AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #1 Skrevet 30. september 2019 Jeg har en voksen stesønn (20 år) som jobber skift og bor hjemme i helgene. En fredag hadde jeg akkurat ryddet bort siste lass med rene klær, alle skittentøyskurver var omtrent tomme og vaskemaskinen sto åpen og tom. Det var helg! og jeg gledet meg til en helg uten klesvask. Fredags kveld kommer stesønn hjem og vipps så er alle skittentøyskurver stappfulle og rinner nesten over!! (jeg overdriver ikke). Jeg sier klart ifra til hans far at han får be sønnen vaske disse klærne selv, og at det kan være lurt å sette på en maskin allerede i kveld. Dette "glemmer" far, og alt ser like bomba ut på lørdags morgen. Han sier fortsatt ingenting til sønnen sin. Jeg tenker "okay, så får jeg bare holde ut med bomba vaskerom i helgen" og bestemte meg for å holde fast ved null klesvask denne helgen. Jeg hadde jo sagt ifra. Så kommer søndags kveld 21:15. Stesønnen er panisk og superstresset fordi han ikke har rene klær til han skal reise mandags kjempetidlig morgen. Han måtte stå opp i natt for å sette på tørketrommelen og vekte hele huset med støvsuger og bråk. Stesønn og FAR er skikkelig sure på meg????? Fordi jeg ikke har vasket klær i helgen.. Så kommer neste helg (denne helgen). Nøyaktig samme scenario... Og det ender opp med at de er sure på meg... Jeg satte meg ned å forklarte begge to at å bli sur på meg er HELT feil i denne situasjonen. Jeg er ikke en slave, og en 20 åring må kunne sette på en maskin når han ser at kurvene blir full. Hva syns dere? Anonymkode: fbf44...ef7 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #2 Skrevet 30. september 2019 Ja, det er helt feil av dem. Jeg skjønner ikke hvorfor han tror klærne blir vasket bare han legger dem på vaskerommet, hvorfor skulle du (eller faren for den saks skyld) vaske dem? Kanskje du skal komme problemet i forkjøpet og bare reise bort neste helg? Anonymkode: 15dca...435 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er helt feil av dem. Jeg skjønner ikke hvorfor han tror klærne blir vasket bare han legger dem på vaskerommet, hvorfor skulle du (eller faren for den saks skyld) vaske dem? Kanskje du skal komme problemet i forkjøpet og bare reise bort neste helg? Anonymkode: 15dca...435 jeg skal faktisk bort neste helg, så dette blir spennende Anonymkode: fbf44...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 Helt latterlig at en 20 åring ikke kan vaske sine egne klær, helt enig med deg! På fredag får du minne om stresset de foregående helgene og be han starte litt tidligere .Ikke gi deg her. Anonymkode: 357b5...706 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Hvorfor bor han "hjemme" i helgene, egentlig? Høres ut som om han har et annet hjem der han bor i uka?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 20 år!!! 20 år, og faren er sikkert ca 40! Vel de er ikke alene 🤣 Anonymkode: 1a9b8...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt latterlig at en 20 åring ikke kan vaske sine egne klær, helt enig med deg! På fredag får du minne om stresset de foregående helgene og be han starte litt tidligere .Ikke gi deg her. Anonymkode: 357b5...706 Enig. Jeg sier ikke fra om noe. Jeg ber far om å gjøre det. Jeg har gitt opp det å være "ond stemor" som ber stebarna om å rydde etter seg. Det var kun meg som satte krav her i huset en stund, derfor har jeg sluttet med det og ber heller far gjøre det. 4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Hvorfor bor han "hjemme" i helgene, egentlig? Høres ut som om han har et annet hjem der han bor i uka? Han jobber skift som lærling man-torsdag. Anonymkode: fbf44...ef7
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Med to (!) så bortskjemte og barnslige menn i huset så hadde jeg begynt å vaske kun mitt eget, og til evt barn. Så kan de sitte der og være sure. De velger selv om de går nakne eller med skitne klær. Eller begynner å vaske klær som normale voksne folk. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #9 Skrevet 30. september 2019 Her har du grunnen til at han har en eks. Lykke til og stå på krava Anonymkode: 7ecce...a16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå