Gå til innhold

Budsjettvennlig laminatgulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen bra tips til et bra og billig laminatgulv til stue og mellomgang? Har tittet på dette fra IKEA, og vil aller helst ha lignende, men usikker på om dette er bra nok? Noen med noen erfaringer? 

94B3DC0A-F710-497E-8F98-FC5ED6753651.jpeg

Anonymkode: 81801...6ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får det du betaler for. Den laminaten der koster antagelig litt for lite til å være"stuevennlig". Uten å faktisk ha testet den vil jeg tro den er hard og kald å gå på. 

Skeptisk til ting som koster mindre enn en øl på restaurant

Skrevet
57 minutter siden, newman01 skrev:

Du får det du betaler for. Den laminaten der koster antagelig litt for lite til å være"stuevennlig". Uten å faktisk ha testet den vil jeg tro den er hard og kald å gå på. 

Skeptisk til ting som koster mindre enn en øl på restaurant

Er det jeg tenker også, men hadde vært interessant med noen erfaringer. Likte veldig godt utseende på dette og ikke funnet det i andre typer enda

Skrevet

jeg har ingen praktisn erfaring med laminat fra ikea. Det sier jeg med engang. Men tror jeg har noen tips allikevel. Hvor vil du legge gulvet, er det i hele huset eller bare i et soverom. Om du pusser opp hele huset, ville jeg lagt samme gulv overalt, det gir mye bedre helhetsinntrykk, istedenfor "lappeteppe" - som bare ser ut som du pusset opp litt her og der. Og om du velger å legge laminat i hele huset, må du nok velge kvalitetslaminat som tåler bruk både på kjøkken og i gangen.  En annen ting er hvis du skal legge laminat i et større rom, type 40 kvm kjøkken-stue, da er det igjen en fordel med dyrere laminat fordi det er mer forskjell på plankene, og det vil se mer naturlig ut. Laminat-overflate er jo bare et fotobilde, og det varierer hvor mange forskjellige de er. Pergo (living expression) f.eks har 6 forskjellige + speilvendte varianter av disse, totalt 12 forskjellige planker. Til og med det blir knapt i 40 kvm og man må jobbe litt for å fordele de slikt at du ikke ser like. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige har denne gulvet fra ikea, men det kan du sikkert finne ut.

Om du derimot trenger laminat for å legge i ett soverom eller tre, altså små rom uten mye slitasje, er Ikea sikkert bra nok. 

Anonymkode: 78b47...2a4

Skrevet

Følg med!

Byggevarehusene har stadig kampanjer på ett eller annet, gulv, vegger, tak...

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har ingen praktisn erfaring med laminat fra ikea. Det sier jeg med engang. Men tror jeg har noen tips allikevel. Hvor vil du legge gulvet, er det i hele huset eller bare i et soverom. Om du pusser opp hele huset, ville jeg lagt samme gulv overalt, det gir mye bedre helhetsinntrykk, istedenfor "lappeteppe" - som bare ser ut som du pusset opp litt her og der. Og om du velger å legge laminat i hele huset, må du nok velge kvalitetslaminat som tåler bruk både på kjøkken og i gangen.  En annen ting er hvis du skal legge laminat i et større rom, type 40 kvm kjøkken-stue, da er det igjen en fordel med dyrere laminat fordi det er mer forskjell på plankene, og det vil se mer naturlig ut. Laminat-overflate er jo bare et fotobilde, og det varierer hvor mange forskjellige de er. Pergo (living expression) f.eks har 6 forskjellige + speilvendte varianter av disse, totalt 12 forskjellige planker. Til og med det blir knapt i 40 kvm og man må jobbe litt for å fordele de slikt at du ikke ser like. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige har denne gulvet fra ikea, men det kan du sikkert finne ut.

Om du derimot trenger laminat for å legge i ett soverom eller tre, altså små rom uten mye slitasje, er Ikea sikkert bra nok. 

Det er i en stue og en mellomgang. Altså ikke noe kjøkken eller gang med våte sko. Stuen og gangen skal ha samme gulv og det er ikke veldig stort..

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er i en stue og en mellomgang. Altså ikke noe kjøkken eller gang med våte sko. Stuen og gangen skal ha samme gulv og det er ikke veldig stort..

hvis rommet ikke er stort og ikke mye slitasje, går det sikkert fint med ikea laminat. 

Skrevet

Ja, det gulvet er helt fint. Vi har et billig fra rusta, lett å legge, godt å gå på, fint å se på. 

Du får ikke det du betaler for, med andre ord, du betaler heller for merket (eks pergo). 

Anonymkode: a411a...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...