Gå til innhold

Hvordan foregår trekking av konkurranse på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en hel haug med diverse konkurranser på Facebook, hvor man kanskje skal kommentere et ord eller en setning for å delta, eventuelt fortelle hvorfor man bør vinne.

Sitter det noen og velger ut ifra disse svarene? Eller er i bunn og grunn alle som vinner et resultat av en generator?

I alle disse greiene dukker det opp flust av triste historier om alle mulige sykdommer og lidelser og hunden er død og svigermor har brukket beinet. Så da fortjener de en tur til Ullared.

Men har det egentlig noe å si hva man skriver?

Anonymkode: cb44d...9f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Facebook har et verktøy for å velge ut en tilfeldig kommentar av alle kommentarene som har kommet på innlegget. Og bruker man ikke den funksjonen til sånne konkurranser så kan man faktisk få litt problemer med Facebook, for da er det vanskelig å bevise at det er gjort på en ordentlig måte. Det er også flere og flere som nå luker ut utleveringskommentarene. Altså, hvis en kommentar som blir trekt som vinner har masse utlevering av diverse ting, så trekker dem rett og slett på nytt. Det er gjerne derfor at det blir skrevet nøyaktig hva som skal bli skrevet i kommentaren

Anonymkode: 8a2cd...72d

Skrevet

Denne tråden minner meg om en konkurranse som gikk på en nettbutikk eller hva de nå var. Folk kunne trykke seg inn på nettsiden deres, svare på to eller tre spørsmål, og så var de med i en konkurranse for å vinne noe. Denne nettbutikken hadde selvfølgelig ein side på Facebook også, og la ut en lenke til nettsiden / konkurransen på Facebook. Men selve konkurransen foregikk jo på selve nettsiden deres, og folk måtte jo gå til selve nettsiden for å faktisk kunne delta.  

Men likevel var det haugesvis av folk på Facebook som skrev "jeg vil vinne!" eller noe sånn i kommentarfeltet på Facebook. I tillegg til alle de hundre og ørten tåredryppende historiene om hvor "forfedelig" alle sammen viss nok hadde det. En del som tydeligvis er SÅ stokk stein dumme, at de ikke klarer å å få med seg regelverket / fremgangsmåten for å deltaEller kanskje de er så til de grader late og giddalause at de ikke gidder å lese noen få setninger. Så leser de bare ordet konkurranse, uten å få med seg noe som helst annen informasjon om hvordan en vinner faktisk blir trukket ut...    

Anonymkode: 5294d...853

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden minner meg om en konkurranse som gikk på en nettbutikk eller hva de nå var. Folk kunne trykke seg inn på nettsiden deres, svare på to eller tre spørsmål, og så var de med i en konkurranse for å vinne noe. Denne nettbutikken hadde selvfølgelig ein side på Facebook også, og la ut en lenke til nettsiden / konkurransen på Facebook. Men selve konkurransen foregikk jo på selve nettsiden deres, og folk måtte jo gå til selve nettsiden for å faktisk kunne delta.  

Men likevel var det haugesvis av folk på Facebook som skrev "jeg vil vinne!" eller noe sånn i kommentarfeltet på Facebook. I tillegg til alle de hundre og ørten tåredryppende historiene om hvor "forfedelig" alle sammen viss nok hadde det. En del som tydeligvis er SÅ stokk stein dumme, at de ikke klarer å å få med seg regelverket / fremgangsmåten for å deltaEller kanskje de er så til de grader late og giddalause at de ikke gidder å lese noen få setninger. Så leser de bare ordet konkurranse, uten å få med seg noe som helst annen informasjon om hvordan en vinner faktisk blir trukket ut...    

Det ser dessverre ut til å være ganske  vanlig.

Jeg tenker det bare gir bedre odds til de som faktisk gjør det de skal. 😅

• Liker 1
Skrevet

Så forresten en reklame for noen vinterstøvler i stad, med link til hvor man kunne kjøpe de.

Ørten kommentarer under med "Ja takk!😍♥️🌺🌸🌼🌻💐", og skostørrelsen sin.

Det var ingen konkurranse, engang. 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaa det der irriterer meg å! Altså hva er det med folk som ikke gidder å lese noe så enkelt som betingelsene for konkuransen? 

Anonymkode: 581ad...ce4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så forresten en reklame for noen vinterstøvler i stad, med link til hvor man kunne kjøpe de.

Ørten kommentarer under med "Ja takk!😍♥️🌺🌸🌼🌻💐", og skostørrelsen sin.

Det var ingen konkurranse, engang. 🤷🏼‍♀️

Det ser jeg hver eneste dag 🤯

Anonymkode: 581ad...ce4

• Liker 1
Skrevet

Eller når de legger inn kommentarer på en 5 år gammel konkurranse som er ferdig! 

• Liker 1
Skrevet

jeg vet om ei som ble spurt om å trekke ut noen i en konkurranse på fb... hun sa hun prøvde å velge litt forskjellige "typer" mennesker.

Anonymkode: 5adce...ed4

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg syns det er fryktelig pinlig når folk jeg kjenner deltar i fb-konkurranser. 

Skrevet

De setter Mark Zuckerberg i en kontorstol med bind for øynene og et bord med en skål med navnene på lapper i foran han. Så snurrer de kontorstolen rundt og når stolen er ferdig med å snurre så har han solgt personopplysningene til alle personene i skåla til tredjeparts selskaper og siden han hadde bind for øynene har han ikke sett noe av det når EU dommstolene spør han om det.

Anonymkode: 188f5...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...