Gå til innhold

Får man boliglån hvis man har betalingsanmerkninger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Dette gjelder ikke meg, men ei venninne og kjæresten hennes har store planer om at de skal selge hver sin leilighet og kjøpe seg noe større sammen.

De har et sykt forhold hvor det har vært slutt maaaange ganger og jeg vet at han har hatt tildels store betalingsproblemer. Han sto i fare for å miste leiligheten sin for en tid tilbake. Jeg mener derfor at det er sannsynlig at han har fått betalingsanmerkninger. (Det er også flere faktorer som gjør at jeg tror dette).

Man får jo ikke engang opprettet mobilabonnement med betalingsanmerkninger, så da får man vel i alle fall ikke boliglån?? Det første banken gjør når du søker om lån er jo å ta kredittskjekk.

Jeg skal ikke legge meg mer opp i det, men venninna mi, som tydeligvis ikke tør å spørre ham om han har betalingsanmerkninger, mener at det vel ikke er noe problem for de å få lån siden han har lån nå. Jeg mener det er en helt annen sak, banken vil vel ikke risikere mer enn de allerede gjør?

Skal ikke si noe til venninna mi om at jeg spør om dette her, men jeg er bare litt nysgjerrig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fritzz
Skrevet

Man får jo ikke engang opprettet mobilabonnement med betalingsanmerkninger, så da får man vel i alle fall ikke boliglån?? Det første banken gjør når du søker om lån er jo å ta kredittskjekk.

Hvis man har fast jobb, betalingsanmerkningene er gjort opp og man forøvrig fremstår som ryddig, samt har noe egenkapital er det slettes ikke umulig.

Gjest Tabby
Skrevet

Nye regler sier at på privatpersoner skal anmerkninger fjernes fra registerne med en gang de er registrert oppgjort, så om han tidligere har hatt anmerkninger på seg som er gjort opp er det ikke umulig. I tillegg spiller det jo inn hva de får på salg av leilighetene sine og evt annen egenkapital.

Gjest Violetta
Skrevet
Nye regler sier at på privatpersoner skal anmerkninger fjernes fra registerne med en gang de er registrert oppgjort' date=' så om han tidligere har hatt anmerkninger på seg som er gjort opp er det ikke umulig. I tillegg spiller det jo inn hva de får på salg av leilighetene sine og evt annen egenkapital.[/quote']

Har du en link som støtter de opplysningene? Jeg har nemlig lest at det skal gå et år etter at det er oppgjort...

Skrevet

Et vennepar av oss hadde flere anmerkninger og så fort de ble betalt, ble anmerkningene også slettet.

Så de var overlykkelige, da tok det ikke så lang tid før de kunne søke lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...