Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har hatt hovedomsorgen for barna en stund nå,jeg betaler barnebidrag og han får barnetrygd.

han tjener ganske godt i forhold til meg.

barna sier de må bruke sine egne penger(bursdag/julegavepenger) og komfirmasjonspenger for å kjøpe sine egne klær.

jeg mener at han skal bruke av barnebidrag/trygd for å kjøpe ting de trenger av klær. Så kan de heller bruke bursdagspenger og sånt på å kjøpe ting de har lyst på.

selfølgelig skal de kjøpe sminke og sånne ting selv,og hvis de vil ha unødvendig dyre klær,så får de bruke sine egne penger. Men jeg tenker på vanlige klær som undertøy,en genser og bukse i ny og ned skal vell han betale? 

hva mener dere ?

Anonymkode: 10843...901

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han har forsørgerplikt og skal selvsagt stå for bruksklær. 

Skrevet

Tenker barna muligens er litt kyniske her og spiller litt på din samvittighet.

Anonymkode: 23952...0e7

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker barna muligens er litt kyniske her og spiller litt på din samvittighet.

Anonymkode: 23952...0e7

Hvordan da tenker du? Jeg vet det de sier er sant.

Skrevet

Så lenge det ikke er noen omsorgssvikt inn i bildet har du nok ikke noe med hva far bruker pengene på. Kjenner til mye verre tilfeller, men det gjelder mor. 

Ikke vet du om han sparer til de på egen konto, om barna overdriver eller andre årsaker. Du får heller ta en prat med far om dette i stede for kg hvis du er bekymret. 

Anonymkode: ecfd2...5b6

Skrevet

Jeg vet godt han ikke sparer på egen konto. 

De overdriver ikke og jeg kjenner han godt,så jeg vet at det de sier er sant. 

Selfølgelig har jeg noe med det,jeg betaler barnebidrag,så jeg har rett til å vite om barna mine får det de trenger.

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet godt han ikke sparer på egen konto. 

De overdriver ikke og jeg kjenner han godt,så jeg vet at det de sier er sant. 

Selfølgelig har jeg noe med det,jeg betaler barnebidrag,så jeg har rett til å vite om barna mine får det de trenger.

Det er jo så og si umulig for deg å vite om han har sparekonto eller ikke. Eller har du tilgang til kontoene hans?  

Mangler de mye? Uansett hvor frustrerende det er så er det ikke stort du får gjort med det annet enn å ta en prat med far. 

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det ikke er noen omsorgssvikt inn i bildet har du nok ikke noe med hva far bruker pengene på. Kjenner til mye verre tilfeller, men det gjelder mor. 

Ikke vet du om han sparer til de på egen konto, om barna overdriver eller andre årsaker. Du får heller ta en prat med far om dette i stede for kg hvis du er bekymret. 

Nå må du bremse litt her. Det er ikke barna selv som skal kjøpe bruksklær til seg selv, og ferdig med det.

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så og si umulig for deg å vite om han har sparekonto eller ikke. Eller har du tilgang til kontoene hans?  

Mangler de mye? Uansett hvor frustrerende det er så er det ikke stort du får gjort med det annet enn å ta en prat med far. 

Han har aldri spart en dag i sitt liv,han bruker alle pengene sine på å spise ute og dyre merkeklær. Vi har vært sammen i maaange år,så ja jeg vet han ikke sparer til barna. 

De har vokst mye så de mangler litt klær ja. 

Men spørsmålet mitt var ikke hvorvidt han sparer til barna osv. Det var om det er greit at barna skal bruke sine egne sparepenger på klær.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Selvfølgelig skal han betale det barna trenger, hvilket vil si også klær. Men er det sånn at de maser om dyre klær? Han kan jo sette grenser for hvor dyre klær de skal få. Men i hovedsak skal så klart foreldre betale når barna er under 18 og bor hjemme. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er barna? Normal basis klær skal han holde de med. Men hvis de har feks mange bukser som passer og har lyst til å shoppe en ny så synes jeg det er riktig at de skal betale det selv. Dyre merkeklær osv. Det var sånn da jeg vokste opp og jeh kommer til å oppdra mine egne barn slik også. De vil selvsagt få klær, men de kan ikke gå bananas med shopping og forvente at de ikke må betale det selv. 

Anonymkode: 52b0b...b80

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har aldri spart en dag i sitt liv,han bruker alle pengene sine på å spise ute og dyre merkeklær. Vi har vært sammen i maaange år,så ja jeg vet han ikke sparer til barna. 

De har vokst mye så de mangler litt klær ja. 

Men spørsmålet mitt var ikke hvorvidt han sparer til barna osv. Det var om det er greit at barna skal bruke sine egne sparepenger på klær.

Jeg synes ikke det er greit, men ikke så mye å gjøre med det. 

Samboeren min betaler ganske mange tusener i barnebidrag og må i tillegg betale for klær og annet utstyr da mor ikke kjøper noe til barnet. Surt ja, men ikke så mye vi får gjort. 

Skrevet
24 minutter siden, jabx skrev:

Nå må du bremse litt her. Det er ikke barna selv som skal kjøpe bruksklær til seg selv, og ferdig med det.

Husk at vi kun får en side her da. Vi vet ikke om faren sparer, om barna overdriver, hvor mye bidraget er og fars økonomi. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at vi kun får en side her da. Vi vet ikke om faren sparer, om barna overdriver, hvor mye bidraget er og fars økonomi. 

Det spiller jo ingen rolle. Han skal betale for barnas klær. 

• Liker 2
Skrevet

Så sant de ikke bare skal ha dyre og mange merkeklær, men vanlig mengde klær i normalt prissikt mener jeg faren skal betale. OM det er slik at de nekter å bruke andre klær enn dyre merkeklær så blir det noe annet, det kan de godt betale selv.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Selvfølgelig skal han betale det barna trenger, hvilket vil si også klær. Men er det sånn at de maser om dyre klær? Han kan jo sette grenser for hvor dyre klær de skal få. Men i hovedsak skal så klart foreldre betale når barna er under 18 og bor hjemme. 

Som jeg skrev lenger opp så betaler de selfølgelig dyre ting,sminke og sånne ting selv,jeg mener heller ikke de kan kreve merkeklær osv. 

Nå mener jeg en gensert fra HM eller Cubus. Vanlige dagligdagse klær,som jeg mener han skal betale. Ikke dyre merkeklær som Adidas eller andre ting.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, lillesnillelilla skrev:

Så sant de ikke bare skal ha dyre og mange merkeklær, men vanlig mengde klær i normalt prissikt mener jeg faren skal betale. OM det er slik at de nekter å bruke andre klær enn dyre merkeklær så blir det noe annet, det kan de godt betale selv.

Det er snakk om klær i normalt prisklasse ja,ikke dyre merkeklær. Barna har nesten ikke merkeklær og spør heller aldri om dyre ting.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller jo ingen rolle. Han skal betale for barnas klær. 

Selvfølgelig spiller det en rolle når vi kun hører en side da vi ikke vet om det faktisk er slik det er. Det høres jo veldig merkelig ut. 

Skulle likt å se svarene hvis det var mor som ikke kjøpte klær..... Nei vent, det har vi jo fått tidligere. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiller det en rolle når vi kun hører en side da vi ikke vet om det faktisk er slik dete er. Det høres jo veldig merkelig ut. 

Skulle likt å se svarene hvis det var mor som ikke kjøpte klær..... Nei vent, det har vi jo fått tidligere. 

I hvilket tilfelle er det greit at barna betaler for sine egne klær da? Har allerede sagt at de ikke er kravstore når det gjelder merkeklær å de skjønner at de må betale selv hvis de ønsker seg noe dyrt som far ikke har råd til og da betaler de gladelig med sp

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I hvilket tilfelle er det greit at barna betaler for sine egne klær da? Har allerede sagt at de ikke er kravstore når det gjelder merkeklær å de skjønner at de må betale selv hvis de ønsker seg noe dyrt som far ikke har råd til og da betaler de gladelig med  sp

Anonynmkode: 10843...901

Gikk litt fort her,men det skulle stå at de gladelig betaler ting de ønsker seg med sparepengene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...