Gå til innhold

Hjerteproblemer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ved ett par anledninger nå våknet på natten, eller fått smerter når jeg legger meg om kvelden. 

Får ett veldig trykk i brystet (fra midt i brystet og opp mot halsen) og samtidig bak i ryggen mellom skulderbladene. Har tenkt at det sikkert er muskelspenninger, men i natt fikk jeg samtidig smerter ned hele venstre arm og ble derfor litt engstelig. Smerten gikk forsåvidt over og jeg sovnet igjen.. Føler meg noe anspent i brystkassen i dag, og har gjort det fra tid til annen ellers også. 

Noen som har hatt lignende? Jeg leste selvsagt litt om dette, men eneste som passet med symptomene var angina. Jeg er 28 år så tviler litt på at angina er aktuelt for min del! Tok også en hjertesjekk i Februar der konklusjonen var at det var lav sannsynlighet for at jeg hadde noe hjertesykdom. 

Anonymkode: d35a1...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på likt pluss at hjerte raser avgårde å jeg har trodd jeg har fått hjerteinfarkt, men har fått beskjed om at det er angst.

Men lell om det er det jeg har fått beskjed om så er det ikke sikkert det gjelder deg. 

Anonymkode: c734e...c5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på likt pluss at hjerte raser avgårde å jeg har trodd jeg har fått hjerteinfarkt, men har fått beskjed om at det er angst.

Men lell om det er det jeg har fått beskjed om så er det ikke sikkert det gjelder deg. 

Takk for svar! Ja, sliter litt med angst også - så det kan godt være at det er det det skyldes. Synes bare det er så merkelig fordi jeg føler meg ikke «bekymret» når det kommer.. Men er jo kanskje bekymret sånn i underbevisstheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja, sliter litt med angst også - så det kan godt være at det er det det skyldes. Synes bare det er så merkelig fordi jeg føler meg ikke «bekymret» når det kommer.. Men er jo kanskje bekymret sånn i underbevisstheten 

Ja jeg våkner i denne tilstanden, regner med at det er indre stress å uro. Men dette har gitt med angst for at hjertet skal stoppe så jeg føler mye trigger det nå, jeg har latt det gå for langt før jeg skaffet meg hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte muskelverk ned venstre arm, som kommer fra spenninger i rygg, kommer når jeg gjør mye papir/kontorarbeid uten pauser. Har tenkt at jeg skjønner godt at folk med helseangst tror det er slag eller hjertet for man kan jo bli helt nummen i hele siden, helt ned i fingrene. Har hatt hjertestans, hadde null verk da. 

Anonymkode: bbf50...d9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ofte muskelverk ned venstre arm, som kommer fra spenninger i rygg, kommer når jeg gjør mye papir/kontorarbeid uten pauser. Har tenkt at jeg skjønner godt at folk med helseangst tror det er slag eller hjertet for man kan jo bli helt nummen i hele siden, helt ned i fingrene. Har hatt hjertestans, hadde null verk da. 

Ja det kan godt være så uskyldig som det, med tanke på at jeg er en del stresset og anspent! Er bare så ekkelt når det er i den regionen, man vil jo helst ikke overse noe. 

Å nei, så utrolig fælt! Er alt bra med deg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan godt være så uskyldig som det, med tanke på at jeg er en del stresset og anspent! Er bare så ekkelt når det er i den regionen, man vil jo helst ikke overse noe. 

Å nei, så utrolig fælt! Er alt bra med deg nå? 

Ja, jeg er bra nå, og er ikke redd for hjertestans. Hvis du strekker ut, på armen din, og strekker håndflaten bakover, strekker litt på rygg og skulder. Kjenner du at det tar i musklene da, i armen, fingrene og i ryggen? Når du kjenner det, så vet du at det er muskulært, og da er det kanskje ikke like skummelt? For min del så får jeg en knute i ryggen ved venstre skulderblad, som spenner seg, og som forårsaker hele spenningen og nummenheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...