Gå til innhold

Legge medbrakt pose på båndet i matbutikken, er det bare teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid brukt å gjort det. Var en gang jeg ikke gjorde det og kassadama ba om å få se i posen jeg hadde i handa. 

I helgen var jeg på kjøpesenteret for å handle inn noen penner på Nille. Når jeg da etterpå var innom matbutikken la jeg denne lille posen på båndet etter jeg hadde lagt på varene. Hun i kassa så dumt på meg og lurte på hva hun skulle med denne? Så flira hun av meg når jeg svarte at det var for å forsikre om at jeg ikke hadde stjålet noe. Hun sjekket ikke posen, bare ga den tilbake til meg. 

Følte meg som en idiot! Altså, hva gjør egentlig dere andre i sånne situasjoner? 

Anonymkode: 45e13...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har egentlig aldri falt meg inn engang å gjøre... :)

Endret av princeofithilien
  • Liker 10
Skrevet

Legger alltid handleposer fra andre butikker på samlebåndet jeg også. Ser at yngre reagerer på en annen måte enn de godt voksne gjør. Noen titter i posen, andre gjør det ikke.

Skrevet

Bærer posene jeg har handlet andre steder i hånda, eller lar dem ligge i vogna om jeg bruker vogn. Ikke noe poeng å putte de på båndet, bortkastet bruk av plass og tid

Anonymkode: 62119...29a

• Liker 6
Skrevet

Har aldri puttet poser fra andre butikker på disken til noen andre. De får spørre om de vil se

Anonymkode: 1969f...c8f

• Liker 13
Skrevet

Har nesten alltid handlenett med meg, men legger dem aldri på båndet. Har aldri blitt spurt om de kan få se.

• Liker 5
Skrevet

Legger aldri på båndet. Har aldri blitt spurt om å vise fram. De får spørre hvis de vil se. 

Anonymkode: 4b081...9f1

• Liker 4
Skrevet

Ok, da sjal jeg definitivt slutte med det. Kleint 😂

• Liker 2
Skrevet

Nei dette har jeg aldri gjort eller tenkt på å gjøre. Jeg bruker handlenett og har det enten sammenknørva i sekken eller har det sammenknørva i handa når jeg har lagt det jeg skal på butikken, det blir ganske tydelig at den er tom. Dersom noen likevel skulle være i tvil så og spør om å få se inni handlenettet så viser jeg gjerne, men det har aldri skjedd :)

• Liker 3
Skrevet

Vet ikke helt hva du hadde fått plass til i en liten minipose med penner men... 🙂

Har aldri lagt noe på båndet selv.

Skrevet

handleposer som har ligget på min kjøkkendisk, i min bil, på mitt gulv osv legger jeg ikke på et bånd der andre skal legge matvarene sine. Handleposen min er sammenpakket og ligger i jakkelomma.

Anonymkode: e25ff...8eb

• Liker 5
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på å gjøre, og heller ikke sett andre gjøre. Hvis jeg av en eller annen grunn har varer fra en annen matbutikk med meg hender det jeg nevner det eller setter posen igjen ved kassen mens jeg handler, men andre typer varer har det aldri falt meg inn å vise fram.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri gjort, heller aldri tenkt tanken.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Har alltid brukt å gjort det. Var en gang jeg ikke gjorde det og kassadama ba om å få se i posen jeg hadde i handa. 

I helgen var jeg på kjøpesenteret for å handle inn noen penner på Nille. Når jeg da etterpå var innom matbutikken la jeg denne lille posen på båndet etter jeg hadde lagt på varene. Hun i kassa så dumt på meg og lurte på hva hun skulle med denne? Så flira hun av meg når jeg svarte at det var for å forsikre om at jeg ikke hadde stjålet noe. Hun sjekket ikke posen, bare ga den tilbake til meg. 

Følte meg som en idiot! Altså, hva gjør egentlig dere andre i sånne situasjoner? 

Så tullete! Jeg har aldri gjort dette, det har aldri falt meg inn. Aldri har ansatte spurt meg om å få se i posen min heller. Skulle det være at jeg først handler på Kiwi, men må over på Rema rett ved siden av fordi det er en vare jeg må ha som de ikke har på Kiwi, - ja da ber jeg bare om kvitteringen. Skulle jeg glemme den sier jeg fra til en som sitter i en kasse på Rema, får sette handleposene ved siden av den kassa, og går fort inn for å finne det jeg må ha. Har jeg kvitteringen tar jeg med meg posene inn i butikken. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

handleposer som har ligget på min kjøkkendisk, i min bil, på mitt gulv osv legger jeg ikke på et bånd der andre skal legge matvarene sine. Handleposen min er sammenpakket og ligger i jakkelomma.

Jeg har dem med meg i veska, legger dem gjerne fra meg der varene ender etter båndet, eller på brettet der. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både unødvendig, ekstra tidkrevende for kassabetjeningen og alle andre bak deg i køen og uhygenisk på båndet. 

Slutt med slikt unødvendig tull. 

Blir du mistenkt for å stjele så tar de deg til side, og du trenger å dokumentere at du ikke er en tyv. Det gjør du enkelt,med å sikre deg kvitteringen fra alle kjøp du gjør i løpet av dagen. 

Men ser du ut som en boms, og er tatt for tyveri en rekke ganger slik at alle er obs på at der kommer hen der kleptomane, da kan jeg muligens fors5å at du legger posen på båndet...

Anonymkode: 0f6bd...341

• Liker 4
Skrevet

Har aldri gjort det og har aldri sett noen gjøre det. Kunne ikke falt meg inn. Hvis de vil se, får de spørre. Og lager de noe vesen, tar jeg pengene mine et annet sted. Men er et lite sted her så man er fort en jevnlig kunde.

En gang som jentunge måtte jeg vise handleposen min i en kiosk etter at jeg hadde stått lenge og studert noe godterier som var langt nede mot golvet i hylla. (forskjellige smaker og jeg tok lang tid på å bestemme meg). kassadama ba meg åpne handleposen jeg hadde fra en annen butikk, for å se at jeg ikke stjal og jeg ble helt forferdet. Kunne ikke falt meg inn. Skammet meg sånn etterpå selv om jeg ikke hadde gjort noe, så neste gang jeg var på samme kiosk, spurte jeg om kassamannen ville oppbevare posen min så han ikke skulle tro jeg stjal, men han lo bare godt av hele greia.

Anonymkode: 97a01...9db

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror helt ærlig ikke at de båndene er rene eller? 

Anonymkode: 6f48f...cc3

• Liker 5
Skrevet

Står det ikke skilt mange steder om at man skal vise pose/veske/sekker uoppfordret? Eller er det legitimasjon? 

Det sagt, jeg har aldri gjort det. 

Skrevet

Nei, de får spørre om de lurer på om jeg stjeler. 

Skrevet

Nå minte du meg på at jeg pleide å gjøre dette tidligere. Mulig det stod noe om at man skulle gjøre dette uoppfordret tidligere. Lenge siden jeg har gjort det nå.

Det blir vel mer og mer vanlig at man har med seg flere handleposer inn på forskjellige butikker når man handler på sentere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...