AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg har mulighet til å kjøpe min første bolig nå men lurer på om jeg bør vente til jeg har fått kjæreste, på sikt vil jo vi bo sammen og jeg vet ikke om han vil bo i den byen jeg evt kjøper bolig i. Hva ville du gjort? Anonymkode: 1221f...849
Sansa20 Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Kjøpe alene ville jeg gjort hvis muligheten er der 😍 Mange som kjøper alene. 15
Charlene87 Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 har tenkt det samme som deg, tenker det er lettere med to, i og med jeg ikke tjener så mye. 😕
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Selvfølgelig må du kjøpe nå! Først og fremst vet du jo faktisk ikke om du i det hele tatt finner en partner i nær fremtid, og dernest er det fullt mulig å selge boligen din om noen år. Om du kjøper nå får du med all sannsynlighet være med på prisstigning og øker dermed din egen egenkapital mer enn om pengene dine står på BSU/konto. Å vente på en hypotetisk og potensiell partner er bare dumt. Anonymkode: 9b8a2...328 25
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du kjøper nå får du med all sannsynlighet være med på prisstigning og øker dermed din egen egenkapital mer enn om pengene dine står på BSU/konto Her ville jeg vært mye mer edruelig. Det er slett ikke sikkert at det blir noen særlig prisstigning de nærmeste årene, heller omvendt. Har en sønn som går på visninger, og mange sliter med å få solgt, men fastholder altfor høye forventninger. De som får solgt, selger ofte under, eller rett på prisantydning. Heftige budrunder har vi ikke merket noe til siden før sommeren. Og å oppfordre til å sprette BSUén syns jeg er absolutt et dårlig råd. Om du finner noe du liker ts, og har mulighet til å kjøpe, så kjøp. Å vente på en kjæreste ser jeg ikke hensikten i. Men lær deg markedet først, hva boliger i området du ønsker å kjøpe går for. Sett deg en grense på hva du er villig å betale, både utifra hva markedet tilsier, hva du føler må gjøres med boligen osv, og husk at betaler du overpris, vil du mest sannsynlig ihvertfall tape pengene. Anonymkode: 03ec7...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Hadde jeg venta på kjæreste å kjøpe med, så hadde jeg ikke kommet inn i markedet før jeg var 35. Jeg kjøpte da jeg var 25. Jeg råder deg til å kjøpe, men du må ha et perspektiv på at du skal bo der noen år. Ellers så kan du tape penger, for det er dyrt med kjøp og salg. Anonymkode: c88a6...db2 8
Sansa20 Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 (endret) Glemte å nevne at jeg kjøpte selv for 1 år siden og bor alene . Dumt å vente til eventuelt kjæreste dukker opp. Endret 30. september 2019 av solietta
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Ville kjøpt alene. En kjæreste kan alltids flytte inn, og du har ingen garantier for at du får kjæreste, eller at den personen vil bo med deg likevel. Anonymkode: bcda8...2d1
KnekkogPrim Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Kjøp hvis du kan, det er noe man bare må hvis man har skansen til!
Gjest Mysticgirl Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 Kjøp så fort du har mulighet til det Da betaler du ned på noe som er ditt eget og om du får deg kjæreste, kan han kjøpe seg inn . Eller dere kan selge og kjøpe nytt og da har du sannsynligvis egenkapital fra salget
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her ville jeg vært mye mer edruelig. Det er slett ikke sikkert at det blir noen særlig prisstigning de nærmeste årene, heller omvendt. Har en sønn som går på visninger, og mange sliter med å få solgt, men fastholder altfor høye forventninger. De som får solgt, selger ofte under, eller rett på prisantydning. Heftige budrunder har vi ikke merket noe til siden før sommeren. Og å oppfordre til å sprette BSUén syns jeg er absolutt et dårlig råd. Anonymkode: 03ec7...7ed Deg om det. Det har ikke vært noen prisnedgang, det er bare det at folk forventer den samme sinnssyke prisstigningen som det har vært før. Men selv folk som selger under prisantydning nå, selger med gevinst, forutsatt at de har betalt ned på lånet sitt og har eid boligen sin i noen år. Anonymkode: 9b8a2...328
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Det har ikke vært noen prisnedgang, det er bare det at folk forventer den samme sinnssyke prisstigningen som det har vært før. Men selv folk som selger under prisantydning nå, selger med gevinst, forutsatt at de har betalt ned på lånet sitt og har eid boligen sin i noen år. Anonymkode: 9b8a2...328 Hadde ikke tenkt at gevinst skulle være grunn for å kjøpe. Jeg hadde sett på det som en eventuell bonus, men tenkt at det er greit å eie så lenge leieprisen og bokostnadene er såpass like som i dag. Da er det bedre å betale i eget hjem. Får du deg kjæreste, kan jo også du leie der han bor og leie ut din egen. Det er mange muligheter. Anonymkode: b295e...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 Jeg ville nok kjøpt hvis jeg fant en leilighet med passende størrelse i et strøk jeg liker. En leilighet som jeg kunne bo i minst 10 år eller mer. Jeg ville nok ikke kjøpt for å satse på gevinst om noen år. Jeg ville kjøpt for å bo. Anonymkode: db28e...a28
newman01 Skrevet 1. oktober 2019 #14 Skrevet 1. oktober 2019 Som alle andre her har sagt: Kjøp selv, og se hva fremtiden bringer. Man bør jo ideelt sett være sammen med en person etpar år før man går til det drastiske skrittet å kjøpe bolig sammen. Det er en investering som koster enormt mye, både ifm. kjøp og salg (dokumentavgift, møbler, flyttebil, meglerkostnader), og det hender jo iblant at kjærester går fra hverandre. Så en gang i fremtiden, når du får kjæreste, kan dere prøve å bo sammen i boligen du kjøpte. Alternativt leie ut den og du flytte inn til kjæresten. Eller leie ut begge to og leie noe større sammen. Og så selger dere alt og kjøper bolig sammen. For eksempel 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #15 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 13.52, AnonymBruker skrev: Jeg har mulighet til å kjøpe min første bolig nå men lurer på om jeg bør vente til jeg har fått kjæreste, på sikt vil jo vi bo sammen og jeg vet ikke om han vil bo i den byen jeg evt kjøper bolig i. Hva ville du gjort? Anonymkode: 1221f...849 Kjøp nå når du kan, og ei din egen bolig. Du har ingen garanti for at du finner en kjæreste, helelr ingen garanti for at en eventuell kjæreste ønsker å bo der du bor. Anonymkode: 96d92...7d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå