Gå til innhold

Refusjon fra Norwegian

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har prøvd å ringe Norwegian men ga opp etter lang tlf kø. Ville bare høre om noen her har noe erfaringer ifht dette.

Jeg hadde planlagt reise i går (28 september) for meg, pappaen og tvillingene våre. Avbestilte billetter dagen før (27 september) ved å ringe Norwegian. Det var i orden. 

Var hos legen samme dag og fikk legeerklæring pga akutt sykdom hos meg.

Jeg betalte hele billetten og har avbestillingsbeskyttelse for oss alle. 

Søkte refusjon for hele billetten dagen etter. 

Er det slik at kun min billett blir refundert? 

Kan de nekte å refundere fordi at pappaen kunne ha reist med dem uten meg? Må bare nevne at jeg har foreldreansvaret for tvillingene og at de bor hos meg. De er såpass små at de regnes som spedbarn og skulle vært på fanget hele flyturen. 

I samme sleng lurer jeg på om noen vet hvor lang saksbehandlingstid Norwegian har på refusjon? De ville ikke fortelle meg det. Merkelig..

Leste så mange negative tilbakemeldinger på fb siden til Norwegian ang dette.. Ble så bekymret.. 

Anonymkode: 289d2...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnen min og jeg skulle egentlig reise med Norwegian i fjor, men p.g.a. pappa var alvorlig syk hvor ting kunne endre seg på relativt kort tid så ringte vi og avbestilte. Fikk forklart hva jeg måtte gjøre og hvor det måtte sendes, og det gikk greit. Husker ikke hvor lang tid det tok før vi fikk igjen pengene, men var i hvert fall ikke mer enn 2-3, maks fire uker. 

Anonymkode: d34aa...7c6

Skrevet

Så vidt jeg vet, refunderer Norwegian kun skater og avgifter. Øvrige del av kostnaden er det forsikringen som dekker. De gangene en i reisefølget hos oss er blitt syk, har legen spesifisert at det ikke er mulig for de andre (barna mine) å reise, og at dokumentasjonen gjelder hele reisefølget.

Anonymkode: df8dc...b03

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd å ringe Norwegian men ga opp etter lang tlf kø. Ville bare høre om noen her har noe erfaringer ifht dette.

Jeg hadde planlagt reise i går (28 september) for meg, pappaen og tvillingene våre. Avbestilte billetter dagen før (27 september) ved å ringe Norwegian. Det var i orden. 

Var hos legen samme dag og fikk legeerklæring pga akutt sykdom hos meg.

Jeg betalte hele billetten og har avbestillingsbeskyttelse for oss alle. 

Søkte refusjon for hele billetten dagen etter. 

Er det slik at kun min billett blir refundert? 

Kan de nekte å refundere fordi at pappaen kunne ha reist med dem uten meg? Må bare nevne at jeg har foreldreansvaret for tvillingene og at de bor hos meg. De er såpass små at de regnes som spedbarn og skulle vært på fanget hele flyturen. 

I samme sleng lurer jeg på om noen vet hvor lang saksbehandlingstid Norwegian har på refusjon? De ville ikke fortelle meg det. Merkelig..

Leste så mange negative tilbakemeldinger på fb siden til Norwegian ang dette.. Ble så bekymret.. 

Flyselskapet refuderer det som er av skatter, resten må du ta med forsikringsselskapet - Der skal du sende inn legeerklæring, det kommer ann på type reise dere skulle på, er ungene under 2 så er det uansett ikke store summen du har betalt for dem. Mne om mannen kunne reist er det ikke sikker du får dekket inn for reisen hans

Anonymkode: b679b...239

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flyselskapet refuderer det som er av skatter, resten må du ta med forsikringsselskapet - Der skal du sende inn legeerklæring, det kommer ann på type reise dere skulle på, er ungene under 2 så er det uansett ikke store summen du har betalt for dem. Mne om mannen kunne reist er det ikke sikker du får dekket inn for reisen hans

Anonymkode: b679b...239

Å herligfred.. jeg har ikke reiseforsikring!! Hvor sikker er du på det du skriver?

Skrevet

De refunderer for alle. Og de refunderer alt UNNTATT skatter og avgifter! Men de går du igjen på avbestillingsforsikringen.

Anonymkode: 282e4...962

Skrevet

*får

Anonymkode: 282e4...962

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herligfred.. jeg har ikke reiseforsikring!! Hvor sikker er du på det du skriver?

Du skulle på ferie med 2 barn uten reiseforsikring???

Anonymkode: 8ea61...686

• Liker 5
Skrevet

Jeg har pleid å avbestille på nettsidene, og får da igjen skatter og avgifter automatisk. Det er jo en veldig liten del av summen, da.

Resten får jeg igjen fra reiseforsikring. De trenger kun legeerklæring og kvitteringene fra flyselskapet, som regel. Dersom mor blir syk, kan far og barn avbestille, også. Faren kunne uansett ikke reist med to barn under to år, siden hvert barn må sitte på fanget til en voksen.

Anonymkode: bf352...22a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pleid å avbestille på nettsidene, og får da igjen skatter og avgifter automatisk. Det er jo en veldig liten del av summen, da.

Resten får jeg igjen fra reiseforsikring. De trenger kun legeerklæring og kvitteringene fra flyselskapet, som regel. Dersom mor blir syk, kan far og barn avbestille, også. Faren kunne uansett ikke reist med to barn under to år, siden hvert barn må sitte på fanget til en voksen.

Tusen takk for bra svar! Men reiseforsikring har jeg ikke. Hvordan/hvem kontakter jeg da?

Skrevet

Skatter og avgifter går av seg selv, så lenge du registrerer det riktig på nett. 

Resten går på reiseforsikring. De krever legeerklæring, kvitteringer,  og utfylt skjema. Gode reiseforsikringer vil dekke hele følget, billigere alternativer kan være mer kranglete her. 

Anonymkode: 94d18...351

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for bra svar! Men reiseforsikring har jeg ikke. Hvordan/hvem kontakter jeg da?

Da er det ingen du kan kontakte. De pengene er tapt.

Men til en annen gang: Hvorfor i alle verden har dere ikke en helårs familiereiseforsikring? Koster ikke mange kronene og man kan rett og slett ikke reise til utlandet uten. Var dette en innenlandsreise, kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Fy faen, å ikke ha reiseforsikring til seg og sine spedbarn? Hva om en av dere blir alvorlig syke eller dør? Hvordan skal du betale for behandling, hjemreise, frakt av kiste, opphold for pårørende? Hva om dere mister baggasjen? Har dere penger til å kjøpe alt nytt til alle sammen? Hva om dere blir ranet? Telefonen blir ødelagt? Hva om en av dere blir invalid? Hva om det skjer en katastrofe og dere må evakueres? Hva om dere begår et lovbrudd, bilulykke eller liknende og trenger advokat og ansvarsforsikring?

Anonymkode: 4d7b2...617

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nylig igjennom en refusjonsprosess med norwegian - flyet ble avlyst og vi måtte sitte 2 dager på en flyplass og vente.

Misfornøyd med oppfølgningen vi fikk underveis, men refusjonsprosessen gikk egentlig greit - men det tok laaang tid.

Tok 35 dager fra vi leverte kravet til vi hørte noe som helst - fikk da positivt svar på kravet.

Stilte et spørsmål ved det de sa de skulle betale ut (det var 160kr de hadde glemt å ta med) - det var 2 uker siden, venter fortsatt på svar på dette. Ikke fått noe penger enda.

De vi reiste sammen med hadde samme ventetid på første henvendelsen (35 dager) og fikk utbetalt 2 dager senere (de hadde ingen protester).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...