikke heller får gjort så mye som mulig på skolen, må det gjøres hjemme. Han spiller heller på PS og iPad.

Jeg blir helt oppgitt. Vurderer å ta bort iPad og PS i ukedagene for å få han til å forstå at dette ikke går lenger. Og burde jeg slutte å bry meg om han gjør skolearbeidet og la han ta ansvaret selv? Jeg ser mørkt på fremtidsmulighetene om dette fortsetter. Han er 14 år. 

Anonymkode: 0eda9...994

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ansvarlig for opplæring tom grunnskolen. 

Om du må ta fra ham konsoller og spill for å få gjennomført leksene, så gjør du det. 

Er dagens foreldre virkelig så tafatte?

Anonymkode: cd576...7d9

• Liker 8
Skrevet

Du vurderer å ta de vekk?! Kanskje på tide å gjøre noe!! Ingen iPad, mobil og div før karakterene er merkbart bedre! Bytt wifi passord! 

Anonymkode: 932e5...210

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du fjerner goder som mobil, iPad og konsoll.

Du skal selvsagt ikke stoppe å følge opp skolearbeidet.

Skrevet

1.endre passordet til wifi

2.si at han får passordet/spillkonsollen/ledningen ol når han viser deg at lekser er gjort

3.krev at han gjør 30min lekser hver dag selv om han ikke har lekser. For å heve karaktersnittet. Les bok, løs sudoku ol om han ikke 

Anonymkode: 2e95d...f38

• Liker 2
Skrevet

Jeg har yngre barn (eldste går i 8. klasse nå :)), men har fjernet spillkonsoller når lekser ikke har blitt gjort. Det er IKKE akseptabelt å skulke skolearbeidet her i huset. Vi har også tatt vekk andre goder. Lekser skal gjøres først og hvis man har tid til annet så kan man kose seg. Ungene har mast om at de syns det er så mye å gjøre og at de ikke orker å gjøre lekser. Svaret vårt til det er lett: Om det er mye å gjøre og du føler deg stresset så melder vi deg av fritidsaktivitetene. Leksene må gjøres så da må vi velge bort andre ting så du føler at du har energi til det. ;) 

Skrevet

Hvordan i all verden klarte foreldre fra tidligere generasjoner egentlig å lære opp ungene sine??

Anonymkode: a9ccf...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...