AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Del Skrevet 29. september 2019 Permisjonen min var over i forrige uke, og jeg har tatt 1 uke ferie. På torsdag begynner jeg på jobb, men jeg er blitt kraftig forkjølet og er uten stemme og sover ikke om natten pga hoste og press i hodet. Har jeg rett på egenmeldingsdager, eller må jeg ringe lege i morgen for å be om sykemelding..? Anonymkode: b8fb8...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 29. september 2019 #2 Del Skrevet 29. september 2019 Du begynner på jobb på torsdag. Godt mulig du har kommet deg nok til å gå på jobb da... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Del Skrevet 30. september 2019 Ja, ring legen i morgen å si at du trenger sykemelding til torsdag for da vil du mest sannsynlig være syk. 😂 Er du virkelig seriøs? Anonymkode: 5b134...9c6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Del Skrevet 30. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ring legen i morgen å si at du trenger sykemelding til torsdag for da vil du mest sannsynlig være syk. 😂 Er du virkelig seriøs? Anonymkode: 5b134...9c6 Nå er det jo mulig å sykemeldes fra ferie da, så det kan jo hende TS lurer på om hun kan få sykemelding fra mandag. Anonymkode: 1e293...db8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Del Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo mulig å sykemeldes fra ferie da, så det kan jo hende TS lurer på om hun kan få sykemelding fra mandag. Anonymkode: 1e293...db8 Hvorfor babler hun da om egenmelding? Anonymkode: 5b134...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Del Skrevet 30. september 2019 Ikke rett på egenmelding nei. Anonymkode: 5cb5e...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Del Skrevet 30. september 2019 Er du for syk til å dra på jobb på torsdag, må du ha sykemelding. Tror du må jobbe i 4 uker etter foreldrepermisjon før du har rett på å bruke egenmelding. Anonymkode: fefbf...8dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Del Skrevet 30. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Permisjonen min var over i forrige uke, og jeg har tatt 1 uke ferie. På torsdag begynner jeg på jobb, men jeg er blitt kraftig forkjølet og er uten stemme og sover ikke om natten pga hoste og press i hodet. Har jeg rett på egenmeldingsdager, eller må jeg ringe lege i morgen for å be om sykemelding..? Anonymkode: b8fb8...e5f Det er MANDAG idag. Du har TRE hele dager på deg til å bli bedre av forkjølelsen. Ta to paracet om morgenen og kom deg på jobb! Her høres det ut som om du leter etter en grunn for sykmelding. Anonymkode: 6e606...59b 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 30. september 2019 #9 Del Skrevet 30. september 2019 Normalt vil du heller ikke ha rett på sykmelding før etter 4 uker, og da gjelder ikke ferie som gjenopptatt arbeid. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Del Skrevet 30. september 2019 34 minutter siden, Mariss@68 skrev: Normalt vil du heller ikke ha rett på sykmelding før etter 4 uker, og da gjelder ikke ferie som gjenopptatt arbeid. Det er ved ulønnet permisjon. Anonymkode: 5b134...9c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. september 2019 #11 Del Skrevet 30. september 2019 53 minutter siden, Mariss@68 skrev: Normalt vil du heller ikke ha rett på sykmelding før etter 4 uker, og da gjelder ikke ferie som gjenopptatt arbeid. Så det vil si at om man blir syk rett etter foreldrepermisjon så får man ugyldig fravær og ingen lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Del Skrevet 30. september 2019 2 minutter siden, Thyra skrev: Så det vil si at om man blir syk rett etter foreldrepermisjon så får man ugyldig fravær og ingen lønn? Nei, det er kun om man har hatt ulønnet permisjon. Sykemelding har man uansett rett på, er sykepenger man ikke får. Anonymkode: 5b134...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Del Skrevet 30. september 2019 Å kjære vene. Jeg skrev feil. Jeg mener tirsdag. Jeg begynner på jobb i morgen. Ellers takk for hyggelige kommentarer, KG er virkelig en koselig plass av og til. Anonymkode: b8fb8...e5f 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Del Skrevet 30. september 2019 Jeg jobber for øvrig i butikk med en gjevn strøm med kunder hvor jeg jobber veldig aktivt med salg, og ikke bare står i kassa og scanner varer. Uten stemme og med snørr som renner konstant er jeg til like mye hjelp som en vaskekost. Anonymkode: b8fb8...e5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #15 Del Skrevet 30. september 2019 23 minutter siden, Thyra skrev: Så det vil si at om man blir syk rett etter foreldrepermisjon så får man ugyldig fravær og ingen lønn? Ja, da må du søke sykepenger selv fra nav. Anonymkode: 5cb5e...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #16 Del Skrevet 30. september 2019 1 time siden, Mariss@68 skrev: Normalt vil du heller ikke ha rett på sykmelding før etter 4 uker, og da gjelder ikke ferie som gjenopptatt arbeid. Tull og tøys! Sykemelding og sykepenger har man rett på, foreldrepermisjon gir rett til sykepenger på lik linje som arbeid. Egenmelding kan derimot ikke brukes før man har gjenopptatt arbeidet i 16 dager. Anonymkode: a8111...e64 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #17 Del Skrevet 30. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, da må du søke sykepenger selv fra nav. Anonymkode: 5cb5e...f78 Hvorfor sier du ja? Man får verken ugyldig fravær eller uten lønn. Anonymkode: 5b134...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. september 2019 #18 Del Skrevet 30. september 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er kun om man har hatt ulønnet permisjon. Sykemelding har man uansett rett på, er sykepenger man ikke får. Anonymkode: 5b134...9c6 Man får ikke sykepenger etter ulønnet permisjon, eller etter foreldrepermisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #19 Del Skrevet 30. september 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å kjære vene. Jeg skrev feil. Jeg mener tirsdag. Jeg begynner på jobb i morgen. Ellers takk for hyggelige kommentarer, KG er virkelig en koselig plass av og til. Anonymkode: b8fb8...e5f Ignorerer dumme kommentarer. Om det så var torsdagen du skulle begynne, er det uansett greit å være klar over at du ikke kan bruke egenmelding 😊 god bedring 😘 Anonymkode: fefbf...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #20 Del Skrevet 30. september 2019 I denne artikkelen står svar på det du lurer på med henvisning til lovtekst https://www.leder.no/sykefravaer/egenmelding/artikkel/Egenmeldingsrett-etter-foreldrepermisjon jeg siterer; Etter foreldrepermisjon og andre lovbestemte permisjoner må arbeidstakeren være tilbake i arbeid i 4 uker før vedkommende har rett på sykepenger eller omsorgspenger fra arbeidsgiver [...]Blir arbeidstakeren syk før vedkommende har opptjent sykepengerett fra arbeidsgiver må den ansatte dokumentere fraværet med sykmelding og fremsette krav om sykepenger til NAV. Anonymkode: 26744...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå