Gå til innhold

Drar ALLE på bryllupsreise?

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Det er ikke aktuelt for oss å reise på bryllupsreise, vi har ikke råd, og får ikek barnevakter heller. Er det bare oss som ikke reiser av gårde på dyr ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noen "trøst" så har ike vi vært på bryllupsreise heller. Vi hadde riktignok bestilt oss 1 ukes tur, men denne bestemte vi oss for å droppe ca 1 mnd før brylluoet. Vi endte nemlig opp med å kjøpe oss hus og synes det var litt viktigere å prioritere enn en bryllupsreise. Vi får heller ta en tur senere når vi har bedre råd.

Men vi tok 1 uke ferie alene etter bryllupet, og det var så utrolig koselig og deilig. Da fikk vi tid til å fordøye alle inntrykkene i ro og fred. Og det beste av alt var at det ikke kostet oss noen ting der vi var!

Skrevet

Vi prioriterte det. Det er jo ENESTE sjansen vi har :wink: Synes ikke det blir det samme aa ta en "bryllupreise" senere.

Men hvis dere har daarlig raad, trenger det aa vaere saa dyrt da? har dere ikke en hytte eller noen venner el familie med hytte som dere kan laane? Det er jo det aa vaere alene, nyte god mat (og helst godt vaer) som er det viktigste -i hvertfall for meg!

Det er jo ingen problemer aa finne en romantisk ferie hvis man bruker masse penger! hvis ikke maa man bar vaere litt kreativ!!

men jeg angrer ikke et sekund paa vaar bryllupsreise, selv om det ble dyrt! (det er et minne for livet!!)

Skrevet

Vi kommer ikke til å ha den tradisjonelle bryllupsreisen rett etter vielsen. Det kommer mange mennesker langveisfra (USA, Tyskland og NordNorge) til bryllupet vårt, så vi ønsker å ha tid sammen med dem når de først har kommet. Men vi planlegger å ta en tur noen måneder etter bryllupet, men hvor og hvor lenge vet vi ikke. Vi ser alltid etter nye muligheter for flotte reisemål, så vi ser ikke på det som viktig å ha en bryllupsreise. Reisene våre har alltid vært flotte og spesielle, så de vil vi fortsette med - uavhengig av bryllup eller ikke. Så å ikke ha vanlig bryllupsreise er jo helt ok, penger er klart avgjørende. Her må man gjøre det som både passer paret og lommeboken! Hadde ikke giddi å ruinert meg for en bryllupsreise eller tatt opp ekstra lån osv.

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vi prioriterer å reise bort, og tar heller med oss bryllupet til utlandet! :)

Man trenger jo ikke å dra på noen lang dyr tur, men å gifte seg på lørdag for så å gå på jobb igjen på mandag er uaktuelt for meg. Vil nyte tiden som nygift, ikke gå rett tilbake til hverdagen. Faktisk ser jeg på dagene rett etter bryllupet som minst like viktig som selve bryllupsdagen! Så vi legger opp til et par romantiske, eksotiske uker, i stedet for bare en dag.

Skrevet

Vi tog ingen traditionell bröllopsresa, i stället åkte vi till och från från Stockholm till vårt bröllop i Kristiansund på motorcyklar, genom svensk natur, norska fjell, fjordar och landskap.

Resan till och från bröllopet blev fin och härlig, tiden på plats i Norge före och efter vigeln var mycket härlig. Jag skulle inte för allt i världen byta det mot en resa till solen (vi hade ju sol i Norge :-) ).

Hela vårt bröllop var "budget", utan att snåla. Min håruppsättning och sminkning gjorde vi själva, hade borgerlig vigsel och middag i sommarhuset med närmaste familjen. Mysigt och intimt - precis som vi ville ha det!

Skrevet

Foreløpig ser det ikke ut til at vi har råd til å reise heller :( Vi har snakket litt om å reise bort på et års bryllupsdagen i stedenfor. Men jeg tror vi kommer til å ta et par dager fri rett etter bryllupet og bare nyte fritiden sammen :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal reise til Italia i 14 dager rett etter bryllupet, og jeg gleder meg veldig til det. Men hvis vi ikke hadde hatt råd til en slik bryllupsreise ville vi uansett spart en uke ferie og reist på hytta eller noe sånt. Noe som koster mindre - men likevel gir muligheten til å slappe av og være sammen. Rett på jobb på mandag må jo være pyton...

Skrevet

heisann!!

vi var også veldig i tvil på hva vi skulle gjøre...bryllupsreise med bare oss to eller en liten famileferie med vår datter på da nesten 2 år :roll: ...men da satte familie og venner foten ned....de skal være barnevakt og argumentet var :tilbake til hverdagen på mandag etter,er en nedtur..så nå har min forlovede sagt at bryllupsreise skal det bli(bare noen dager) og jeg skal få vite hvor....sammen med morgengaven....åhhhh....er så spent!!! :hoho::hoho:

men bare så det er sagt..det trenger ikke være noen dyr reise...det viktigste er vel å være sammen ...og nyte "hvetebrøds-dagene"...er det ikke det de heter?? :ler:

lykke til!!

Gjest Solskinn
Skrevet

Vi skal ha en uke fri, det er alle planene vi ha enn så lenge. Har vi penger skal vi stå på ski (gifter oss på vinteren, ja :roll: ), har vi ikke drar vi på en hytte og koser oss med hverandre! :briller:

Skrevet

vi reiste på bryllusreise 1 uke etter bryllupet. Vi hadde spart litt til nettop dette.

MEN jeg har et tips: sjekk reiser på nettet, da blir det MYE billigere enn om man bestiller gjennom byrå. Man kan bestille flybilletter og hotellrom på nettet-prøv! Det trenger slett ikke koste mange penger.

Ellers så hadde det jo kanskje gått ann å låne en hytte eller noe slik at dere kommer dere vekk og får slappet litt av sammen...

Skrevet

Hei!

Litt samme problemstilling for oss. Vi har en liten datter som vi nødig reiser fra mer en en natt eller to. Er dessuten ikke så veldig reisevante noen av oss, så det å ha med seg en ni måneder gammel baby som krabber rundt omkring, til syden eller lignende frister ikke så veldig. Vi har imidlertid bestemt oss for å ta et par netter på et hotell ikke så langt unna der vi bor. Bare for å komme oss unna litt. Hadde vi ikke hatt barn så hadde vi nok tatt en vanlig billigtur til syden rett etter bryllupet. Min tilkommende har to uker med pappapermisjon rett etter bryllupet, og jeg har for tiden fødselspermisjon, så vi får ivertfall kost oss sammen noen dager før hverdagen begynner igjen. Det tror jeg er nokså viktig. Er enig med de her inne som mener at jobb på mandag rett etter må være helt pyton. Kos dere sammen og prøv å ta et par dager fri, det er kvaliteten og ikke kvantiteten som teller!

Lykke til!

Masse klemmer fra Vekten :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...