AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Legger aldri ut noe på facebook, har bare profil for å kunne bruke messenger og å være med i ulike grupper (er jo omtrent umulig å få informasjon om noe uten det). Har opplevd ett par ganger at ulike personer har lagt meg til som venn også plutselig slettet meg igjen etter en stund. Jeg tenker av og til at jeg kanskje må ha gjort noe galt når vi møtes for at de har valg å slette meg selv om jeg ikke kan komme på noe. Noen rydder kanskje bare i vennelisten og å tenker ikke spesielt over det, men er jo litt rart å slette noen som man fortsatt har en viss kontakt med selv om man ikke er direkte venner? Det har jo også alltid vært de som la meg til, som får meg til å stusse ennå mer. Er vel ingen som sender forespørsel til noen de egentlig ikke ønsker å ha i vennelista på facebook. Noen andre som har opplevd å bli slettet uten åpenbar grunn? Eller noen som bruker å slette venner og som kanskje kan gi en forklaring på hvorfor dette skjer? Anonymkode: db4a8...19c 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Sletter folk jeg ikke bryr meg om. Er du slettet var ikke dere venner Anonymkode: d6f57...44d 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Jeg ville ikke overtenkt dette. Bare la det fare. Anonymkode: 4a553...eb7 24
slutt Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Enig. Jeg sletter gjerne en person hvis jeg plutselig ser navnet i feeden min og tenker "hvorfor er vi egentlig venner her?". Ikke at det er viktig å slette likevel, men hvorfor ikke. Du er nok ikke så viktig i den personens liv da. 20
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Mange rydder opp i vennelista titt og ofte, og da slettes gjerne de som ikke gir dem respons eller som legger ut lite. Siden de/vi ikke legger ut så mye, så kan de like gjerne slettes synes de. Jeg har aldri ryddet, men er heller ikke så mye på fb. Anonymkode: d0dd9...5d3 13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Jeg sletter aldri men kan si at jeg irriterer meg litt over de som bare er der uten å legge ut noe, gi likes etc. Broren min er sånn, og det som irriterer meg er at han er jo på fb og hvis jeg prater om noe eller noen sier han alltid, ja det så jeg på face, altså snokere føler jeg det er da 😂. Ell irriterte heter det, nå er det jo mer vanlig at folk ikke legger ut så mye som før. Så tror det kan være en grunn for at noen sletter. Du gir ikke noe fra ditt liv, ergo de synes ikke du har noe med hva som skjer i deres liv. Gi og ta. Anonymkode: c17af...bee 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 For en verden vi lever. Man er blitt slettet på en side på internett, en dum side. Så tar man det personlig! Få deg et liv utenfor internett, slett alle dumme apper på telefonen din. Som instagram, snapchat og facebook. Anonymkode: 638ae...b68 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Tror det ligger litt i hva vennelisten på facebook betyr for hver enkelt. Noen vil bare ha de aller nermeste der. Mens noen har alle de har møtt, og ser på facebook som nettopp det "facebook" .-en samling av folk du har møtt. Mens andre ligger et sted midt i mellom disse to synene og har bare folk der viss de føler de er på god snakkefot m osv. Anonymkode: d000d...9ca 5
deedee_ Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Sletter folk hele tiden jeg. Folk jeg ikke lenger har mye kontakt med, folk jeg kun kjenner gjennom andre, folk som kommenterer på VG kommentarfelt, folk som legger ut mye drit, folk som tagger venner i alle mulige "morsomme" bilder... kan være mange grunner til at noen sletter deg. 😜 4
OnFire Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 Det er mange raringer på Facebook, som reflekterer samfunnet. I utgangspunktet veldig teit å slette noen uten at det har oppstått en konflikt. Særlig hvis det virker sannsynlig å treffes irl. 5
