AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Etter en to ukesferie har det kommet på 5 kilo ekstra, og jeg hadde 15-20 kilo ekstra fra før.. jobber med livsstilsendring, og synes selvsagt det er kjipt å gå opp såpass på så kort tid. Forstår at det er en del vann, og at noe går fort av igjen. Men nå vurderer jeg seriøst rensekur fra helsekost for å få litt drahjelp til de første kiloene. Noen som har god erfaring med rensekur eller er det bortkastede penger? Anonymkode: 4c6c3...d2b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Rensekur er bortkastet. Det eneste det gjør er at man drikker mer enn vanlig og derfor tisser mer enn vanlig = mister vannvekt. Anonymkode: 31436...824 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Tja. Delte meninger om det. På selve kuren står det at du skal kutte ut en del matvarer under rensen. Selv merket jeg ingen forskjell, og om jeg så fikk renset meg, var det nok ved å utelate disse matvarene for en tid, og ikke pga denne dyre tulle rensen. Bare 500kr i dass. Noen tenker nok at det er en fin start på en endring, men det tror jeg du kan gjøre med å kjøpe bedre kvalitet på maten, og rydde opp i kostholdet ditt uten kuren. Penger spart, og mer gjennomtenkt. En start på en ny livsstil. Det er i hvert fall min mening. Anonymkode: 96dd5...850 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Fin artikkel: https://forskning.no/mat-menneskekroppen-tarm-og-fordoyelse/det-er-ingenting-som-tyder-pa-at-detox-virker/1215643 Anonymkode: bdc12...cda 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Du har allerede et system som funker utmerket for å rense kroppen som heter lever og nyrer - alt annet renser bare kontoen din for penger. https://www.nettavisen.no/nyheter/forsker-det-er-ingen-bevis-for-at-en-detoxkur-fungerer/3423522311.html Anonymkode: ff4da...0a0 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 I verste fall kan du ødelegge for kroppen din. Du tvinger kroppen til å gjøre de naturlige prosessene sine fortere enn det det er meningen at den skal. I tillegg til at du mister mye væske, næringsstoffer og salter. Du har nyrer og lever. De gjør jobben best. Anonymkode: 3b8b4...658 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Lever og nyrer detoxer 24/7. Anonymkode: 31436...824 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Det eneste som hjelper på vekten, er å spise mindre kalorier enn man forbruker. Det vil si at man enten må spise mer kalorifattig, eller være mer aktiv/trene slik at kaloriforbruket går opp, eller litt av deler. Så finnes det veldig, veldig mange forskjellige oppskrifter og meninger om hvordan man best oppnår dette. Noen sverger til ketosedietter, andre kutter enkelte karbohydrater og erstatter med sunnere grønnsaker, andre spiser generelt mindre, velger mer kalorifattige alternativer, eller kutter unødvendig småspising på godteri osv. Fellesnevneren for alle kurene er færre kalorier. Hvis det du snakker om er sånn slankepulver i form av en shake du skal drikke som måltidserstatning over en periode, så vil det ikke fungere. Det kan tilsynelatende fungere ved at måltider erstattes og man får da mindre magefyll og tømt tarmene for innhold over den tiden man bruker kuren. Dette samtidig som man gjerne blir litt dehydrert. Man vil da kanskje se en forskjell på 2-5kg før og etter man gjorde kuren, men veldig lite av dette er faktisk kroppsmasse eller fett man har tatt av seg. Man går like fort opp igjen når man har hatt en dag med vanlige måltider og drikke igjen. Det man går ned i vekt pga. at man spiser mindre, kan man like gjerne oppnå med å bare spise mindre av vanlig mat. Jeg kan også trøste deg med at jeg tviler på at du har lagt på deg 5kg hele på bare en uke og at mye av dette sikkert er vannvekt eller at du er oppblåst i magen. For å gå faktisk gå opp 5kg på en uke, tilsvarer å spise rundt to hele pakker bremykt hver dag hele uken, i tillegg til vanlige måltider. Så om du så har kost deg og fråtset på pizza med dressing, kebab, drukket øl og småspist på godteri en hel uke, så vil det likevel ikke resultere i 5 hele kilo . Jeg tipper at et sted mellom 1-2 maks er mer realistisk. Anonymkode: 6ee3f...293 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper på vekten, er å spise mindre kalorier enn man forbruker. Det vil si at man enten må spise mer kalorifattig, eller være mer aktiv/trene slik at kaloriforbruket går opp, eller litt av deler. Så finnes det veldig, veldig mange forskjellige oppskrifter og meninger om hvordan man best oppnår dette. Noen sverger til ketosedietter, andre kutter enkelte karbohydrater og erstatter med sunnere grønnsaker, andre spiser generelt mindre, velger mer kalorifattige alternativer, eller kutter unødvendig småspising på godteri osv. Fellesnevneren for alle kurene er færre kalorier. Hvis det du snakker om er sånn slankepulver i form av en shake du skal drikke som måltidserstatning over en periode, så vil det ikke fungere. Det kan tilsynelatende fungere ved at måltider erstattes og man får da mindre magefyll og tømt tarmene for innhold over den tiden man bruker kuren. Dette samtidig som man gjerne blir litt dehydrert. Man vil da kanskje se en forskjell på 2-5kg før og etter man gjorde kuren, men veldig lite av dette er faktisk kroppsmasse eller fett man har tatt av seg. Man går like fort opp igjen når man har hatt en dag med vanlige måltider og drikke igjen. Det man går ned i vekt pga. at man spiser mindre, kan man like gjerne oppnå med å bare spise mindre av vanlig mat. Jeg kan også trøste deg med at jeg tviler på at du har lagt på deg 5kg hele på bare en uke og at mye av dette sikkert er vannvekt eller at du er oppblåst i magen. For å gå faktisk gå opp 5kg på en uke, tilsvarer å spise rundt to hele pakker bremykt hver dag hele uken, i tillegg til vanlige måltider. Så om du så har kost deg og fråtset på pizza med dressing, kebab, drukket øl og småspist på godteri en hel uke, så vil det likevel ikke resultere i 5 hele kilo . Jeg tipper at et sted mellom 1-2 maks er mer realistisk. Anonymkode: 6ee3f...293 Jepp! Anonymkode: a69ba...323
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 Takker for svar blir helt klart ingen rensekur, jeg får bare fortsette de gode vanene. Jeg har holdt på såpass lenge med livsstilsendring at jeg vet jo egentlig hva som må til. Men har aldri vært på sånn type ferie, og lagt på meg så mye på så kort tid! Til deg som trodde det var shake og måltider i form av pulver, absolutt ikke. Men slike kurer som biodrain, oxytarm og detox express.. har googlet og lest, og selvsagt virker det fantastisk 🤪 Anonymkode: 4c6c3...d2b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 Hva slags ferie var dette?? Anonymkode: 97ed9...c3c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Denne virker, består av KUN frukt og (blad)grønnsaker og varer i 28 dager: https://www.medicalmedium.com/blog/medical-medium-28-day-cleanse Det er mange rare rensekurer der ute som til og med kan virke mot sin hensikt, men det er bare tull at kroppen renser like godt uansett hva man spiser. Det sier seg selv at om man spiser fast food og røyker i 10 år, så vil man detoxe kraftig om man slutter å røyke og går over til skikkelig mat fritt for tilsetningsstoffer og en høy andel frukt og grønnsaker. Kroppen sliter med å rense ut alt vi utsetter den for nå. Ingen er laget for å stappe i seg de mat-lignende produktene vi spiser i dag, samtidig som vi lever i en verden full av miljøgifter. Kroppen sier stopp på et tidspunkt, noe man kan se rundt seg hele tiden og også føle på kroppen selv. Anonymkode: d1aa5...afe
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags ferie var dette?? Anonymkode: 97ed9...c3c Luksusferie med altfor mye god mat, absolutt ikke kebab, pizza og burger. Mye ren og bra mat, men dessertbuffet hver kveld. Øl og drinker, med nøtter på stranda.. Litt is i varmen osv. Rett og slett kaloeioverskudd i 2 uker. Bye the way, 1,4 kilo er allerede av.. så nå går vel vannet 👍🏻😍 Anonymkode: 4c6c3...d2b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det eneste som hjelper på vekten, er å spise mindre kalorier enn man forbruker. Det vil si at man enten må spise mer kalorifattig, eller være mer aktiv/trene slik at kaloriforbruket går opp, eller litt av deler. Så finnes det veldig, veldig mange forskjellige oppskrifter og meninger om hvordan man best oppnår dette. Noen sverger til ketosedietter, andre kutter enkelte karbohydrater og erstatter med sunnere grønnsaker, andre spiser generelt mindre, velger mer kalorifattige alternativer, eller kutter unødvendig småspising på godteri osv. Fellesnevneren for alle kurene er færre kalorier. Hvis det du snakker om er sånn slankepulver i form av en shake du skal drikke som måltidserstatning over en periode, så vil det ikke fungere. Det kan tilsynelatende fungere ved at måltider erstattes og man får da mindre magefyll og tømt tarmene for innhold over den tiden man bruker kuren. Dette samtidig som man gjerne blir litt dehydrert. Man vil da kanskje se en forskjell på 2-5kg før og etter man gjorde kuren, men veldig lite av dette er faktisk kroppsmasse eller fett man har tatt av seg. Man går like fort opp igjen når man har hatt en dag med vanlige måltider og drikke igjen. Det man går ned i vekt pga. at man spiser mindre, kan man like gjerne oppnå med å bare spise mindre av vanlig mat. Jeg kan også trøste deg med at jeg tviler på at du har lagt på deg 5kg hele på bare en uke og at mye av dette sikkert er vannvekt eller at du er oppblåst i magen. For å gå faktisk gå opp 5kg på en uke, tilsvarer å spise rundt to hele pakker bremykt hver dag hele uken, i tillegg til vanlige måltider. Så om du så har kost deg og fråtset på pizza med dressing, kebab, drukket øl og småspist på godteri en hel uke, så vil det likevel ikke resultere i 5 hele kilo . Jeg tipper at et sted mellom 1-2 maks er mer realistisk. Anonymkode: 6ee3f...293 Sant, tusen takk for godt svar 👍🏻 Jeg vet jo egentlig dette, men ble litt desperat da jeg så tallet på vekta. Jeg har gått ned mange, mange kilo med kaloriunderskudd på helt vanlig mat. Så jeg skal bare fortsette med det jeg har holdt på med, så går det vel sakte men sikkert nedover 😍 Anonymkode: 4c6c3...d2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå