Gå til innhold

Dørskilt med mine/dine/våre/helgebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dørskiltet deres ut, dere som har slikt - og som har dine/mine/våre og helgebarn? 

Anonymkode: 54301...086

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser rotete ut, men alle er med. 

Anonymkode: e42e1...1eb

• Liker 2
Skrevet

Ser vanlig ut. 

Mor/far + barnas navn etter alder uavhengige av om de er mine/hans/felles. 

Anonymkode: d1e14...470

• Liker 15
Skrevet

Har ikke det. Men jeg ville nevnt alle som bor der (Om det så bare er av og til). 

F eks så bor Anne og Per der hele tiden. De har hver sine barn og felles barn. 

Dørskiltet (Hvis du absolutt må ha det) ville vært:

Anne og Per

Nils, Anders, Tor, Stine og Kari. 

(Og hvem som er hvem sin, og hvor ofte de er der har ikke så mye å si)

• Liker 13
Skrevet

Selvsagt har man alle barna! Noe annet ville jo vært veldig dårlig goort, og helt unødvendig. 

Anonymkode: d1e14...470

• Liker 16
Skrevet

På huset har vi ikke dørskilt, har bare husnr. Men på leiligheten vår, i blokk, så har vi etternavnet festet på postkassen, og etternavn på dørklokken, også etternavn på døren vår.

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Vi har "Her bor: og alle navnene (etter alder)

Viktig at alle er med! Stebarna mine sin stefar har laget ett hvor det bare står her bor familien "Hansen". Og da utelukkes stebarna siden de ikke har etternavnet til stefar (mens mor, nye søsken og stefar har dette). De syns det er utrolig sårt

Skrevet

Enten alle barn, eller ingen. Kommer litt an på etternavn og. Om dere har bare to forskjellige etternavn, så kan bare de føres opp. 

Anonymkode: 45eed...fc8

• Liker 1
Skrevet

Vi har fire forskjellige etternavn, så løsningen vår er 

Fullt navn pappa, fullt navn mamma, fornavn på alle unger sortert etter alder. Eldst først. 

Anonymkode: ada67...7ef

• Liker 3
Skrevet

Dørskilt: Alle med uavhengig om hvor mye de er der. 

Postkasse: Kun de som har postadresse der, dvs de som bor der fast. 

Anonymkode: 1f6d6...8be

• Liker 4
Skrevet

Familien etternavnet til oss begge 

Anonymkode: 69fa1...796

Skrevet

Det holder med familiens etternavn. Alle navnene oppramset og endel merkelige dobbeltnavn/mammabloggernavn ser rotere og litt trashy ut. 

• Liker 6
Skrevet

Her har vi alle fornavnene, etter alder. 

Det er viktig å få med alle uansett om de ikke er der så mye. Min eldste sønn får ikke være med på dørskiltet hos sin far fordi fruen mener han ikke er der nok.. det er sårt for han:(

Anonymkode: b57c8...990

• Liker 2
Skrevet

Vi har:

Velkommen til 

Far, mor

Eldste datter far som er hos oss 2 ganger i året, eldste sønn mor som er hos oss en helg i mnd, de to felles barna som bor fast. 

For mange etternavnkombinasjoner til at de er med. 

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi alle fornavnene, etter alder. 

Det er viktig å få med alle uansett om de ikke er der så mye. Min eldste sønn får ikke være med på dørskiltet hos sin far fordi fruen mener han ikke er der nok.. det er sårt for han:(

Anonymkode: b57c8...990

Er det virkelig noe barn går og tenker på? 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette er nok noe mor har fått for seg fordi hun misliker fars nye kone som hun konsekvent kaller "fruen". 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette legger de merke til og tenker på.. Her kom de hjem og gråt da stefar hadde hengt opp navneskilt som de ikke var med på.. Og da nytt søsken ble født her, klaget de at navnet ikke var med på postkasse eller dørskilt. Vi har ordnet nytt dørskilt, men ikke postkassen enda

Skrevet
53 minutter siden, kruspersilletaco said:

Ja, dette legger de merke til og tenker på.. Her kom de hjem og gråt da stefar hadde hengt opp navneskilt som de ikke var med på.. Og da nytt søsken ble født her, klaget de at navnet ikke var med på postkasse eller dørskilt. Vi har ordnet nytt dørskilt, men ikke postkassen enda

Jeg er selv skilsmissebarn, og jeg husker jeg tenkte tanken. Pappa bodde i en by et stykke unna, gift med ei annen dame med to halvvoksne barn. De hadde alles fornavn på døra, til tross for at den eldste flytta ut omtrent samtidig som pappa flytta inn. Mitt og mine søskens navn, - hvorfor skulle de stå der..., liksom? Vi ble stadig ekskludert de årene det ekteskapet varte. Det merka vi. Jeg følte at vi var feilplasserte alle sammen. Hos mamma har alles fulle navn stått på postkassa fram til vi flytta ut av redet, men som "Hilde Sand", "Heidi, Charlotte og Jannike Berge". Mamma hadde flere forhold bak seg, men det varte aldri. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde bare etternavn (to ulike). 

Hadde lenge lyst til å lage nytt, da hadde selvfølgelig alle vært med, sannsynligvis etter alder (men jeg kom aldri så langt, og nå etter at vi malte huset har selv ikke skiltet med etternavn kommet opp igjen 😂

På innsiden av lokket til postkassa står alle navnene fortsatt, selv om de tre eldste er spredt for alle vinder i ulike byer med studier og jobb. 

Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Jeg er selv skilsmissebarn, og jeg husker jeg tenkte tanken. Pappa bodde i en by et stykke unna, gift med ei annen dame med to halvvoksne barn. De hadde alles fornavn på døra, til tross for at den eldste flytta ut omtrent samtidig som pappa flytta inn. Mitt og mine søskens navn, - hvorfor skulle de stå der..., liksom? Vi ble stadig ekskludert de årene det ekteskapet varte. Det merka vi. Jeg følte at vi var feilplasserte alle sammen. Hos mamma har alles fulle navn stått på postkassa fram til vi flytta ut av redet, men som "Hilde Sand", "Heidi, Charlotte og Jannike Berge". Mamma hadde flere forhold bak seg, men det varte aldri. 

Jeg kan også bekrefte at det kan være sårt når en foreldrer får seg ny "hovedfamilie", som en selv ikke er invitert som en naturlig del av. Husker det kom opp familiebilder i stuen med foreldrer + ny ektefelle, og deres felles barn. Ikke meg. Hvis jeg ikke var på dørskiltet hadde det vært samme feelingen. 

Anonymkode: 83091...ad4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...