Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor lang tid det tok for skjeden og skjedeåpningen trekker seg sammen etter fødsel? 

Jeg ser ikke ut der nede. Åpent og jævlig. Føler meg dritt, og kan ikke ha sex med det her.. håper det er noe som vil ordne seg etterhvert, og ikke noe som jeg må leve med. Har gjort knipeøvelser siden fødsel, er nå 6 uker siden. Skal snart på kontroll, men jeg føler meg ikke bra det nede. Fortsatt ubehag. Hadde en indre rift som ble sydd. Men er jo skjedeåpningen som ser jævlig ut. Ser ut som jeg ser inn i et krater!! Er dette normalt, vil det bedre seg? Er jeg ødelagt?

Anonymkode: 4fa3d...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor lang tid det tok for skjeden og skjedeåpningen trekker seg sammen etter fødsel? 

Jeg ser ikke ut der nede. Åpent og jævlig. Føler meg dritt, og kan ikke ha sex med det her.. håper det er noe som vil ordne seg etterhvert, og ikke noe som jeg må leve med. Har gjort knipeøvelser siden fødsel, er nå 6 uker siden. Skal snart på kontroll, men jeg føler meg ikke bra det nede. Fortsatt ubehag. Hadde en indre rift som ble sydd. Men er jo skjedeåpningen som ser jævlig ut. Ser ut som jeg ser inn i et krater!! Er dette normalt, vil det bedre seg? Er jeg ødelagt?

Du må vente lengre enn 6 uker. Opptil et år, så kan du forvente at alt er som normalt. Tenk for en kraft kroppen din har vært gjennom, så mye hormoner gjennom et helt svangerskap og i tiden etterpå. 

Anonymkode: 067ec...e54

• Liker 6
Skrevet

Ok! Jeg bare synes det er så rart når mange «hopper i høyet» før det har gått en måned, og her sitter jeg.. er sikker på at verken meg eller samboeren hadde kjent noe hvis vi skulle forsøkt. Bortsett fra at jeg har vondt da.

men takk for svar. Kan leve med et år, så lenge det blir bedre 😊

• Liker 3
Skrevet

Ble aldri bedre her. Det kommer helt an på hva som er ødelagt under fødsel, og genetikk.

Anonymkode: 6aa15...12c

Skrevet

Er dette barn nummer 1? For utseende utvendig fra er ikke så viktig. Mannen er jo inni! Min le bedre etter ca 4-6 måneder med første, med 2. Omtrent 2. Måneder og 3. Veldig kjapt.

Anonymkode: 38e22...eed

• Liker 1
Skrevet

Et barn Nr 1 ja. Men skjedeåpningen er jo kjempe åpen! Ser ikke ut... men det ordner seg forhåpentligvis med tiden.. skal høre med legen når jeg skal der. Så gir jeg det 6 mnd før jeg får panik..

Skrevet

Jeg var veldig vid og åpen i skjedeåpningen etter fødselen, det bedret seg noe etter 8 måneder ca. Nå har det gått 1 år siden fødselen og jeg er fremdeles ganske åpen, men det er bedre enn i starten. Er spent på å se hvordan det blir når jeg er ferdig med ammingen, gynekologen min sier at hormonnivåene først blir normalt når man er ferdig med amming og at det at man er lavøstrogen mens man ammer bidrar til at alt er løsere der nede. Men å ha sex går helt fint, er ikke like trang som før, men det er ikke noe problem for hverken mannen min eller meg.  

Anonymkode: 3fab4...46e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar❤️ Jeg regner ikke med at jeg vil bli helt som før. Og er helt greit at jeg blir litt videre enn jeg var. Har tross alt født et barn. Men jeg ble skremt av det jeg så. Håper det går seg til her og! 

• Liker 1
Skrevet

Er sånn jeg og.  Baby er 7 mnd. Legen har sendt henvisning til gynekolog.  Noen sting hadde gått opp.  

Anonymkode: 3bfcc...f4b

Skrevet

Det trekker seg sammen litt og litt :) etter første fødsel hadde vi ikke sex før etter 8 mnd. Denne gang var det 3 mnd. 

Anonymkode: 6b58d...401

Skrevet

Om det hjelper å høre har sex blitt bedre for meg etter hver fødsel. Altså jeg har et mye bedre sexliv nå enn før første fødsel. 

• Liker 3
Skrevet

5 uker siden fødsel her.

ser også helt ommøblert ut der nede synes jeg, men det kjennes helt normalt ut og ha sex :) Mannen sier også det kjennes ganske likt ut. Så selv on det ser videre ut er det ikke sikkert det er det! Just saying :) 

Anonymkode: 8fbdf...bdf

• Liker 5
Skrevet

Det hjelper å høre andres erfaringer.. men samtidig vet jeg at det kjennes annerledes ut og. Jeg får inn masse lift fordi det er så åpent. Og jeg får lett inn tre fingre, og sikkert enda fler om jeg prøver. Det hadde jeg aldri klart før. Klitorisen min er også kjempe øm. Så den skal ikke berøres. Skal til lege om en uke. Jeg gruer meg. For kom til å tenke på at det kommer til å komme masse luft inn når jeg skal skreve, og det kommer til å lage lyder når det skal ut. 

Håper det blir bedre når jeg slutter å amme. Men frem til da så er ikke sex aktuelt. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper å høre andres erfaringer.. men samtidig vet jeg at det kjennes annerledes ut og. Jeg får inn masse lift fordi det er så åpent. Og jeg får lett inn tre fingre, og sikkert enda fler om jeg prøver. Det hadde jeg aldri klart før. Klitorisen min er også kjempe øm. Så den skal ikke berøres. Skal til lege om en uke. Jeg gruer meg. For kom til å tenke på at det kommer til å komme masse luft inn når jeg skal skreve, og det kommer til å lage lyder når det skal ut. 

Håper det blir bedre når jeg slutter å amme. Men frem til da så er ikke sex aktuelt. 

Såklart er det annerledes :) det vil aldri bli likt! Me første året er unntakstilstand. 

• Liker 1
Skrevet

Hold oss oppdatert. Jeg har det siste året fått et problem. Er 18 år siden jeg fødte da. Ble klippet, stingene sprakk opp og varig svie i klippet resten av livet. Nå føler jeg at alt er sprukket opp. Kan det være mulig? Blir åpningen større med årene? Det er jo flaut. Må ha salver og div for svie og såre slimhinner 18 år etter fødsel. Er ikke noe kjekt å gå slik. 

Anonymkode: 1a3d1...3eb

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvor mye som er genetikk, hvor mye som er uflaks, og hvor mye som er trening, men det er i alle fall forskjell....

Endret av likestilling
Skrevet

Det blir selvfølgelig aldri helt det samme igjen som før fødsel... jeez. Og ja, trangere er bedre. 

Anonymkode: 9ff98...dde

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir selvfølgelig aldri helt det samme igjen som før fødsel... jeez. Og ja, trangere er bedre. 

Anonymkode: 9ff98...dde

Gjør det ikke? 

Du må bare ha vært uheldig, for her syns verken jeg eller mannen at sex kjennes annerledes.. 

Og du, det siste der er så jævla unødvendig å skrive til ei som sliter. 

Skam deg. Du kan jo ikke være mer enn 14... 

Anonymkode: 067ec...e54

• Liker 7
Skrevet
På 30.9.2019 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Seks uker og du klager? Jeg fødte for fire år siden, og fremdeles er det helt åpen inn i vagina når jeg slapper av. Gynekolog og fastlege sier at jeg ser normal ut. Føler meg ikke stygg, men liker ikke at det er åpent!! Hadde jeg visst at det ble slik hadde jeg valgt keisersnitt...

Anonymkode: 6c7aa...132

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seks uker og du klager? Jeg fødte for fire år siden, og fremdeles er det helt åpen inn i vagina når jeg slapper av. Gynekolog og fastlege sier at jeg ser normal ut. Føler meg ikke stygg, men liker ikke at det er åpent!! Hadde jeg visst at det ble slik hadde jeg valgt keisersnitt...

Anonymkode: 6c7aa...132

Hvorfor mener du at hun ikke har rett til å klage etter 6 uker bare fordi du fortsatt har plager etter 4 år? Tenker du da at alle som har plager etter mindre enn 4 år har ingen rett til å klage eller be om råd fordi du har hatt det lenger enn dem?

Anonymkode: 0a654...882

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...