Gå til innhold

Uklar graviditetstest, vurderer å levere urinprøve hos legen i morgen.. men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Har IKM i morgen, og har fått en litt uklar graviditetstest som KAN tyde litt positiv. Jeg tenker å levere urinprøve hos legen i morgen, og evt få svar hos de. Jeg har så lyst til å inkludere samboeren min, men samtidig er jeg litt redd han skal bli i ekstase og få forhåpninger.. det er altså snakk om vår første. Hva ville dere gjort..?

Anonymkode: a80c4...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Levert urinprøve uten å si noe, så kan han heller bli glad om du er gravid 😊 Kan du legge ut bilde av testen?

Skrevet

Jeg ville ventet et par dager og tatt en ny før jeg gikk til legen. Det er billigere enn hvis testen er negativ hos legen.

Anonymkode: f84ec...8d7

• Liker 4
Skrevet

du kan jo bare ta en ny test selv i morgen eller om et par dager. Legekontorene bruker helt vanlig graviditetstester, så du tenger virkelig ikke bruke offentlige ressurser som du enkelt og billigere kan sjekke selv, Ha is i magen

Anonymkode: 26571...4ae

• Liker 25
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet et par dager og tatt en ny før jeg gikk til legen. Det er billigere enn hvis testen er negativ hos legen.

TS her! Jeg har frikort, så jeg betaler ikke for å sjekke hos legen:)

Skrevet
13 minutter siden, hotfudge skrev:

Levert urinprøve uten å si noe, så kan han heller bli glad om du er gravid 😊 Kan du legge ut bilde av testen?

Fargen er tydeligere her jeg har den:)

2286B23E-9A6F-4C31-A48B-E4B100928F3B.jpeg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du bruker offentlige ressurser uansett om DU ikke betaler for timen eller ikke. du bruker opp tid som andre har bruk for. Kjøp egen test og test et par dager etter IKM

• Liker 30
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pengene må tas fra ett sted.. 

Ikke bruk legekontoret til slikt tull. Ta en ny test om en dag eller to. 

Anonymkode: 27bb6...5c5

• Liker 14
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser kun en strek.. Ville også forventet en sterkere strek hvis forventet mens er i dag. Er du sikker på når du hadde eggløsning? 

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg ser dessverre ikke testen positiv ut? Men jeg håper jeg tar feil! 

Anonymkode: cd3d5...543

• Liker 2
Skrevet

Urinprøve hos lege vil ikke gi noe bedre svar enn en hjemme-test. Så du kan like gjerne ta en ny test hjemme i dag :) 

Anonymkode: 41331...102

• Liker 7
Skrevet

Er dere blinde, dere som bare ser en strek? Jeg ser to, men den ene er veldig svak ja. Ville ventet et par dager og testet på ny, ser ikke poeng i å gå til legen, de bruker jo vanlige tester de og. 

Anonymkode: b16f5...a3f

• Liker 4
Skrevet

Kan skimte en strek til ja, men burde kanskje vært sterkere ja hvis IKM er i dag? En digital burde slå ut nå hvis du er gravid :) Så jeg hadde heller tatt en digital, og droppet den legetimen :)

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frikort gjelder ikke for graviditetstest hos legen. Det er kun dersom testen er positiv du ikke betaler noe. Du betaler for materiell.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser to streker, og tror antagelig du er gravid, men kortere på vei enn du tror selv. Tipper du har hatt sen eggløsning. En annen mulighet er kjemisk graviditet og at du får mensen snart. 

Å gå til legen er ikke vits, de har mindre sensitive tester enn den tidligtesten du har brukt. Så når den blir såpass svak, vil den garantert være negativ hos lege. Vent et par dager og test med digital.

Anonymkode: d09a3...ae4

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes forøvrig det burde vært en selvfølgelig å inkludere samboeren din i dette. Om dere ikke kan være sammen om dette, både oppturer og nedturer, burde dere seriøst ikke få barn sammen. Han er en voksen mann, han må tåle en eventuell nedtur på samme måte som du må, det er jo helt latterlig å skulle skåne ham fra det.

Anonymkode: d09a3...ae4

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

du bruker offentlige ressurser uansett om DU ikke betaler for timen eller ikke. du bruker opp tid som andre har bruk for. Kjøp egen test og test et par dager etter IKM

Den andre streken ser ut som den kontroll streken veldig gråaktig alle tester har sånn man kan skimte om man virkelig glaner på den. Den ser negativ ut. Ikke bruk haste timer hos legen på slikt. Test om et par dager hvis du ikke får mens

• Liker 1
Skrevet

Er det rfsu test? Isåfall, jeg har fått slik strek på den tre ganger siste årene, uten å vært gravid. Ser grå ut og ikke rosa? 🙁

Anonymkode: 4b597...fe5

Skrevet

Digital test!!??

Anonymkode: e0158...2b4

Skrevet
På 29.9.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Javel, men jeg må fortsatt betale for din unødvendige bruk av offentlige ressurser

Anonymkode: ec605...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...