Gå til innhold

Praksis på spl studiet brukes for å ta fagbrev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

sliten spl student her som er litt usikker på om hun vil klare å fullføre studiet. Jeg har over 1000 timer (praksis og relevant arbeidserfaring).

Jeg ser at en av måtene å bli helsefagarbeider på er å ha relevant erfaring, men enten som praksiskandidat eller med realkompetansevurdering. Jeg tror jeg vil komme inn under realkompetanse men litt usikker. Noen som har svar på dette?

https://fagbladet.no/nyheter/her-er-fire-mater-a-ta-fagbrev-pa-en-av-dem-er-helt-ny-6.91.551103.aec5547023 

*hvorfor tenker jeg på helsefagarbeider? Jeg trives med å jobbe på sykehjem og derfor vurderer jeg dette hvis jeg ikke klarer å fullføre sykepleiestudiet.

Anonymkode: 5da9a...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Litt usikker på hvordan det er og ta utdanning med bare praksis. Men hør med rådgiver om du har det på skolen, eller snakk med arbeidsgiver om du har mulighet for det. Vil tro noen av dem har svar på det:) 

Anonymkode: 0f5d6...fb2

Skrevet

bump 

Skrevet
På 29.9.2019 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Hei!

sliten spl student her som er litt usikker på om hun vil klare å fullføre studiet. Jeg har over 1000 timer (praksis og relevant arbeidserfaring).

Jeg ser at en av måtene å bli helsefagarbeider på er å ha relevant erfaring, men enten som praksiskandidat eller med realkompetansevurdering. Jeg tror jeg vil komme inn under realkompetanse men litt usikker. Noen som har svar på dette?

https://fagbladet.no/nyheter/her-er-fire-mater-a-ta-fagbrev-pa-en-av-dem-er-helt-ny-6.91.551103.aec5547023 

*hvorfor tenker jeg på helsefagarbeider? Jeg trives med å jobbe på sykehjem og derfor vurderer jeg dette hvis jeg ikke klarer å fullføre sykepleiestudiet.

Jeg vet ikke men jeg tviler. Å være på jobb og vær ei praksis er to ulike ting.

Anonymkode: 760d1...771

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke men jeg tviler. Å være på jobb og vær ei praksis er to ulike ting.

Anonymkode: 760d1...771

Lurer litt på om dere misforstår innlegget? Som helsefagarbeiderelev må man ha praksis på sykehjem/sykehus/psykiatri, og jeg som sykepleierstudent har allerede hatt praksis i spesialisthelsetjenesten og psykiatri. 

Skrevet

Ja, dette er gyldig praksis. Du må ha bekreftelse på ansettelse, prosentstilling og antall timer.

Anonymkode: 60b4a...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...