OnFire Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en verden vi lever. Man er blitt slettet på en side på internett, en dum side. Så tar man det personlig! Få deg et liv utenfor internett, slett alle dumme apper på telefonen din. Som instagram, snapchat og facebook. Anonymkode: 638ae...b68 Ja, hvis du insisterer på å leve som besteforeldrene dine 😂 sosiale medier er et gode, ikke et onde. 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Da facebook først kom la jeg til mange fra barneskole, ungdomsskole og vgs uten at jeg har kontakt med dem. Snakket kanskje litt med det samme, også dabbet det av. Likedan har noen blitt lagt til etter en sammenkomst, eller venner av venner osv. Venner av foreldrene mine, som jeg ikke har noe med å gjøre... Jeg har slettet mange, fordi jeg er ikke venn med dem, og mange av disse hilser ikke om man møter på dem på butikken/gata. For meg er det viktig å dele med mennesker jeg føler jeg har en form for relasjon til, som familie og venner, og de man omgåes i nærmiljøet. Skulle gjerne slettet enkelte familiemedlemmer også, som deler ting jeg synes er langt over kanten.. men disse har jeg skjult oppdateringene til, i stede for å irritere meg 👍🏻 Anonymkode: e0f63...e78 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, OnFire skrev: Ja, hvis du insisterer på å leve som besteforeldrene dine 😂 sosiale medier er et gode, ikke et onde. Luring, sosial media er det verste som har skjedd oss. Anonymkode: 638ae...b68 13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 Ikke tenk på det. Mest sannsynlig har det 0 å gjøre med deg, og alt å gjøre med den personen som sletter. Kanskje er det en person som tenker: "Åh hun legger aldri ut noe og kan ikke underholde meg godt nok!" "Hun er ikke kul nok for kule-meg!" "Postene hennes er ikke intellektuelt nok stimulerende for meg!" "Jeg har ingenting å hente på et vennskap med henne!" "Jeg ville egentlig ha et forhold, men hun vil bare være venner på face og det liker jeg IKKE!" "Jeg vil bare ha de alllllller nærmeste på facebook, fordi alle andre mennesker er onde!" "Jeg vil kun ha folk som er bra for karriæren min på facebook! Kontakter er viktig!" "Nå har jeg ryddet kjøkkenskuffen og kvittet meg alt i plast. Nå må jeg rydde facebook og kvitte meg med noen venner også!" Osv. osv Anonymkode: 623a9...76f 6
moho Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 Jeg slettet faktisk noen en dag, en kollega fra ti år tilbake som hetset Greta Thunberg i et kommentarfelt. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som er på vennelista mi men kan plutselig finne på å slette folk jeg ikke har en relasjon til hvis jeg ser dem i feeden min. 6
Supernova17 Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 Jeg husker en misforståelse for noen år siden. Noen sa til meg at jeg fjernet dem fra vennelisten min. Men egentlig hadde jeg bare opprettet en ny profil og deaktivert den andre. Altså kan det også være en årsak for at man er fjernet. 2
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 Hvordan vet man at man blir slettet? Sitter du å sjekker liksom? Hadde ikke brydd meg. Sletter folk støtt og stadig. Sist uke så jeg en fb»venn» som mobba Greta i et kommentarfelt, og bortvekk med han.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #18 Skrevet 30. september 2019 Sånn en gang i blant går jeg igjennom vennelisten min. Da oppdager jeg av og til at noen venner har fjernet meg. Jaja, så får jeg ryddet litt selv. Verre er det liksom ikke. Anonymkode: 7f35e...f11
OnFire Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Luring, sosial media er det verste som har skjedd oss. Anonymkode: 638ae...b68 Nope. Kun et problem dersom du ikke vet hvordan du skal bruke sosiale medier. For oss andre er det helt topp.
OnFire Skrevet 30. september 2019 #20 Skrevet 30. september 2019 19 minutter siden, Macaroni skrev: Jeg slettet faktisk noen en dag, en kollega fra ti år tilbake som hetset Greta Thunberg i et kommentarfelt. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvem som er på vennelista mi men kan plutselig finne på å slette folk jeg ikke har en relasjon til hvis jeg ser dem i feeden min. Du trenger ikke å følge dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå