AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Del Skrevet 29. september 2019 Spiser en del yoghurt, for det meste tine sin med jordbær eller vanilje. Tenker å slutte å spise sukker i hverdagene, så tenkte gå over til naturell, men synes den smaker for surt og bittert til at den blir spesielt god. Det hjelper litt å ha honning over, men da er vel egentlig en del av poenget borte og jeg kunne i stedet bare spist en med sukker. Er det noen som har tips til yoghurt uten sukker som ikke smaker surt/bittert? Anonymkode: a4bc1...8a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Del Skrevet 29. september 2019 Alle disse er gode syns jeg. https://www.yoplait.no/ Anonymkode: c417b...4c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #3 Del Skrevet 30. september 2019 Veldig næringsfattig i forhold til hvor mye kalorier det er. Ville vurdert spise noen grønnsaker, som gulrot og paprika. Anonymkode: 0a9f7...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. september 2019 #4 Del Skrevet 30. september 2019 Naturell yoghurt med oppskjært frisk frukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regiakakao Skrevet 30. september 2019 #5 Del Skrevet 30. september 2019 Doble 0% fra yoplait 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #6 Del Skrevet 30. september 2019 Yoplait 0% yoghurtene er populære her. De inneholder kunstig søtstoff da, men for meg blir det et bedre alternativ enn yoghurt med setning. Ellers er dette med syrlige smaker en tilvenningssak. Jeg bruker som regel gresk naturell yoghurt med fibersirup gold og lune bær + granola. Veldig godt! Anonymkode: 669ec...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #7 Del Skrevet 30. september 2019 Du kan fint tilsette honning, det er himmelvid forskjell mellom honning som er et "helt" næringsmiddel, og raffinert sukker som er et bearbeidet næringsmiddel. Honning har også medisinske egenskaper. Les om manuka-honning, vanlig honning har akkurat de samme egenskapene, den må bare være rå (altså ikke oppvarmet over 45 grader): https://www.healthline.com/nutrition/manuka-honey-uses-benefits#section2 Yoplait-yoghurten har mer tilsetningsstoffer enn bare kunstig søtstoff, den har også "naturlig aroma" (Tines yoghurter har også aroma). Med yoghurt naturell så unngår du det også. Du kan også tilsette frukt og bær i den, som most mango, banan, rørte blåbær osv. Her om "naturlig aroma": "In addition to their original flavor source, these mixtures can contain more than 100 different chemicals, including preservatives, solvents and other substances. These are defined as "incidental additives." However, food manufacturers aren't required to disclose whether these additives come from natural or synthetic sources. As long as the original flavoring source comes from plant or animal material, it is classified as a natural flavor. What's more, because the term "natural" has no official definition, flavors sourced from genetically modified crops can also be labeled as natural."https://www.healthline.com/nutrition/natural-flavors#section1 Anonymkode: 1b86d...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 2. oktober 2019 #8 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) Har du vurdert å spise kesam? Jeg spiser gresk naturell yoghurt, blandet med mager vaniljekesam for å få litt søtsmak. Nå har jeg spist det så lenge at iallefall jeg syns vaniljekesam alene blir nokså søtt. Endret 2. oktober 2019 av Eneri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #9 Del Skrevet 4. oktober 2019 På 30.9.2019 den 22.38, AnonymBruker skrev: Du kan fint tilsette honning, det er himmelvid forskjell mellom honning som er et "helt" næringsmiddel, og raffinert sukker som er et bearbeidet næringsmiddel. Honning har også medisinske egenskaper. Les om manuka-honning, vanlig honning har akkurat de samme egenskapene, den må bare være rå (altså ikke oppvarmet over 45 grader): https://www.healthline.com/nutrition/manuka-honey-uses-benefits#section2 Yoplait-yoghurten har mer tilsetningsstoffer enn bare kunstig søtstoff, den har også "naturlig aroma" (Tines yoghurter har også aroma). Med yoghurt naturell så unngår du det også. Du kan også tilsette frukt og bær i den, som most mango, banan, rørte blåbær osv. Her om "naturlig aroma": "In addition to their original flavor source, these mixtures can contain more than 100 different chemicals, including preservatives, solvents and other substances. These are defined as "incidental additives." However, food manufacturers aren't required to disclose whether these additives come from natural or synthetic sources. As long as the original flavoring source comes from plant or animal material, it is classified as a natural flavor. What's more, because the term "natural" has no official definition, flavors sourced from genetically modified crops can also be labeled as natural."https://www.healthline.com/nutrition/natural-flavors#section1 Anonymkode: 1b86d...b4e Det er omtrent ingen forskjell på honning og hvitt sukker, og det gir utslag på helt lik måte 🙄 samme kjemiske oppbygning og såpass lite næring i honning til at kroppen tar det opp. Eneste merkbare forskjellen er smaken. Det er også høyere tetthet i honning så en ts honning vil ha flere kalorier enn en ts hvitt sukker. Man burde droppe begge deler eller spise den man foretrekker med måte. Anonymkode: 32287...528 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #10 Del Skrevet 4. oktober 2019 Yoplait gresk yoghurt med vaniljesmak, den er himmelsk... Anonymkode: e3f29...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #11 Del Skrevet 4. oktober 2019 På 29.9.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Spiser en del yoghurt, for det meste tine sin med jordbær eller vanilje. Tenker å slutte å spise sukker i hverdagene, så tenkte gå over til naturell, men synes den smaker for surt og bittert til at den blir spesielt god. Det hjelper litt å ha honning over, men da er vel egentlig en del av poenget borte og jeg kunne i stedet bare spist en med sukker. Er det noen som har tips til yoghurt uten sukker som ikke smaker surt/bittert? Anonymkode: a4bc1...8a5 Hele poenget med yoghurt er jo at det er fermentert melk. Fermentert mat er syrlig. Liker du ikke yoghurt så er det absolutt enkleste å bare kutte det ut - det er ikke mer en nødvendig matvare enn seigemenn. Anonymkode: d1d4b...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #12 Del Skrevet 4. oktober 2019 Pleier å spise Tine naturell youghurt. Du kan jo ha i ting som havregryn f.eks, frukt, bær eller andre ting. Jeg har ikke problemer med ting som ikke er søtt, men derrimot prøver jeg å gjøre den mer basisk i blandt. Da kan du bruke presse sitron eller lime over, da får den en frisk og blir faktisk mer basisk. Kan også bruke urter og sånne ting i. Anonymkode: 3077e...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #13 Del Skrevet 6. oktober 2019 https://www.tine.no/merkevarer/tine-yoghurt/produkter/tine-yoghurt-uten-tilsatt-sukker-mango-aprikos Anonymkode: af97f...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2019 #14 Del Skrevet 6. oktober 2019 På 29.9.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Spiser en del yoghurt, for det meste tine sin med jordbær eller vanilje. Tenker å slutte å spise sukker i hverdagene, så tenkte gå over til naturell, men synes den smaker for surt og bittert til at den blir spesielt god. Det hjelper litt å ha honning over, men da er vel egentlig en del av poenget borte og jeg kunne i stedet bare spist en med sukker. Er det noen som har tips til yoghurt uten sukker som ikke smaker surt/bittert? Anonymkode: a4bc1...8a5 Ja yoplait dobbel 0 Anonymkode: a86c6...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #15 Del Skrevet 8. oktober 2019 På 2.10.2019 den 21.42, Eneri skrev: Har du vurdert å spise kesam? Jeg spiser gresk naturell yoghurt, blandet med mager vaniljekesam for å få litt søtsmak. Nå har jeg spist det så lenge at iallefall jeg syns vaniljekesam alene blir nokså søtt. Eeeh vaniljekesam er jo søtt. Gram for gram har det jo nesten like sukker som Coca-Cola. 8,5 gram sukker per 100 gram vaniljekesam vs 10,6 gram sukker per dl (ca 100 gram) Coca-Cola. Til TS: Hvis du vil kutte sukker, så bør du absolutt kutte honning også. Det har ingenting å si om sukkeret er hvitt eller naturlig. Sukker er sukker og blir til blodsukker i kroppen din, sammen med alle andre fordøybare karbohydrater som for eksempel stivelse. Hva med litt fun light konsentrat i yoghurten? Og så kan du ta i mindre og mindre så blir du gradvis vant med surere yoghurt. Ta også gjerne i litt fløte i yoghurten, så metter den mer. Anonymkode: bb21f...1ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2019 #16 Del Skrevet 9. oktober 2019 Hvis du ikke har noe imot kunstig søtning, så er denne god: https://www.q-meieriene.no/Produktkategorier/Skyr-Original-islandsk-yoghurt/Skyr-Luftig-bringebaer Anonymkode: a81a1...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå