AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Barnerommet i det nye huset er ikke 100% jevne, og det buler litt mellom skjøtene på veggplatene. Gammel tapet er fjernet, planen var egentlig Walls2paint men nå ser det mørkt ut. Jeg vil ha helt slette vegger - hvordan får man dette? Det er sponplater på veggene nå. Samboer foreslår å tapetsere en billig tapet, og male over der igjen. Anonymkode: feb05...b28
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Gipsplater. Anonymkode: fef58...b41
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Gipsplater og slett maletapet. Anonymkode: 71a55...ff9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #4 Skrevet 1. oktober 2019 Slett glassfiberstrie. Men sponplatene må selvsagt være skikkelig sparklet, pusset og helt fine, for et godt resultat. Anonymkode: 885e7...319
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 Vi skal helsparkle og male. Anonymkode: df7ac...49b
newman01 Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 Hvorfor poster alle anonymt i en slik tråd? Gjør det jo umulig å skjønne om trådstarter postet siste "vi skal helsparkle og male". Skal trådstarter helsparkle og male? Isåfall blir det slett og fint. Men det er litt jobb, og ikke alle får helt dreisen på å bruke veggsliper. En mulig løsning er å sparkle gamle vegger ganske rett, og bruke rehabstrie/slett glassfiberstrie som males etterpå. Så lenge bakenforliggende vegg er relativt rett, og man er nøye i skjøtene kan resultatet bli meget pent.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 Alle anonyme har egen kode, som du ser i HI har jeg koden b28. Den kommer også nå når jeg skriver dette anonymt. Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør, men jeg tror vi river sponplatene, legger opp ny strøm og forhåpentligvis walls2paint rett på stenderne. Huset er et modulhus fra 97, så vi tror og håper det er 600mm mellom stenderne, og da bør det gå fint med walls2paint? Som vi har forstått 😅 Anonymkode: feb05...b28
Oppgitt78 Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle anonyme har egen kode, som du ser i HI har jeg koden b28. Den kommer også nå når jeg skriver dette anonymt. Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør, men jeg tror vi river sponplatene, legger opp ny strøm og forhåpentligvis walls2paint rett på stenderne. Huset er et modulhus fra 97, så vi tror og håper det er 600mm mellom stenderne, og da bør det gå fint med walls2paint? Som vi har forstått 😅 Anonymkode: feb05...b28 Det er 99.9999% sikkert at det er senteravstand på 60cm. Vær obs på at skjevheter oftest kommer innenfra i konstruksjonen..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #9 Skrevet 1. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle anonyme har egen kode, som du ser i HI har jeg koden b28. Den kommer også nå når jeg skriver dette anonymt. Vi har ikke bestemt oss for hva vi gjør, men jeg tror vi river sponplatene, legger opp ny strøm og forhåpentligvis walls2paint rett på stenderne. Huset er et modulhus fra 97, så vi tror og håper det er 600mm mellom stenderne, og da bør det gå fint med walls2paint? Som vi har forstått 😅 Anonymkode: feb05...b28 Er jo ikke usynlig skjøt på walls2paint. Anonymkode: 0a34c...de3 2
Gjest loveli Skrevet 1. oktober 2019 #10 Skrevet 1. oktober 2019 Wall2paint gir skjøter. Om ikke rett etter installering, så blir det synlige skjøter etter et par år pga bevegelse. Skal dere sette opp nye vegger ville jeg gått for den gode gamle gipsplata. Eneste som holder seg.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #11 Skrevet 1. oktober 2019 Prøv denne du, jeg har brukt den på soverommet mitt og er kjempefornøyd. Veldig enkelt var det også, selv om jeg ikke er superhandy https://www.jotun.com/no/no/b2c/products/interior/lady/lady-minerals-revive.aspx Anonymkode: d62dd...dd3
Grønt blad Skrevet 4. oktober 2019 #12 Skrevet 4. oktober 2019 Sparkle og pusse mellom platene, omg bruk en tynn papirtapet over. Tapeten er grunnet, og dere måler to-tre strøk i ønsket farge.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #13 Skrevet 4. oktober 2019 På 1.10.2019 den 11.52, Oppgitt78 skrev: Det er 99.9999% sikkert at det er senteravstand på 60cm. Vær obs på at skjevheter oftest kommer innenfra i konstruksjonen.. Det er 60% sikkert at stenderavstand er 60. Akkurat som det er 30% sjanse for at dreneringen er bygget riktig. Folk i byggebransjen fusker. mye. Anonymkode: bc1e9...82c
Oppgitt78 Skrevet 4. oktober 2019 #14 Skrevet 4. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er 60% sikkert at stenderavstand er 60. Akkurat som det er 30% sjanse for at dreneringen er bygget riktig. Folk i byggebransjen fusker. mye. Anonymkode: bc1e9...82c Da er det i så fall ikke «fagfolk» som har utført jobben.. 😉 Sålenge det er et «moderne»modulhus, så kan vi konkludere relativt sikkert med at avstanden er cc 60. Det å avvike fra slike standarder, skaper bare ekstra arbeid/stress/styr for den som utfører jobben, da nesten ingenting passer når veggen skal kles. Når det gjelder dreneringen, så er jeg helt enig med deg! Det eneste som er skikkelig drenert etter en slik jobb, er lommeboka.. 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå