AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Hei har litt variert erfaring - 3 år dagligvarebransjen, 1.5 år som servitør/barista og 2 år som pleieassistent på sykehjem. Saken er at jeg ønsker å ha en tilleggsjobb som er mer stabil enn den jeg har på sykehjem, men opplever at det er vanskelig å komme på intervju fordi erfaringen min er begrenset/har byttet jobb mye de siste årene. Dette har å gjøre med økonomiske årsaker og overgang til studier, men det trenger jeg ikke å gå inn på her. Ønsker jobb på en cafe eller i butikk (trives kjempe godt i slike jobber), men det er vanskelig å få intervju. Sender mange søknader uten å få noe svar, eller at jeg rett og slett får kun avslag... Tips til hvordan jeg kan gjøre meg selv mer attraktiv? Jeg er ganske ærlig på søknadene jeg skriver (nevner hvorfor jeg har byttet jobb så mye osv), men det er ingen som vil gi meg sjansen så langt. Burde jeg sende åpen søknader istedenfor kun stillinger som er utlyst på NAV, finn osv.? Ringe og stille spørsmål om stillingen sånn at de ser jeg er interessert...? Alle forslag tas godt imot Anonymkode: 63ffd...af5
deedee_ Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Hva skriver du i søknadene dine? Erfaringen din ser mer enn bra nok ut for å få butikk/cafe jobb. Jeg hadde ikke skrevet i søknad om hvorfor du har byttet jobb, det er unødvendig. Jeg hadde holdt meg til en mal som dette: Grunn til at du søker akkurat den jobben - Litt om hva du har gjort tidligere og hvordan erfaringer du har, og hvordan disse erfaringene kan brukes i eventuell ny jobb som du søker - Hvilke personlige egenskaper du har som også passer til stillingen du søker og hva du kan bidra med hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå