AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Hva gjør du dersom du har full handlekurv og det står en rett bak deg i køen med bare to ting han skal betale? Det lurer jeg på. I går fikk jeg se hvor ego det går ann å være. Vi var fem i kø på Kiwi ved kassen. Foran meg var det to stykker og bak meg var det fem. Det var den med full handlekurv også var det den som hadde to ting den ville betale også var meg. Tror du den som hadde full handlekurv ville slippe den foran? Nei.... Spørsmålet mitt er da hvor idiot går det ann å være å ikke slippe frem folk som bare har litt i kurva? Er det folk ikke ser det? Eller er det at folk er total blokket for høflighet? Eller det at vedkommende er så ego at det er meg og meg som er best og ingen andre..... Jeg slipper frem andre dersom de har bare to eller tre ting de skal kjøpe og betale for... Anonymkode: 7fa97...795
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Jeg legger faktisk ikke merke til hvor mye andre har handlet. Anonymkode: 82cc2...7b7 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Kø er kø. Er det min tur så betaler jeg uansett hvor mange ting jeg har. Er det mulig... Anonymkode: b5c72...77f 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Heller være ego enn så selvsentrert som det du er. Nei, verden dreier seg ikke rundt deg og dine tre varer. Anonymkode: cdd00...087 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Jeg slipper vedkommende forbi i ni av ti tilfeller. Den tiende gangen har jeg akutt dårlig tid selv Men så lenge jeg ikke MÅ løpe videre og rekke noe er det da bare hyggelig å slippe folk forbi i sånne tilfeller. Anonymkode: 34c03...51a
SoWhat? Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Det er Ikke ofte jeg betrakter andre kunder akkurat, og dermed får jeg helt sikkert ikke alltid med meg om det står noen med to varer blant oss. Ser jeg det, så slipper jeg de fram. Unger er mye lettere å både se og høre, og de går alltid foran i køen.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Heller være ego enn så selvsentrert som det du er. Nei, verden dreier seg ikke rundt deg og dine tre varer. Anonymkode: cdd00...087 Men det er jo ikke ego å stille seg i kø, beholde plassen sin, betale når det er sin tur? I mitt hode er det den som vil snike i køen pga få ting, som er ego :s I tillegg til selvsentrert da selvfølgelig. Anonymkode: b5c72...77f 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 Jeg forventer aldri å slippe frem i køen om jeg har lite varer.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men det er jo ikke ego å stille seg i kø, beholde plassen sin, betale når det er sin tur? I mitt hode er det den som vil snike i køen pga få ting, som er ego :s I tillegg til selvsentrert da selvfølgelig. Anonymkode: b5c72...77f Enig i det. Jeg svarte TS direkte som mente at det visstnok er ego. Anonymkode: cdd00...087 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Enig i det. Jeg svarte TS direkte som mente at det visstnok er ego. Anonymkode: cdd00...087 Ja skjønte det:) Anonymkode: b5c72...77f 1
Oppgitt78 Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 Pleier å bruke ekstra lang tid på å legge varene på båndet, og helst betale med småpenger..
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 Synes du det er så fælt, så ta deg ekstra tur i butikken til du ser køen blir mindre. Anonymkode: 61458...9da
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 Jeg slipper alltid forbi folk med bare ett par-tre varer dersom jeg har ei hel vogn med varer. Hvis jeg har så dårlig tid at jeg ikke tåler å la noen andre betale noen få varer før meg, kjøper jeg heller ikke ei hel vogn med varer. Jeg forventer ikke selv å bli sluppet forbi dersom det er jeg som har bare noen få varer, men må innrømme at jeg blir litt skuffet og småirritert dersom personen foran meg snur seg og ser hvor få varer jeg har, og likevel ikke gidder å slippe meg foran. Kø er kø, men det skader ikke å være litt ekstra grei. Det som virkelig får meg til å koke innvendig, er de som står med full vogn, ikke slipper forbi et par personer med 2-3 varer (selv om de har sett dem), og som vrenger kurven over og løper bort så snart en ny kasse åpnes. Rett foran nesa på dem med 2-3 varer. Da tenker jeg inni meg at jeg håper de får alvorlig endetarmskløe og ukontrollert hårvekst i nesen. Anonymkode: de1b3...eff 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 Jeg slipper sjeldent noen foran, da må det være fordi det er en gravid dame, småbarnsforeldre med utolmodige barn, personer med rullator etc. Grunnene til at jeg ikke slipper folk forbi, er en blanding av 1) jeg snur meg ofte ikke for å kikke på andre, så jeg aner ofte ikke hvor mye/lite de bak har i kurven, 2) køen tar like lang tid uansett, det er kun de som har lite som får noe ut av dette og 3) hvor går grensa for hva som er lite varer og hvor mange man skal slippe foran seg? Slipper man forbi mange, gjør man dette på bekostning av andre kunder med mange varer, ikke bare på bekostning av en selv. Anonymkode: b51c2...6c0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 Hvis han står rett bak så spør jeg om han kan flytte seg siden jeg trenger bedre plass til vogna mi 🤪 Anonymkode: c4569...d02
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 Her var det vist mye ego-typer.... Så det er da gammeldags å slippe folk med to eller tre ting foran seg???? Dette blir på samme måte at folk ikke gidder å gå inn igjen med handlevogna etter de har fått lagt det de har kjøpt i bilen.... Huff, at det går ann å være så ego som folk forteller.... Anonymkode: 7fa97...795
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du dersom du har full handlekurv og det står en rett bak deg i køen med bare to ting han skal betale? Det lurer jeg på. I går fikk jeg se hvor ego det går ann å være. Vi var fem i kø på Kiwi ved kassen. Foran meg var det to stykker og bak meg var det fem. Det var den med full handlekurv også var det den som hadde to ting den ville betale også var meg. Tror du den som hadde full handlekurv ville slippe den foran? Nei.... Spørsmålet mitt er da hvor idiot går det ann å være å ikke slippe frem folk som bare har litt i kurva? Er det folk ikke ser det? Eller er det at folk er total blokket for høflighet? Eller det at vedkommende er så ego at det er meg og meg som er best og ingen andre..... Jeg slipper frem andre dersom de har bare to eller tre ting de skal kjøpe og betale for... Anonymkode: 7fa97...795 Hvorfor er det så viktig for deg å slippe frem andre? Da er du et bedre menneske enn andre? Man kan jo ikke forvente å komme fremover i køen fordi man har mindre varer enn andre. Regnestykket ditt om antall i køen; du sier dere var FEM i kø. Men så er det plutselig 2 foran deg, pluss 5 bak.....ok! Anonymkode: f1e29...642
FantasDick Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 Hvis jeg legger merke til at den bak bare har er par varer så slipper jeg gjerne fram.
miniomelett Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 hvis jeg ser at det er noen bak meg som har såpass få varer og jeg har et helt lass (som forsåvidt er sjeldent da jeg er enslig. er liksom til jul og påske), så slipper jeg forbi. Men ikke alltid jeg står og ser bak meg og teller varene deres.
Teddi Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 Jeg ser aldri på varene til de som står bak meg i køen, men hvis noen spør om de kan komme foran meg, svarer jeg ja. Ev. spør jeg de i kassa om de ikke kan åpne en kasse til hvis jeg ser at det er lang kø/kaos i køen bak meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå