AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Pleier av og til å kaste hunden over på ryggen for å vise hvem som er sjefen, men hver gang jeg gjør dette pleier han å riste på hele kroppen, slik han gjør når han er våt i pelsen. Hva er grunnen til dette? Riste av seg dominansen, liksom? Anonymkode: 72767...b89 2
Escalera Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Rister av seg idiotien din, mener du vel? Slutt å alpha-rulle bikkja di! Klarer du ikke etablere et godt lederskap uten slike teknikker så får du dra deg på kurs. https://www.youtube.com/watch?v=-15QnSF_tZ8 26
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Ja han rister av seg dominansen, så det burde vel være åpenbart at det tuller du driver med ikke funker, eller hva? Anonymkode: 3a8ad...5eb 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 10 minutter siden, Escalera skrev: Rister av seg idiotien din, mener du vel? Slutt å alpha-rulle bikkja di! Klarer du ikke etablere et godt lederskap uten slike teknikker så får du dra deg på kurs. https://www.youtube.com/watch?v=-15QnSF_tZ8 For noe tull. Akkurat som at alle «eksperter» i dag påstår at all barneoppdragelse i all fortid har vært feil. Ja, dagens voksne er så preget av «feiloppdragelse». Hunder har gått av å bli påminnet at de er nederst på rangstigen. Anonymkode: 72767...b89 1
Escalera Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For noe tull. Akkurat som at alle «eksperter» i dag påstår at all barneoppdragelse i all fortid har vært feil. Ja, dagens voksne er så preget av «feiloppdragelse». Hunder har gått av å bli påminnet at de er nederst på rangstigen. Anonymkode: 72767...b89 Og du er øverst? 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 13 minutter siden, Eevee skrev: Dette må da være troll? 🙃 Hva da mener du? Hunden rister faktisk på den måten jeg skriver etterpå. Anonymkode: 72767...b89 1
Eevee Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva da mener du? Hunden rister faktisk på den måten jeg skriver etterpå. Anonymkode: 72767...b89 Hvis du faktisk er seriøs i det du skriver og at du faktisk genuint spør hvorfor din hund rister seg etter din fysiske behandling anbefaler jeg deg å lese deg opp på hundepsykologi og kroppspråk. Noe du skulle gjort før du anskaffet deg hund. Du kan da ikke være seriøs? Jeg ønsker ikke å være belærende eller nedlatende, men det virker for meg som du ønsker å trolle/provosere mer enn at du faktisk lurer på hvorfor hunden din rister seg. Men kortversjonen, hunden din syns situasjonen var/er ubehagelig og rister seg som en reaksjon på stress Endret 29. september 2019 av Eevee 16
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 Hunder som er stresset rister av seg stresset.... Det har ikke noe med dominans. Det har vært en situasjon hunden har vært usikker i, og han rister for å nullstille seg. Jeg tror du trenger å legges i bakken. Du er fryktelig kunnskapsløs i barneoppdragelse. Du er heller ingen god leder for hunden. Den skjønner ikke en dritt av hva du prøver på. Skaff seg hjelp. Gå på kurs. Snakk med hundetrenere som kan hund. Jeg har en hunderase som er kjent for å bli behandlet røft og tøft i oppdragelsen av hundeeieren, og dette er noe som IKKE er praktisert idag, det henger igjen fra 70tallet, og det er bare sånn folk tror om rasen. Desverre. (Raseklubben jobber for å få bedret dette inntrykket). Ingen legger en hund i bakken for å vise hvem som er sjef og leder. Man bruker bedre metoder enn det! Dette kan du lære på kurs! Anonymkode: 90eaa...1e6 9
Julie Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 Oppsøk kyndig hjelp og bli oppdatert kunnskapsmessig 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva da mener du? Hunden rister faktisk på den måten jeg skriver etterpå. Anonymkode: 72767...b89 Ja, og funker da denne alpha rollen din? Nei. Anonymkode: 3a8ad...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 Hjelp, tror ikke det jeg leser. Anonymkode: a0efe...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 I alle dager... 😳 oppdater kunnskapen din på hundeoppdragelse er du snill Anonymkode: ac94f...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #14 Skrevet 30. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Man bruker bedre metoder enn det! Dette kan du lære på kurs! Det er da helt vanlig å legge hunden på ryggen og lage et falsk "bitt" mot halsen for å stanse uønsket adferd som biting, joiking osv. Ser du ikke hva hunder gjør med hverandre for å si fra hva som er akseptabel oppførsel og ikke? Anonymkode: 88be4...388 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da helt vanlig å legge hunden på ryggen og lage et falsk "bitt" mot halsen for å stanse uønsket adferd som biting, joiking osv. Ser du ikke hva hunder gjør med hverandre for å si fra hva som er akseptabel oppførsel og ikke? Anonymkode: 88be4...388 Normalt for 50 år siden kanskje 🙄 i dag veit de fleste bedre, heldigvis Anonymkode: ac94f...3e1 3
Oppgitt78 Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da helt vanlig å legge hunden på ryggen og lage et falsk "bitt" mot halsen for å stanse uønsket adferd som biting, joiking osv. Ser du ikke hva hunder gjør med hverandre for å si fra hva som er akseptabel oppførsel og ikke? Anonymkode: 88be4...388 Joiking er jævla slitsomt å høre på, så du har min fulle forståelse (og dypeste medfølelse).. 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er da helt vanlig å legge hunden på ryggen og lage et falsk "bitt" mot halsen for å stanse uønsket adferd som biting, joiking osv. Ser du ikke hva hunder gjør med hverandre for å si fra hva som er akseptabel oppførsel og ikke? Anonymkode: 88be4...388 Funker taktikken din da, siden hunden din rister det av seg? Nei. Du er rett og slett en elendig «alpha». Anonymkode: 3a8ad...5eb 1
Eevee Skrevet 30. september 2019 #18 Skrevet 30. september 2019 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da helt vanlig å legge hunden på ryggen og lage et falsk "bitt" mot halsen for å stanse uønsket adferd som biting, joiking osv. Ser du ikke hva hunder gjør med hverandre for å si fra hva som er akseptabel oppførsel og ikke? Anonymkode: 88be4...388 Jøss, ser det for meg. Du liggende over hunden og latebiter over halsen for å leke flokkleder. Gjør du dette på gata også? Hunden bjeffer på uønsket gjenstand så du legger den i gresset og glefser dyrisk over halsen på den? 😂 Bikkja di må virkelig lure hva slags eier den har havnet hos. Liten hemmelighet fra meg; hunden din vet du ikke er en hund, du vet du ikke er en hund. Hvorfor ikke slutte å oppføre seg som en og heller være menneske? Endret 1. oktober 2019 av Eevee 4
Portvinpiken Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 Det er faktisk enda bøker i nye opplag som blir trykket der gamle misforståelser og lite oppdatert kunnskap står. Så jeg er ikke overrasket i det hele tatt om TS mener dette på alvor. Det er dessuten også kurs der instruktører tror man skal dominere hunden og legge den på rygg. Trist men sant. Til TS: nei hunden dominerer deg ikke. Anbefaler helt konkret å søke oppdatert informasjon på nett og i bøker hvis du er interessert i å lære mer om hvorfor, hva osv. Blant annet en veldig enkel og lettlest bok som heter Dominans og lederskap av Barry Eaton (ogstå oversatt til norsk). Men det er selvfølgelig avhengig av om du ønsker å lære mer om hvorfor det ikke er en god ide å gjøre den type trening du gjør nå. Hvis ikke, er det nyttesløst for andre her inne å komme med spydigheter til TS for det funker nok ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #20 Skrevet 30. september 2019 Som andre sier her, hunden rister av seg stress/frykt. Det kan fint funke å skremme en hund til lydighet en stund, men man kan få mange uønskede bivirkninger, som f.ex. en mer stresset eller usikker hund eller en hund som oppfører seg på samme måte mot andre, den kan ta ut stresset på dem ved å være bøllete. Før eller senere kan man også møte på en hund som tar igjen på en selv. Han som så og si startet denne bevegelsen av misinformasjon med alfa-begrepet på 70-tallet har gått tilbake på det også: Anonymkode: 449d4...663 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå