Gå til innhold

Gravid med mensen eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har ett par spørsmål jeg gjerne vil ha deres synspunkter på. Vær så snill, ikke kom med noen dømmende svar, jeg har sett mange av de inne i forumet her..

1: Kan man ha mistet selv om man ikke fikk positiv test? Jeg fikk en sterk blødning før forventet mens som kun varte i to dager. Det var sterkere blødninger enn normalt og jeg blødde gjennom en ob på to timer. Aldri opplevd det før. Jeg hadde også sterkere smertene enn hva jeg vanligvis bruker ha. Jeg hadde også noen defuse symptomer som minnet om en graviditet før jeg mistet.

2: jeg har i etterkant fortsatt med ett par symptomer etter blødningen. Blant annet murringer. Der er en uke siden jeg fikk mensen/blødningen, så det er verken mensen eller eggløsningssmerter. Men det murrer en del i livmor og eggleder og spesielt ved bevegelse. Jeg har også litt gulaktig utflod som jeg hadde da jeg var gravid sist. KAN man være gravid etter en såpass sterk blødning og kan en graviditet bruke såpass lang tid på å øke hcg at testen ikke slår ut på en hjemmetest, men likevel ha symtomer? 

Anonymkode: 5393c...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet idag?

Anonymkode: 65c23...1df

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du testet idag?

Anonymkode: 65c23...1df

Testet i går og den var negativ. Sensitiviteten på den testen for måling av HcG var 25 mlU

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Testet i går og den var negativ. Sensitiviteten på den testen for måling av HcG var 25 mlU

Da er du ikke gravid ihvertfall. 

Anonymkode: 078bd...c58

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke gravid ihvertfall. 

Nei, regner ikke med at jeg er det.. Men synes bare det er så rart med de symptomene jeg fremdeles har,så tanken har streifet meg. Jeg skjønner ikke hva de symptomene jeg har kommer av da..

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1: Kan man ha mistet selv om man ikke fikk positiv test? Anonymkode: 5393c...9f7

Jeg vil ikke tro du har mistet da. Men kanskje? 

Men du, har det noe å si, egentlig? Det er som det er. Det opplevdes som det opplevdes. Hvorfor skal det ha noe å si? Forandrer det på noe?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, exictence skrev:

Jeg vil ikke tro du har mistet da. Men kanskje? 

Men du, har det noe å si, egentlig? Det er som det er. Det opplevdes som det opplevdes. Hvorfor skal det ha noe å si? Forandrer det på noe?

Jeg er enig med deg. Det burde ikke bety noe, men etter jeg mistet forrige gang så måtte jeg ta piller for å få det ut. Jeg vet jeg eventuelt var veldig tidlig i graviditeten OM jeg mistet nå også, men lurer på om det går sin gang eller om jeg må ta pille når det er så tidlig? Vil jo ikke gå rundt med noe i livmor som ikke burde være der... Gynekologen sa til meg at dersom smertene er mindre enn hva de var så er det ikke noe å bekymre seg over, men jeg klarer ikke roe meg. Hvorfor har jeg slike murringer om det ikke er noe? Alt  bunner kanske i da jeg mistet sist. Gikk gjennom en MA. Embryoet døde i livmor, men kroppen fortsatte å produsere hcg. Jeg er kanskje bare redd for at det har skjedd igjen.. Jeg vet ikke 🤷🏻‍♀️😕

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Det burde ikke bety noe, men etter jeg mistet forrige gang så måtte jeg ta piller for å få det ut. Jeg vet jeg eventuelt var veldig tidlig i graviditeten OM jeg mistet nå også, men lurer på om det går sin gang eller om jeg må ta pille når det er så tidlig? Vil jo ikke gå rundt med noe i livmor som ikke burde være der... Gynekologen sa til meg at dersom smertene er mindre enn hva de var så er det ikke noe å bekymre seg over, men jeg klarer ikke roe meg. Hvorfor har jeg slike murringer om det ikke er noe? Alt  bunner kanske i da jeg mistet sist. Gikk gjennom en MA. Embryoet døde i livmor, men kroppen fortsatte å produsere hcg. Jeg er kanskje bare redd for at det har skjedd igjen.. Jeg vet ikke 🤷🏻‍♀️😕

Kanskje gå til en gynekolog?

Selv tror jeg bare at jeg ville la det gå sin gang. Hvis jeg ikke hadde smerter.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, exictence skrev:

Kanskje gå til en gynekolog?

Selv tror jeg bare at jeg ville la det gå sin gang. Hvis jeg ikke hadde smerter.

Jeg får prøve å la det ligge, med mindre jeg får smerter. Takk for svar 😊

Skrevet

Kroppen er så rar... Jeg har selv hatt noen dager med kvalme fra morgenen som avtar utover dagen, men jeg har hatt mens og fikk negativ test dagen før IKM. Men blir du veldig usikker så ville jeg dratt til gynekolog. Bedre å dra en gang for mye enn for lite. 

Anonymkode: 2cf78...6c0

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen er så rar... Jeg har selv hatt noen dager med kvalme fra morgenen som avtar utover dagen, men jeg har hatt mens og fikk negativ test dagen før IKM. Men blir du veldig usikker så ville jeg dratt til gynekolog. Bedre å dra en gang for mye enn for lite. 

Ja kroppen er veldig rar. Kan lure oss på så mange måter! Klarer du slå deg til ro med at du ikke er gravid eller tror du det kan være noe? Ja, tenker det samme jeg også. Men har ikke råd til privat gynekolog nå, og det er ventetid på min gynekolog som ikke er privat.. 

Skrevet

Når jeg var gravid hadde jeg mensen i svangerskapet. Kusinen min også Så kan godt hende du er en av de du også.

Anonymkode: 92d32...8a5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var gravid hadde jeg mensen i svangerskapet. Kusinen min også Så kan godt hende du er en av de du også.

Hadde du kraftig blødning med menssneter da? For det var det jeg hadde, men den var veldig kort, vel og merke. Men har foreløpig kun fått negative tester. Hadde du eller kusinen din også det i begynnelsen? 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du kraftig blødning med menssneter da? For det var det jeg hadde, men den var veldig kort, vel og merke. Men har foreløpig kun fått negative tester. Hadde du eller kusinen din også det i begynnelsen? 

Jeg hadde bare to «mens» siden jeg mistet i uke 10, men det var «helt vanlig» mens slik jeg pleier å ha. Har alltid hatt korte perioder på 2-3 dager, og liten blødning, så hadde akkurat det samme da også. Og jeg hadde ganske kraftige mens-smerter mener jeg å huske ja. Og ekstremt ømme bryster som jeg stort sett har. I perioden mellom el og mens. Så jeg merka ikke at jeg var gravid før fire dager før jeg mistet, men det hadde nok ikke med blødningene å gjøre..:)

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare to «mens» siden jeg mistet i uke 10, men det var «helt vanlig» mens slik jeg pleier å ha. Har alltid hatt korte perioder på 2-3 dager, og liten blødning, så hadde akkurat det samme da også. Og jeg hadde ganske kraftige mens-smerter mener jeg å huske ja. Og ekstremt ømme bryster som jeg stort sett har. I perioden mellom el og mens. Så jeg merka ikke at jeg var gravid før fire dager før jeg mistet, men det hadde nok ikke med blødningene å gjøre..:)

Det var nok en stor sammenheng mellom dine blødninger og spontanaborten.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du hadde ikke mensen i svangerskapet. Det er umulig all den tid du ikke har eggløsning når du er gravid. 

Du hadde blødning i svangerskapet. 

Noe som forøvrig er ner vanlig enn man skulle tro. 

Ts: du er nok ikke gravid. Det hadde slått ut på test. 

Anonymkode: 87382...cd3

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja kroppen er veldig rar. Kan lure oss på så mange måter! Klarer du slå deg til ro med at du ikke er gravid eller tror du det kan være noe? Ja, tenker det samme jeg også. Men har ikke råd til privat gynekolog nå, og det er ventetid på min gynekolog som ikke er privat.. 

Kommer nok til å se an hvor lenge morgenkvalmen sitter, pågår det i 2 dager til så kommer jeg til å ta en ny test. Tror nok det her bare er helt tilfeldig, men greit å finne ut hvor denne kvalmen kommer fra om det vedvarer. 

Du får ta tiden til hjelp og ta en ny test om du blir usikker, kanskje før helgen? :)

Skrevet

Kanskje du kan ta en hcg blodprøve hos legen? Hvis du har mistet vil det kanskje være litt hcg igjen

Skrevet

Hvorfor vil du finne ut om du har vært gravid dersom du mistet før forventet mens? Det blir ikke kalt spontanabort før uke 5 eller 6. Om du mister ila uke 4 er det en kjemisk bort. 

Jeg tror kanskje jeg ble befruktet denne syklusen pga symptomer som jeg hadde jeg sist graviditet. Men, de gikk fort over og jeg fikk mens noen dager før forventet IKM. Har ikke testet meg, og jeg ser ikke poenget nå heller. Tenker heller at da er det kortere tid til vi kan prøve igjen. 

Anonymkode: 1b3d6...f29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...