upa Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Det er en noen år siden jeg gikk ut av videregående, men om det var i dag ville jeg sendt inn klage på måten elever ble plukket ut på. Lurte bare på om forholdene hadde bedret seg siden den gang. Når det nærmest seg sommerferie og eksamen, og kanskje også i forbindelse med tentamen, gjaldt ikke dette samtlige elever, kun noen utvalgte. Det het seg at utvalget skulle være tilfeldig, men det var det ikke. Mulig det skyldes omleggingen til et nytt datasystem, slik at det var de som stod øverst i alfabetet som ble plukket ut. Dermed slapp de med et etternavn som hadde en av de siste bokstavene i alfabetet unna så og si samtlige eksamener, mens jeg måtte ta hver eneste en og ble nærmest nervevrak av all puggingen. Jeg syntes det hele var blodig urettferdig. I tillegg tilhørte jeg selv de som stod bakerst i alfabetet siden etternavnet begynner på "å". Problemet er at det staves på gamlemåten; "Aa", og slik var det i alle år helt frem til skolene tok i bruk data, slik at navnet da ble registrert som en a. Bare noe som har irritert meg i en del år.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Jeg hadde også et etternavn som startet på å (eller det ble også skrevet med Aa som hos deg). Jeg hadde omtrent ingen eksamener. Det var ingen logikk i hvem som ble plukket i min klasse. Anonymkode: 33211...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå