Gå til innhold

Ta ny bachelor? (har bachelor innen helse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Jeg er utdannet innen helse. Trives ikke så godt med det, som jeg skulle ønske. Mye er pga turnusarbeid, kollegaer, lønn og interesse. Planen var å videreutdanne meg, men nå ønsker jeg å omskolere meg helt. Kunne gjerne jobbet innen IT- bransjen,og blir så ekstremt glad av å tenke på det. Blir mye lettere til sinns. 

Jeg har boliglån, så jeg må nok jobbe ved siden av studier. Hadde egentlig håpet på en videreutdanning,men er redd det heller ikke gjør meg fornøyd. Jeg ønsker en hverdag hvor jeg gleder meg til å jobbe, hvor jeg mestrer jobben godt, og hvor jeg har fri helligdager og kvelder. Noen som er i samme situasjon, eller har gjort det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykepleier og vurderer å gjøre det samme. Skal følge tråden her. 

Anonymkode: 257b6...d21

Skrevet

Hei! det var jo veldig hyggelig å høre. Jeg er vernepleier :)

Skrevet

ingen som har tanker rundt dette?Eller vært i samme situasjon?

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Men sliter med å finne ut hva(!) jeg kan studere for å få relevant jobb, bedre betalt, mindre stress etc. Vil ta ny bachelor, ønsker meg bort fra alt innen helse. Vurderer noe innen HR.. evt Juss. Må også jobbe mye, er deltidsmor. 

Anonymkode: 6c907...90f

Skrevet

Og må legge til at jeg aller helst hadde ønsket noe innen interiør/design eller geologi, klima, naturforvaltning;) 

Skrevet

Hei! Jeg er også vernepleier og har tatt videreutdanning. Det ble hvertfall min redning! Jeg jobber ikke turnus lengre, har ikke direkte pasientkontakt og har bedre lønn. Det er ofte slik man får de attraktive stillingene innen helse. Du kan jo ta HR basert på bacheloren din eventuelt? Jeg kjenner en sykepleier som tok master i HR og har fått en god dagstilling etter det, da kan du også jobbe på tvers av ulike felt. 

Anonymkode: 1d988...3c6

Skrevet

Jeg er sykepleier med 50% nattstilling, tar fulltidsmaster i et admin fag og har barn. Mye, men funker greit 

Anonymkode: 849c4...77e

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er også vernepleier og har tatt videreutdanning. Det ble hvertfall min redning! Jeg jobber ikke turnus lengre, har ikke direkte pasientkontakt og har bedre lønn. Det er ofte slik man får de attraktive stillingene innen helse. Du kan jo ta HR basert på bacheloren din eventuelt? Jeg kjenner en sykepleier som tok master i HR og har fått en god dagstilling etter det, da kan du også jobbe på tvers av ulike felt. 

Jeg er selv vernepleier og er ute etter en jobb som ikke er turnus og ikke har direkte pasientkontakt. Kan jeg spørre om hva du jobber med og hvilken videreutdannelse du har tatt? 

Anonymkode: 2ad38...e75

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv vernepleier og er ute etter en jobb som ikke er turnus og ikke har direkte pasientkontakt. Kan jeg spørre om hva du jobber med og hvilken videreutdannelse du har tatt? 

Anonymkode: 2ad38...e75

Jeg jobber som fagutvikler innen psykisk helse og har videreutdanning i dette. Det gir gode muligheter både innen spesialisthelsetjenesten og kommune. Håper du finner ut av hva du vil :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og må legge til at jeg aller helst hadde ønsket noe innen interiør/design eller geologi, klima, naturforvaltning;) 

Du kan lett få jobb som landskapsarkitekt eller arealplanlegger ( kan innebære naturforvaltning/geologi/geografi). Men det krever fem årig utdanning for å få jobb. 

Anonymkode: fe819...529

Skrevet

Jeg er sykepleier og tok videreutdanning i operasjon da jeg var lei turnus. Lett å få dagstilling, eller en stilling med lite turnusarbeid om en ønsker seg 1-2 seinvakter i mnd. 

Anonymkode: a0c73...006

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier og tok videreutdanning i operasjon da jeg var lei turnus. Lett å få dagstilling, eller en stilling med lite turnusarbeid om en ønsker seg 1-2 seinvakter i mnd. 

Orket du den jobben til pensjonsalder da?

Anonymkode: c2b93...ef9

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orket du den jobben til pensjonsalder da?

Anonymkode: c2b93...ef9

Ja, det tenker jeg skal gå veldig fint. Det er stor variasjon i hva man kan jobbe med, folks inntrykk av hva en operasjonssykepleier gjør er ofte stereotyp og feilaktig. Det er vel en av de spesialiseringene folk står lengst i jobb med. Faktisk fikk jeg redusert prisen på uføreforsikringen da jeg gikk fra vanlig sykepleier til operasjonssykepleier, fordi det er statistik mindre sjans for å bli ufør. Vi har flere pensjonister som tar ekstravakter hos oss fordi de syns det er så kjekt, de allerl fleste er veldig fornøyd med valget. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tenker jeg skal gå veldig fint. Det er stor variasjon i hva man kan jobbe med, folks inntrykk av hva en operasjonssykepleier gjør er ofte stereotyp og feilaktig. Det er vel en av de spesialiseringene folk står lengst i jobb med. Faktisk fikk jeg redusert prisen på uføreforsikringen da jeg gikk fra vanlig sykepleier til operasjonssykepleier, fordi det er statistik mindre sjans for å bli ufør. Vi har flere pensjonister som tar ekstravakter hos oss fordi de syns det er så kjekt, de allerl fleste er veldig fornøyd med valget. 

Høres bra ut. Er det lettere å få jobb som operasjonssykepleier enn som sykepleier uten videreutdanning generelt? Jeg har et par års pause fra yrket pga. små barn, men ønsker å søke på vikariater på sykehus nå. Vet jeg bør jobbe et par år til før spesialisering. Men jeg har ca. 6,5 års erfaring som sykepleier før pausen. Har vært innom noen ulike avdelinger, da. 

Skrevet
På 1.10.2019 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som fagutvikler innen psykisk helse og har videreutdanning i dette. Det gir gode muligheter både innen spesialisthelsetjenesten og kommune. Håper du finner ut av hva du vil :)

Hei, takk for svar! :)
Hva er dine arbeidsoppgaver, og hvordan er en typisk arbeidsdag for deg? Jobber du inne kommunen? Høres veldig spennende ut, men jeg har lite erfaring innen fagutvikling. Mye studier og forskning dere jobber med? tverrprofesjonelt samarbeid , mye møtevirksomhet ? :)

På 1.10.2019 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut! :) Hva har du videreutdanning i? Jeg må innrømme at jeg kan lite om HR, men vet nogenlunde hva det går ut på. Høres litt spennende ut, skal absolutt sjekke det ut :)

Skrevet
På 1.10.2019 den 19.51, -smash- skrev:

ingen som har tanker rundt dette?Eller vært i samme situasjon?

Som vernepleier har du mange gode muligheter til dagjobb. Særlig som leder for boliger med psykisk utviklingshemmede.

• Liker 1
Skrevet
På 1.10.2019 den 22.40, AnonymBruker skrev:

Du kan lett få jobb som landskapsarkitekt eller arealplanlegger ( kan innebære naturforvaltning/geologi/geografi). Men det krever fem årig utdanning for å få jobb. 

Anonymkode: fe819...529

Hvilke bedrifter etterspør arealplanleggere?

Skrevet
På 2.10.2019 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut. Er det lettere å få jobb som operasjonssykepleier enn som sykepleier uten videreutdanning generelt? Jeg har et par års pause fra yrket pga. små barn, men ønsker å søke på vikariater på sykehus nå. Vet jeg bør jobbe et par år til før spesialisering. Men jeg har ca. 6,5 års erfaring som sykepleier før pausen. Har vært innom noen ulike avdelinger, da. 

Det er mangel på operasjonssykepleiere, så det er lett å få jobb. Sykehusene lyser ut stipendstilinger man kan søke på etter å ha kommet inn å studiet, da jobber du ca 10% underveis i utdanningen mot 80% lønn, og så binder du deg til å jobbe på sykehuset i to år etterpå. På mitt kull hadde alle jobb som ventet lenge før vi var ferdig utdannet. Får du deg jobb på sykehuset kan du hospitere på operasjon for å se om det kan være noe for deg.

Skrevet
20 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvilke bedrifter etterspør arealplanleggere?

Stort sett kommuner, men også arkitektfirmaer.

Anonymkode: 7028e...a1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...