exictence Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 (endret) Jeg tror i gamle dager var det vanlig i de "penere hjem" å ha vask på barne- og gjesterommene. Som gjest, ville du foretrukket å ha det? Hva ville du hatt i ditt hjem på gjesterommene? Det er snakk om 2 gjesterom. Fordeler: Så kunne gjesten vasket seg, pusset tenner for seg selv der. Du kunne hatt mer privatliv på badet, men allikevel, gjesten må inn på do, og for å dusje. Ulemper: Du måtte renholde flere vasker. Du kunne hatt luft eller plass til noe annet der i stedet. Litt lett for å sprute vann eller vanndråper utenfor vasken. Det vil da bli vått på gulvet eller veggene. Ikke akkurat mye beskyttet som i våtrom. Endret 30. september 2019 av exictence
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Jeg ville heller satset på et gjestebad. En vask på rommet er ikke mye til hjelp hvis du ikke har toalett. Anonymkode: 2fcce...908 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 Det er jo fullstendig bortkastet. Det er jo verre å dele dusj og toalett med folk enn vask. Unnskyld, men dette kommer til å se helt teit ut. Bygg et skikkelig gjestebad om du føler det er et behov. Anonymkode: eab35...43b 8
Macro Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo fullstendig bortkastet. Det er jo verre å dele dusj og toalett med folk enn vask. Unnskyld, men dette kommer til å se helt teit ut. Bygg et skikkelig gjestebad om du føler det er et behov. Anonymkode: eab35...43b Ikke meningen å være anonym. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Hmm, minner om kasernen på madla. Anonymkode: ee460...e0e
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ville heller satset på et gjestebad. En vask på rommet er ikke mye til hjelp hvis du ikke har toalett. Anonymkode: 2fcce...908 Helt enig. Men nå er det sånn at de vaskene er der. Og det er dessverre ikke aktuelt med et gjestebad. Jeg kunne godt tenke meg å fjerne dem. Nå har jeg sagt min mening allerede. Samtidig er jeg ikke for å fjerne noe som allerede er. Men akkurat vaskene synes jeg veldig lite om. Men noen i familien er veldig for å ha dem, og sier at ALLE gjester synes det er greit å ha egen ask på rommet.
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fullstendig bortkastet. Det er jo verre å dele dusj og toalett med folk enn vask. Unnskyld, men dette kommer til å se helt teit ut. Bygg et skikkelig gjestebad om du føler det er et behov. Anonymkode: eab35...43b 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmm, minner om kasernen på madla. Anonymkode: ee460...e0e Ha, ha. Glad jeg tok det opp. Synes også det er helt teit. Men som sagt, de vaskene er allerede der, og min familie har lyst til at de skal være der. Nå er det jeg som bestemmer og har det siste ordet, og min mann mener og de skal fjernes.
Macro Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, exictence skrev: Helt enig. Men nå er det sånn at de vaskene er der. Og det er dessverre ikke aktuelt med et gjestebad. Jeg kunne godt tenke meg å fjerne dem. Nå har jeg sagt min mening allerede. Samtidig er jeg ikke for å fjerne noe som allerede er. Men akkurat vaskene synes jeg veldig lite om. Men noen i familien er veldig for å ha dem, og sier at ALLE gjester synes det er greit å ha egen ask på rommet. Om vaskene allerede er der så forandrer jo det saken veldig. Hadde jeg vært gjest så hadde jeg gjort ALT på det badet som har alt, og latt være å bruke den på rommet.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Jeg bodde på gammelt hybelhus da jeg gikk på gymnaset, og da hadde vi vask på rommet og do/dusj felles på gangen. Syns vask på rommet da var supert, så slapp jeg ut for å pusse tenner, vaske ansiktet, sminke meg osv. Anonymkode: 57b47...06d 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 (endret) Er det slik som dette du mener ? Siden det var slike de hadde på gjesterommene/soverommene for å vaske seg på morgenen. Ikke en vask som hang fast i veggen. Endret 30. september 2019 av Aragorn ll Elessar
Macro Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm, minner om kasernen på madla. Anonymkode: ee460...e0e På kanserna på setermoen skjønte de at det var et teit opplegg, så der bygges det om til både dusj, do og vask på hvert rom😁
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 Hvem er det som vil at vaskene skal være der? Anonymkode: 563b4...12e 1
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde på gammelt hybelhus da jeg gikk på gymnaset, og da hadde vi vask på rommet og do/dusj felles på gangen. Syns vask på rommet da var supert, så slapp jeg ut for å pusse tenner, vaske ansiktet, sminke meg osv. Anonymkode: 57b47...06d Ja, det er jo de fordelene disse familiemedlemmene mine argumenterer med. Men det er gjesterom, dvs hos oss blir det noen gjester som overnatter høyst noen netter av gangen når de er på besøk. @Aragorn ll Elessar, nei, det er ganske store vasker med spring som er montert inn i veggen med innlagt vann.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 Når det allerede er vask der, så er det ett gammelt hus? Da er det vel litt av sjarmen med å ha de der på gjesterommene. Jeg vet ikke hvordan det ser ut, men ser det greit ut ville jeg hatt dem der. Hva annet skal være der? Blir det hull i veggen du må dekke over? Anonymkode: b7388...971 4
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #15 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det allerede er vask der, så er det ett gammelt hus? Da er det vel litt av sjarmen med å ha de der på gjesterommene. Jeg vet ikke hvordan det ser ut, men ser det greit ut ville jeg hatt dem der. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva annet skal være der? Blir det hull i veggen du må dekke over? Anonymkode: b7388...971 Anonymkode: b7388...971 Er ikke pent, etter min smak. Det er forholdsvis moderne heldekkende hvite vasker. Fins ikke sjarmerende, synes jeg. Hadde det vært gamle pene vasker, synes jeg også de hadde hatt sin sjarm. Men det ser helt greit ut, liksom. Blir et hull i veggen der, ja, hvis vi fjerner dem. Tenkte egentlig å ha ingenting der. Godt med luft, god plass, et sted å legge fra seg noe for en gjest. Det står seng like ved siden av vasken. Det blir nok sikkert værende slik, siden det allerede er slik. Ville bare gjerne høre om hva andre mente om det å har vask på rommet, om det var å foretrekke eller ikke. For deg som gjest, og for deg som bor der (du har jo vask på eget bad, og gjesten får selvsagt bruke den).
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #16 Skrevet 30. september 2019 Måtte selvfølgelig dekke over hullet. Vet ikke hvordan. Jeg ville kanskje hatt noen hyller der?
Notisblokk Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 Hvis det er moderne hvite vasker uten sjarm ville jeg tatt dem vekk. Du kan ha ett stort speil over hullene i veggen for eksempel. Du kan jo styre med sparkling, men også bare dette en enkel hvit plate over og ha en større plante på gulvet som tar fokus fra platen. 2
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #18 Skrevet 30. september 2019 44 minutter siden, Notisblokk skrev: Hvis det er moderne hvite vasker uten sjarm ville jeg tatt dem vekk. Du kan ha ett stort speil over hullene i veggen for eksempel. Du kan jo styre med sparkling, men også bare dette en enkel hvit plate over og ha en større plante på gulvet som tar fokus fra platen. Takk. Det var en god ide med å dekke med et speil. Tror jeg godt kunne tenke meg å ha et høyt speil der. Jeg kan ikke helt bestemme meg enda om jeg vil beholde vaskene, så de farvel være der en stund til jeg blir mer sikker.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 Jeg ville absolutt bevart vasken! Det er jo kjempepraktisk! Mormor har vask på gjesterommet i huset sitt, og jeg har alltid syntes det har vært greit å kunne vaske ansikt og pusse tenner der, i tillegg til å hente vann hvis man er tørst på natten. En venninne av meg hadde også vask på rommet sitt da hun bodde hjemme som barn/ungdom, og den var jeg misunnelig på. Det virket så praktisk å kunne sminke seg der osv. Jeg ville i hvert fall satt pris på den vasken som gjest :) Anonymkode: d2a74...9e7 5
exictence Skrevet 30. september 2019 Forfatter #20 Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville absolutt bevart vasken! Det er jo kjempepraktisk! Mormor har vask på gjesterommet i huset sitt, og jeg har alltid syntes det har vært greit å kunne vaske ansikt og pusse tenner der, i tillegg til å hente vann hvis man er tørst på natten. En venninne av meg hadde også vask på rommet sitt da hun bodde hjemme som barn/ungdom, og den var jeg misunnelig på. Det virket så praktisk å kunne sminke seg der osv. Jeg ville i hvert fall satt pris på den vasken som gjest Anonymkode: d2a74...9e7 Ser det og Fint du deler ditt synspunkt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå