AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Hei du! Jeg går nå 2.året på grunnskoleutdanningen og holder på å velge mitt siste undervisningsfag. Norsk, gym og samfunnsfag ser ut til å bli fagkombinasjonen min. Vil dette enkelt føre til jobb og kontaktlærerstilling tror du? hvilke fagkombinasjon har du? søkte du lenge før du fikk jobb I ungdomsskolen? takk for svar! Anonymkode: 8e358...ecf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Ja det høres ut som gode fag å ha. Kanskje lurt å satse på ett basisfag til etter hvert? Matematikk for eksempel? Det kommer jo helt an på hva skolen du søker jobb til trenger. For alt du vet trenger de helt andre fag akkurat når du søker. Jeg har norsk, samfunnsfag og spes.ped. Fikk vikariater etterpå som ikke var fagene mine i det hele tatt. Fikk også vikariat som gikk kun på spes.ped, noe som passet bra. Nå jobber jeg i en funksjonsstilling på vgs. Anonymkode: 86d10...9e4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Gode fag du har. Dersom jeg var deg, ville jeg tatt matematikk eller naturfag. Du har norsk, og da er du nesten garantert jobb og kontaktlærer, mens med engelsk f.eks. Får du enda et rettefag. Jeg er kontaktlærer, med historie og engelsk i utdanningen min, men underviser samf, krle, engelsk og norsk. Har en klasse i norsk, to i engelsk. Det er mye retting, spesielt rundt tentamener. Anonymkode: feb32...b5e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #4 Skrevet 30. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det høres ut som gode fag å ha. Kanskje lurt å satse på ett basisfag til etter hvert? Matematikk for eksempel? Det kommer jo helt an på hva skolen du søker jobb til trenger. For alt du vet trenger de helt andre fag akkurat når du søker. Jeg har norsk, samfunnsfag og spes.ped. Fikk vikariater etterpå som ikke var fagene mine i det hele tatt. Fikk også vikariat som gikk kun på spes.ped, noe som passet bra. Nå jobber jeg i en funksjonsstilling på vgs. Anonymkode: 86d10...9e4 Hvordan synes du det er å jobbe med spes ped?:) Anonymkode: 4660a...9cd
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #5 Skrevet 1. oktober 2019 På 29.9.2019 den 22.03, AnonymBruker skrev: Ja det høres ut som gode fag å ha. Kanskje lurt å satse på ett basisfag til etter hvert? Matematikk for eksempel? Det kommer jo helt an på hva skolen du søker jobb til trenger. For alt du vet trenger de helt andre fag akkurat når du søker. Jeg har norsk, samfunnsfag og spes.ped. Fikk vikariater etterpå som ikke var fagene mine i det hele tatt. Fikk også vikariat som gikk kun på spes.ped, noe som passet bra. Nå jobber jeg i en funksjonsstilling på vgs. Anonymkode: 86d10...9e4 funksjonsstilling- hva innebærer det? og regner med du er lektor siden du jobber på vgs. Anonymkode: 8e358...ecf
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #6 Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev: Gode fag du har. Dersom jeg var deg, ville jeg tatt matematikk eller naturfag. Du har norsk, og da er du nesten garantert jobb og kontaktlærer, mens med engelsk f.eks. Får du enda et rettefag. Jeg er kontaktlærer, med historie og engelsk i utdanningen min, men underviser samf, krle, engelsk og norsk. Har en klasse i norsk, to i engelsk. Det er mye retting, spesielt rundt tentamener. Anonymkode: feb32...b5e er ikke det slitsomt å undervise i 4 fag med tanke på å følge læreplaner osv? mye arbeid og vidt. Anonymkode: 8e358...ecf
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #7 Skrevet 1. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: er ikke det slitsomt å undervise i 4 fag med tanke på å følge læreplaner osv? mye arbeid og vidt. Anonymkode: 8e358...ecf Jo, det er jo mye jobb med årsplaner og periodeplaner, men må skvise inn tiden til det. Heldigvis er krle kun en time i uken. Anonymkode: feb32...b5e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #8 Skrevet 2. oktober 2019 På 30.9.2019 den 0.40, AnonymBruker skrev: Gode fag du har. Dersom jeg var deg, ville jeg tatt matematikk eller naturfag. Du har norsk, og da er du nesten garantert jobb og kontaktlærer, mens med engelsk f.eks. Får du enda et rettefag. Jeg er kontaktlærer, med historie og engelsk i utdanningen min, men underviser samf, krle, engelsk og norsk. Har en klasse i norsk, to i engelsk. Det er mye retting, spesielt rundt tentamener. Anonymkode: feb32...b5e Sykt at matte ikke er et rettefag! Anonymkode: 6ca46...ad8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #9 Skrevet 2. oktober 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykt at matte ikke er et rettefag! Anonymkode: 6ca46...ad8 Går mye kjappere å rette og karaktersette når det er enten feil eller rett. Anonymkode: 63b37...98e
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #10 Skrevet 2. oktober 2019 Jeg har kombinasjonen norsk og naturfag, og det vil jeg IKKE anbefale, det er vanskelig å få jobb. Jeg ville ikke hatt norsk og samfunnsfag heller, fordi det er den aller mest vanlige kombinasjonen. Men i grunnskolen får du uansett jobb og må uansett regne med å undervise i alle fag. Anonymkode: 87998...cf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå