Gå til innhold

Datter som er glad i å synge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 8 år som er veldig glad i å synge (Hun deltok forresten i en talentkonkurranse på skolen for noen uker siden hvor hun sang bl.a. "Mer Enn God Nok" av Stina Talling og "Solo" av Clean Bandit & Demi Lovato). Hun forteller meg stadig at hun har lyst til å bli ei berømt sangstjerne. Noen her som vet om plateselskaper/studioer som tar i mot barn i alle aldre som elsker å synge?

Anonymkode: ca139...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun flink til å synge og har en bra stemme? Eller er det bare hun selv som synes det er veldig gøy å synge? 

Anonymkode: bd594...04b

• Liker 3
Skrevet

😂😂 good luck 

Anonymkode: 470f9...33f

• Liker 3
Skrevet

Anonymkode: 470f9...33f

• Liker 3
Skrevet

En viss forskjell på å være glad i å synge og ha talent for å synge. Jeg er glad i å synge, men har jeg talent?? Tru'kke det....

Anonymkode: 70a16...cca

• Liker 4
Skrevet

Hun vil bli berømt og du applauderer det, og syns at det er en god idé i en alder av 8 år? Ok...

Hvorfor ikke heller gi henne mulighet til å lære og bruke stemmen sånn i små trinn, og meld henne på aktiviteter som innebærer å synge( kulturskole, kor osv) Syns du absolutt skal oppmuntre talentet om hun liker å synge, men å tenke på plateselskap og studio er kanskje litt overilt? 

• Liker 6
Skrevet

Vet selvsagt om studio som tar imot barn som ønsker å spille inn noe, men det er jo ikke gratis, dersom du betaler får jo barnet sanme hjelp som andre betalende kunder. 

Støtter forslaget om å melde på kor eller lignende 

Anonymkode: c72d1...5e0

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ei jente på 8 år som er veldig glad i å synge (Hun deltok forresten i en talentkonkurranse på skolen for noen uker siden hvor hun sang bl.a. "Mer Enn God Nok" av Stina Talling og "Solo" av Clean Bandit & Demi Lovato). Hun forteller meg stadig at hun har lyst til å bli ei berømt sangstjerne. Noen her som vet om plateselskaper/studioer som tar i mot barn i alle aldre som elsker å synge?

Anonymkode: ca139...21a

Du kan jo betale for musikkskole for jenta så hun får jobbet med en sangpedagog. De kjenner ofte til musikkmiljøet ellers og kan veilede datteren din videre. Der vil hun både kunne få trening i å være solist og ofte samler de alle sammen og lager et par konserter i året hvor hun da kanskje får synge solo.

Dere har jo alltids Melodi Grand Prix Junior om du vil vise henne frem forsåvidt

Det er jo kjempeflott at hun liker å synge, flott at hun har god sangstemme. Men... Jeg vil komme med denne meningen: Det er en litt dårlig holdning å ha det å ville bli "berømt" synes jeg, "når jeg blir stor vil jeg bli kjendis" liksom, det er veldig tomme drømmer å leve ut i fra om du ser litt ordentlig på det. Og ikke minst, om det er det eneste utgangspunktet hennes, så blir skuffelsen stooor om det ikke skjer. Er mange, mange gode stemmer der ute så hun er ikke enestående.

Har hun noe på hjertet, bryr hun seg om noe? De fleste respekterte musikere sitter nemlig på mer enn bare en god sangstemme, de lager musikk fordi de føler noe som de gjerne vil kunne synge om, de har noe de vil dele med andre.

Om hun ikke har annet å dele enn "jeg vil bli kjendis" så vil hun ikke komme langt, hun vil bli sett på som "stormannsgal", hun vil være på vei til å utvikle et alt for stort ego, som ikke akkurat er den beste egenskapen for å bli et menneske som bryr seg om andre -og er hun ikke det vil heller ikke folk bry seg om henne, ikke på ordentlig. Hun vil ha venner som liker henne på falsk grunnlag, hun vil like andre på falsk grunnlag, og slike vennskap ender ofte med en dolk i ryggen fra begges side.. Og fra totalt fremmede..

Om dere tar litt mer utgangspunkt i selve sangen og musikken, ikke kjendiseriet, vil jeg tro hun har bedre sjangser til å få til noe.

Anonymkode: 71234...a4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...