AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Jeg får fri med lønn for å dra på ultralyd. Men hvordan er det med far? Den dagen jeg skal på ultralyd er det planleggingsdag i barnehagen så jeg har tatt en feriedag denne dagen. Far må komme til sykehuset å passe han under ultralyden. Får han fri fra jobb med lønn for dette eller er dette noe han må jobbe inn? Anonymkode: 81dc9...cd9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Far må nesten høre med jobben sin han kan ikke få lovpålagt fri nei. Men mange arbeidsgivere er jo lempelige på sånn! Å ha fri for å passe barnet pga planleggingsdag får man heller ikke Anonymkode: 9c55e...8d2 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Vi får fri med lønn for ultralydundersøkelser (begge to) og mannen min får fri med lønn på planleggingsdager. Dette varierer fra bedrift til bedrift, så mannen din må nesten sjekke med sin arbeidsgiver. Anonymkode: 86a36...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #5 Skrevet 30. september 2019 Far får fri om arbeidsgiver godkjenner det. Kun den gravide har rett til fri ved undersøkelser ifb med svangerskap. Dere burde gjerne latt far ta feriedag og du fri til undersøkelse. Anonymkode: 72de2...ce3 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Skrevet 30. september 2019 Min manns sjef misliker sterkt når ansatte eller ansattes partnere blr gravide og oppfører seg ufint så vi har holdt svangerskapet hemmelig. Jeg tar alt av ultralyd og kontroller alene. Anonymkode: c2c14...8f9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Her er det ikke snakk om fri med lønn for å være med på ultralyd (noe mange arbeidsgivere ikke gir), men fri for å passe barn (noe arbeidsgiver kun gir hvis det er snakk om barnepasser sykdom, og du er ikke syk). Du får høre med arbeidsgiver, men tipper dette blir fri uten lønn. Anonymkode: 92983...f83
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #8 Skrevet 30. september 2019 Min mann fikk fri med lønn. Men tror det er store forskjeller, så han får høre med jobben. Anonymkode: 4a906...926
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #10 Skrevet 30. september 2019 Kan ikke barnet bare være med på ultralyd? Anonymkode: 1dde1...ef9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #11 Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke barnet bare være med på ultralyd? Anonymkode: 1dde1...ef9 Ikke ta barnet med på ultralyd, det er jo ærlig talt en medisinsk undersøkelse der du risikerer å få beskjed om alvorlig sykdom og misdannelser hos fosteret du bærer. De færreste sykehus tillater barn med på ordinær ultralyd og godt er det. Men hvorfor kan du ikke flytte ultralyden? Far har ikke rett til fri med lønn for å passe barn når det er planleggingsdager, med mindre det er avtalt i tariffen hans. Anonymkode: fa8d3...02b 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #12 Skrevet 30. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta barnet med på ultralyd, det er jo ærlig talt en medisinsk undersøkelse der du risikerer å få beskjed om alvorlig sykdom og misdannelser hos fosteret du bærer. De færreste sykehus tillater barn med på ordinær ultralyd og godt er det. Men hvorfor kan du ikke flytte ultralyden? Far har ikke rett til fri med lønn for å passe barn når det er planleggingsdager, med mindre det er avtalt i tariffen hans. Anonymkode: fa8d3...02b Jeg hadde OUL på Ahus nylig og ringte i god tid for å finne nytt tidspunkt. De hadde INGEN ledige tidspunkt før ca. tre uker senere, og da ville jeg vært 21 uker på vei. Så det er dessverre ikke alltid mulig. Anonymkode: 86a36...0a0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #13 Skrevet 30. september 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke barnet bare være med på ultralyd? Anonymkode: 1dde1...ef9 På Ahus er det ikke lov å ha med barn. De kan være forstyrrende, men aller viktigst, noen foreldre får faktisk beskjed om babyen er død eller alvorlig misdannet. Anonymkode: 86a36...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På Ahus er det ikke lov å ha med barn. De kan være forstyrrende, men aller viktigst, noen foreldre får faktisk beskjed om babyen er død eller alvorlig misdannet. Anonymkode: 86a36...0a0 Så vidt jeg kan se her er ikke dette den første UL TS skal på. Anonymkode: 1dde1...ef9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg kan se her er ikke dette den første UL TS skal på. Anonymkode: 1dde1...ef9 Hvor ser du det? Anonymkode: ce2f4...e63
Brunello Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg kan se her er ikke dette den første UL TS skal på. Anonymkode: 1dde1...ef9 Så du mener at det ikke kan skje noe med barnet etter første ultralyd? Bare innse at man ikke tar med barn. Verken på ultralyd eller annet som har med graviditet / fødsel å gjøre. Endret 30. september 2019 av Brunello feil 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 Jo det er første ul jeg skal på og skal selvsagt ikke ha med sønnen min mannen min skal høre med jobben ellers så får han bare ta fri noen timer uten lønn. Takk for svar alle sammen Anonymkode: 81dc9...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå