AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Jeg skal søke på en jobb som har svarfrist innen i løpet av morgendagen. I stillingannonsen står det at jeg kan kontakte en person dersom jeg har spørsmål om stillingen. Jeg har jo en del jeg lurer på, men tenker at hvis jeg spør om alt dette i forkant, så har jeg jo ingenting "igjen" å spørre om for å vise interesse på et eventuelt jobbintervju. På en måte føler jeg da at kanskje intervjuet allerede er utført på telefon og at da fokuset kan bli veldig mye rettet mot meg, hvem jeg er osv. Spørsmålene jeg har er relatert til ting som hvilket geografisk område som dekkes av oppdrag, størrelsen/varighet på typiske oppdrag, hvilke typer oppdrag som typisk tas, om det er flest oppdrag for private eller bedrift. Samt jeg lurer på litt på praktiske ting som arbeidstider og om man må møte på kontoret hver dag eller om man vanligvis reiser direkte på oppdragene man har. (Kontoret er i andre enden av byen med lang reisevei med mye kø fra mitt bosted, men jeg bor ellers greit i forhold til å reise direkte til oppdrag hvor som helst i byen). Mye av dette står i stillingannonsen, men veldig vagt og bredt beskrevet. Er det vanlig å bare søke på en jobb før man i det hele tatt har fått svar på dette, for så å stille spørsmålene hvis man blir plukket ut til intervju? Og deretter heller ta stilling til om man ønsker jobben i løpet av intervjuet / når man eventuelt får et tilbud? Eller vil de helst sette pris på at man har undersøkt dette på forhånd, før søknad i det hele tatt blir sendt inn? Anonymkode: 3f19e...1cd
Gjest ti10 Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Hvis svarene på disse spørsmålene avgjør om dette er en stilling du kan tenke deg å ha, er det nok lurt å spørre på forhånd, så slipper du å kaste bort andre tid uten grunn. Du risikerer å framstå som uforberedt dersom du kommer på intervju og spør om veldig banale ting, dessuten vil de sikkert ikke være så fornøyd hvis du sier at det er uaktuelt med noe de regner som en selvfølge. Når det er sagt, virker det jo som at annonsen er veldig vag og intetsigende. Det kan kanskje bety at det er en ganske selvstendig stilling der du kan avgjøre dette selv, men også at de har brukt lite tid og ressurser på utformingen av annonsen. Å google firmaet kan være en løsning hvis du ikke allerede har gjort det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå