AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Del Skrevet 30. september 2019 ? Anonymkode: 29d7e...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 30. september 2019 #2 Del Skrevet 30. september 2019 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Del Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, Gidavmeg skrev: Ja Hvor lenge kan åpnet vin stå i kjøleskapet, da ? Anonymkode: 29d7e...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 30. september 2019 #4 Del Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge kan åpnet vin stå i kjøleskapet, da ? Anonymkode: 29d7e...dd7 En stund. Du smaker om den er fordervet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2019 #5 Del Skrevet 30. september 2019 (endret) Ja selvsagt kan den stå i kjøleskap! Skal jo serveres forholdsvis kald, ihvertfall kaldere enn romtemperatur. Er lurt å sette på kork eller plastfolie så holder den seg bedre. Kan ihvertfall stå en uke, sikkert lenger også. Om du ikke drikker den så kan du fryse den i en isbitform eller isbitpose, så har du til sauser og supper. Endret 30. september 2019 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 30. september 2019 #6 Del Skrevet 30. september 2019 Både rødvin og hvitvin bør lagres i kjøleskap etter at de er åpnet. Sett på kork. Holder da fint i en uke, av og til litt lenger. Kartonger som er åpnet lagres også i kjøleskap. Noe lenger holdbarhet enn åpnet flaske. Merk at en åpnet kartonger ikke kan stå i månedsvis. Upnede flasker bør lagres mørkt og ved 10-16 grader. Kjøleskap er for kaldt for langtidslagring. Vinen kan da krystallisere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Del Skrevet 30. september 2019 23 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja selvsagt kan den stå i kjøleskap! Skal jo serveres forholdsvis kald, ihvertfall kaldere enn romtemperatur. Er lurt å sette på kork eller plastfolie så holder den seg bedre. Kan ihvertfall stå en uke, sikkert lenger også. Om du ikke drikker den så kan du fryse den i en isbitform eller isbitpose, så har du til sauser og supper. Takk for tips Noen sa den mistet smak av å stå i kjøleskap, så derfor jeg lurte, er heller ingen vinkjenner Anonymkode: 29d7e...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2019 #8 Del Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips Noen sa den mistet smak av å stå i kjøleskap, så derfor jeg lurte, er heller ingen vinkjenner Anonymkode: 29d7e...dd7 Mulig. Er ikke vi vinspesialist selv, men har latt vin stå fra en helg til en annen uten at jeg har merket at det er noe problem. Men tetter igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Del Skrevet 30. september 2019 Ja, holder seg best i kjøleskap. Jeg kjenner forringet smak allerede etter 2-3 dager. Etter 3-5 dager drikker jeg ikke vinen, men bruker den i matlaging. Selvfølgelig noe avhengig av hvor mye oksygen vinen fikk tilgang til før den ble satt i kjøleskap. Og så må den selvfølgelig tettes. Åpen vin i kjøleskap drikker jeg ikke en gang dagen etter. Men dårlig blir man jo ikke før det har gått enda lengre tid. Så er kun opp til egen smak og preferanser. Anonymkode: 832b3...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå