Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet samme sted i 10 år og husker i grunn ikke hvordan ansettelsesprosessen foregikk. Nå er jeg i gang med søking på jobber. Søker på jobb på sykehus. Hvordan foregår forhandlinger av lønn? Man får ett tilbudsbrev hvor det står en lønn? Om dette er for dårlig så ringer man og sier at man vil ha mer, eller hvordan går man fram? 

Anonymkode: 17da3...633

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet samme sted i 10 år og husker i grunn ikke hvordan ansettelsesprosessen foregikk. Nå er jeg i gang med søking på jobber. Søker på jobb på sykehus. Hvordan foregår forhandlinger av lønn? Man får ett tilbudsbrev hvor det står en lønn? Om dette er for dårlig så ringer man og sier at man vil ha mer, eller hvordan går man fram? 

Da takker du skriftlig ja til jobben, med forbehold om at dere blir enige om lønn. Så må du forhandle. Hvilken stilling er dette? Det er ikke alltid det er mulig å forhandle så mye på sykehus, men det kommer veldig an på hva slags stilling det er, og dine kvalifikasjoner. Lønna på sykehus er ofte ganske flat, med mindre du har spesielt høy og ettertraktet kompetanse. 

Anonymkode: b90e5...4ae

• Liker 2
Skrevet

Offentlig på sykehus går på tariff og ansienitet, så forhandle lønn kan du glemme....

Anonymkode: 0d634...ac5

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Offentlig på sykehus går på tariff og ansienitet, så forhandle lønn kan du glemme....

Anonymkode: 0d634...ac5

Men kommunalt følger også tariff, men forhandle går jo likevel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...