AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Del Skrevet 30. september 2019 Fastlegen skal nå søke om botox for migrene for meg. Jeg har prøvd ut medisiner i over et år uten hell nå. Jeg har tidligere satt botox av kosmetisk sykepleier i panne, sinnarynke og kråketær og følte at både panne og sinnarynke hjalp mot det tungheten i pannebrasken som jeg føler mellom anfall. Brynene ble også løftet og det hjalp også. Kråketærene var jo bare kosmetisk 😊 Så mitt spørsmål er; vil nevrologen kunne sette botox for å heve bryn, slappe av i panne og sinnarynke? Kråketærene skjønner jeg at de ikke setter i da. Også er jeg jo litt forfengelig og har opplevd litt bølger i panne etter ujevn botox ved en tidligere behandling. Vil nevrologen ta noen kosmetiske hensyn så jeg slipper å gå rundt med skjev panne? Lurer også på om det er jeg som henter ut botoxen på apoteket og tar med meg til og fra nevrologen? Noen som vet hva det koster? Vil man ha effekt etter første runde eller vil man måtte prøve det i noen omganger før migrenen evt letter? Anonymkode: 86d2e...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 4. oktober 2019 #2 Del Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Botox mot migrene settes alltid etter PREEMPT-protokollen, som er en metode forskerne gjennom flere års utprøving har funnet frem til at fungerer mest effektivt for å forebygge migreneanfall. Under er oversikt over punktene. Hvis du skal ta hos en nevrolog i selvstendig praksis, henter du vanligvis Botox på apoteket selv og tar med til nevrologen. Først vil nevrologen søke HELFO om at du får det dekket på blå resept. Det får man etter bestemte kriterier (Diagnose kronisk migrene (Dvs. over 15 hodepinedager pr. måned hvorav 8 migrenedager), forsøkt 2 eller flere forebyggende medikamenter uten nok effekt). Sykehusene har selv lager av Botox, der trenger du bare møte opp uten å ta med eller tenke på kostnad. Det er vanlig å prøve det ut 2 - 3 ganger om effekten ikke kommer etter første behandling. Noen opplever akkumulert effekt, dvs. at man blir bedre over tid. Ønsker deg lykke til! Håper du blir bedre av migrenen, som er en tung sykdom å ha. Den påvirker funksjonsevnen vår veldig. PS: Jeg opplevde at sinnarynken ble nesten borte. Endret 4. oktober 2019 av Kalevala La til info om sinnarynke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #3 Del Skrevet 4. oktober 2019 På 30.9.2019 den 9.47, AnonymBruker skrev: Så mitt spørsmål er; vil nevrologen kunne sette botox for å heve bryn, slappe av i panne og sinnarynke? Nei, selvfølgelig ikke. Du får dekket for å bli bedre av migrene, ikke for å fikse på utseendet ditt. Anonymkode: ccc76...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #4 Del Skrevet 4. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvfølgelig ikke. Du får dekket for å bli bedre av migrene, ikke for å fikse på utseendet ditt. Anonymkode: ccc76...6da Leste du det jeg skrev? Mulig jeg ikke var tydelig nok, men det å få løftet brynene hjelper på migrenen og på den tyngdefornemmelsen jeg har mellom anfallene. Kråketærene er kun kosmetisk så hadde jeg spurt om det hadde svaret ditt vært passende. Anonymkode: 86d2e...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå