Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seks uker og du klager? Jeg fødte for fire år siden, og fremdeles er det helt åpen inn i vagina når jeg slapper av. Gynekolog og fastlege sier at jeg ser normal ut. Føler meg ikke stygg, men liker ikke at det er åpent!! Hadde jeg visst at det ble slik hadde jeg valgt keisersnitt...

Anonymkode: 6c7aa...132

Valgt keisersnitt? Det er jo ikke noe du kan velge... Og at man ønsker en stor omfattende operasjon i stedet for å føde normalt som er best for mor og barn, bare fordi underlivet ikke blir helt det samme igjen, syns jeg er en merkelig tankegang. 

Til TS: 4 uker siden fødsel her, sydde 2 steder (grad 1) og syns stingene ser fine ut, men enig med deg, føler det ser ganske åpent ut der nede. Men igjen, så er det så lenge siden jeg har sett meg med speil der nede at jeg ikke husker helt hvordan det pleide å se ut. Har ikke hatt sex ennå, men prøvd å stikke en finger inn selv i dusjen for å kjenne, og syns selv det kjennes vanlig ut inni der, selv om selve åpningen ser større ut. 

Anonymkode: 036b8...d77

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det tid! Etter første fødsel var jeg også helt «ommøblert» i mange måneder. Det trakk seg sammen etterhvert, men det tok nærmere et år før alt var tilnærma som før. Ettter andre og tredje fødsel gikk det fortere tilbake. 

Skrevet

Etter første fødsel var jeg tilbake til normalt etter få uker. Etter andre fødsel tok det et år. Varierer nok veldig hvor flinke sykepleierne er til å sy. 

Anonymkode: 648fb...cd6

Skrevet

Jeg ble bare sydd innvendig. Hadde en dyp rift der. Det var overlegen som sydde meg, og hun sa at jeg skulle bli som før igjen. Uten at jeg spurte.. tankene mine var ikke der, for å si det sånn.. hun tok seg god tid. får høre med legen min neste uke.. kan jo være jeg har gjort noe feil som har ødelagt etter fødselen. Vet ikke hva det skal være, men kanskje.. 

har litt troen på at det ordner seg når mensen kommer tilbake igjen. Fortsetter med knipeøvelser uansett. men jeg gir det noen måneder til før jeg stresser veldig.. 

forresten. Den ene gangen jeg skulle kjenne, kjente det ganske likt ut som før. Men gangen etter, med glidemiddel, så var det verre.. bare håper det ikke ødelegger sexlivet mitt og jeg må bruke penger på operasjon. 

Ts

Anonymkode: 4fa3d...332

Skrevet

Følte det så tilnærmet ut som før etter noen få uker, sex føltes som før etter 5-6 uker.

Anonymkode: 76026...555

Skrevet

Oppdatering : var hos legen i dag. Han sa at jeg fortsatt var litt sår, at han kunne se en liten husflid, men at han var sikker på at alt det ville ordne seg ganske snart. Han sa og at jeg så helt normal ut, og at helt fin igjen ble jeg nok ikke før det hadde gått et par måneder til. Så jeg er veldig glad og lettet. Jeg ble visst klippet under fødsel, trodde det var en rift.. men alt det skulle være i orden. Den siste uken har jeg heller ikke hatt vondt, så det er jo noe som har skjedd 😊

ts

Skrevet

Er rundt 30% som får levator avulsjon, og hos rundt 10% heles det ikke.  Jeg tenker at om du føler det er åpent og får plass til flere fingre om et års tid ville jeg fått time hos spesialist slik at du kan forebygge større plager med tiden. 

Anonymkode: 6aa15...12c

Skrevet

Det har faktisk blitt mye bedre på bare en uke! Så er ikke så bekymret lenger😊 men skal selvsagt be om hjelp hvis noe virker ødelagt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...