AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Hvordan får dere hverdagen til å gå opp? Har en sønn med Adhd, og han krever mye oppfølging. Kjenner jeg er så sliten, at fungerer ikke optimalt. Jobber dere fullt? Hvor og når henter dere energi? Hva med oppfølging av de andre barna? Noe som gjør at hverdagen blir enklere med hus og hjem... Takk for svar Anonymkode: fb305...893
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får dere hverdagen til å gå opp? Har en sønn med Adhd, og han krever mye oppfølging. Kjenner jeg er så sliten, at fungerer ikke optimalt. Jobber dere fullt? Hvor og når henter dere energi? Hva med oppfølging av de andre barna? Noe som gjør at hverdagen blir enklere med hus og hjem... Takk for svar Anonymkode: fb305...893 Har du snakket med noen om avlastning? Vi fikk tilbud om avlastning en helg i blant. Vi har en gutt med Adhd, men vil nå påstå at det er ganske mild form for adhd. Vi jobber fullt. Vi bruker kolonialen som sparer oss for mye tid. Jeg trener og prøver så godt jeg kan å spise sunt. Går barnet på medisiner? Har dere hatt adhd kurs eller andre kurs som cos? Anonymkode: 9d31f...acf
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Datteren min har lett pu og epilepsi. Jeg jobber fult og det har jeg gjort hele tiden. Veldig slitsomt til tider, så jeg skjønner hva du mener. Hun er hos pappaen sin annenhver helg da. Anonymkode: 384cf...01c
Tatja Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Har en datter på 9 med ADHD. Skal skrive under på at hverdagen krever sitt, og vi er dauslitne til tider. Begge jobber fullt. Vi har i tillegg et barn på 12. Hun krever lite av oss og fungerer svært bra i alle sammenhenger. Ellers hadde ikke dette gått. Vi har besøkshjem 1 helg per mnd, og har søkt støttekontakt 3 timer per uke. Spent på om vi får innvilget dette. Du bør forsøke det samme, kanskje? Ellers må jeg klamre meg til tanken om at ting BLIR bedre, alt går over, når det stormer som verst...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får dere hverdagen til å gå opp? Har en sønn med Adhd, og han krever mye oppfølging. Kjenner jeg er så sliten, at fungerer ikke optimalt. Jobber dere fullt? Hvor og når henter dere energi? Hva med oppfølging av de andre barna? Noe som gjør at hverdagen blir enklere med hus og hjem... Takk for svar Anonymkode: fb305...893 Rengjøringshjelp, avlastning fra familie og voksen stedatter, omrogeslønn og andre stønader. To barn i bhg på fulltid og ett barn når barnet klarer å være i bhg. Vi har ikke noe annet alternativ enn å klare å ta oss av våre barn, er tankegangen her. Anonymkode: c37c1...472
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Henter energi fra de gode øyeblikkene. Også passer jeg på å prioritere hvile der jeg kan om jeg kjenner behov for det. Det vil si at jeg gjerne kan ha grandis til middag, eller bestille noe mat, jeg kan heller velge å legge meg tidligere enn å rydde på kvelden. Jeg leser heller bøker i senga, enn å bli sittende oppe foran en skjerm. Jeg legger fra meg jobben på jobb. Jeg kan ta meg en hvil på sofaen mens barnet holder på med noe annet. Jeg var så sliten for noen år tilbake at jeg tilslutt møtte veggen. Kjenn på signaler kroppen gir deg, og be om hjelp ved behov. Du kan også søke avlastning. Du er ikke garanter å få det, men undersøk med tildelingstjenesten i din kommune. Anonymkode: bc36c...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå